تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرهنگ عاشورایی اصلاح‌گر دنیا و آخرت انسانهاست

ساعت: 20:30 منتشر شده در مورخ: 1401/05/17 شناسه خبر: 1888612

حجت الاسلام علی عباسی گفت: امام حسین(ع) و فرهنگ کربلا دنیا و آخرت همه انسان‌ها را اصلاح می‌کند در حالی که در زیارت عاشورا هم می‌خوانیم که خداوند به واسطه امام حسین(ع) ما را در دنیا هدایت و در آخرت سربلند می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) در قیام عاشورا اجرای اسلام و اصلاح در دین بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای حفظ اسلام و قرآن قیام کرد چون در دین فسادهای زیادی وارد شده بود که یکی از این فسادها حاکمیت یزدیان بود.

وی افزود: امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد موجود در جامعه با قیام خود دست به روشنگری و تبیین زدند و بیعت با یزید را نپذیرفتند و عواقب حرکت در راه یزید را برای مردم بازگو و روشنگری کردند.
 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به مبارزه امام حسین(ع) و یارانش با ظلم و استکبار یزیدیان عنوان کرد: انسان‌ها زمانی می‌توانند حسینی و کربلایی باشند که آموزه‌های امام حسین(ع) را بشناسند و توشه راه خود قرار دهند.
 

وی اظهار کرد: ایام عزاداری ماه محرم فرصت مناسبی است که راه و رسم امام حسین(ع) در مقابل دوست و دشمن را به خوبی بشناسیم که این آشنایی موجب شناخت درست فتنه‌گران توسط مردم در جامعه اسلامی می‌شود.
 

عباسی ابراز کرد: برگزاری باشکوه عزاداری‌ها نشان دهنده ارادت مردم نسبت به اهل بیت است که بستر مناسبی برای روشنگری و تبیین موضوعات در مجالس و محافل است.
 

وی با بیان اینکه مسئولین باید در خط امام حسین(ع) حرکت کنند؛ تصریح کرد: همه مسئولین از هر گروهی که باشند امانت‌دار بیت‌المال و جان مردم هستند که باید به درستی به وظایف خود عمل کنند و بدانند که اگر ایثارگر باشند در خط حسینی بوده و اگر اختلاس و فساد کنند نیز یزیدی هستند.
 

وی در پایان با بیان اینکه مسئولین باید دقت کنند که در میدان دشمنان بازی نکنند، گفت: مهمترین نکته در حرکت امام حسین(ع) صداقت بود و مسئولینی که پشت میز نشسته‌اند باید صادقانه با مردم رفتار کنند تا در دنیا و آخرت سربلند باشند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرهنگ عاشورایی اصلاح‌گر دنیا و آخرت انسانهاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..