تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف رشد سلول های سرطانی با گرما

توقف رشد سلول های سرطانی با گرما طبق آخرین تحقیقات گرما می تواند رشد سلولهای سرطانی در بیماران را کاهش دهد 1 تازه ها و ویژه های سلامت 1401/05/17 گرما می تواند رشد سلولهای سرطانی را دشوار کند

محققان دریافتند که دمای سرد، چربی قهوه‌ای تولیدکننده گرما را فعال کرده که این چربی قندهای مورد نیاز تومورها را برای رشد مصرف می‌کند.

در این تحقیق مکانیسم‌های متابولیک مشابهی در یک بیمار سرطانی که در معرض دمای اتاق پایین‌تر قرار گرفته بود، یافت شد.

 ما دریافتیم که بافت چربی قهوه‌ای فعال شده از طریق سرما با تومورها برای دریافت گلوکز رقابت می‌کند و می‌تواند به مهار رشد تومور در موش‌ها کمک کند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند یک رویکرد جدید امیدوارکننده برای درمان سرطان باشد، اگرچه این امر باید در تحقیقات بالینی بزرگ‌تر تایید شود.

این تحقیق میزان رشد و بقای تومور را در موش‌های مبتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان‌های روده بزرگ، سینه و پانکراس در مواجهه با شرایط زندگی سرد و گرم مقایسه کرد. موش‌هایی که با دمای چهار درجه سلسیوس سازگار شدند، رشد تومور به‌طور قابل‌توجهی کندتر داشتند که در مقایسه با موش‌ها در اتاق‌های ۳۰ درجه سلسیوس حدود دو برابر بیشتر عمر کردند.

برای یافتن دلیل این امر، محققان نشانگرهای بافت را برای تحقیق واکنش‌های سلولی تجزیه و تحلیل و از آزمایش‌های تصویربرداری برای بررسی متابولیسم گلوکز استفاده کردند. سلول‌های سرطانی به‌طور معمول برای رشد به مقادیر زیادی گلوکز یا قند نیاز دارند.

آنان دریافتند که دماهای سرد باعث جذب قابل‌توجه گلوکز در بافت چربی قهوه‌ای می‌شود که به‌عنوان چربی قهوه‌ای نیز شناخته می‌شود، نوعی چربی که مسئول گرم نگه داشتن بدن در شرایط سرد است. در همان زمان، سیگنال‌های گلوکز به سختی در سلول‌های تومور قابل تشخیص بودند.

زمانی که محققان چربی قهوه‌ای یا پروتئینی به‌نام UCP۱ را که برای متابولیسم آن ضروری بود حذف کردند، تأثیر مفید قرار گرفتن در معرض سرما به‌طور اساسی از بین رفت و تومورها با سرعتی برابر با آنهایی که در معرض دمای بالاتر قرار داشتند رشد کردند. به‌طور مشابه، تغذیه موش‌های حامل تومور با نوشیدنی حاوی قند بالا، تاثیر دمای سرد را از بین برد و رشد تومور را بازسازی کرد.

 جالب است که نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد اثر دمای سرد را بر سلول‌های سرطانی خنثی می‌کنند که نشان می‌دهد محدود کردن عرضه گلوکز شاید یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای سرکوب تومور است.

برای بررسی ارتباط انسانی یافته‌ها، محققان ۶ داوطلب سالم و یک بیمار مبتلا به سرطان را که تحت شیمی‌درمانی بود، انتخاب کردند. محققان با استفاده از اسکن پرتونگاری مقطعی گسیل پوزیترون (PET)، مقدار قابل‌توجهی از چربی قهوه‌ای را در ناحیه گردن، ستون فقرات و قفسه سینه افراد بالغ سالمی شناسایی کردند که شلوارک و تی‌شرت پوشیده بودند، در حالی که در معرض دمای سرد اتاق ۱۶ درجه سلسیوس تا ۶ ساعت در روز به مدت دو هفته قرار داشتند.

در این تحقیق بیمار مبتلا به سرطان در حالی که به مدت یک هفته در اتاق ۲۲ درجه سلسیوس سپس در اتاق ۲۸ درجه سلسیوس به مدت ۴ روز وقت خود را سپری می‌کرد، لباس سبک می‌پوشید.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که حتی اگر تفاوت‌های فردی قابل‌توجهی وجود دارد، ۲۸ درجه سانتیگراد به‌طور کلی دمای محیطی راحت (دمای حرارتی) برای اکثر انسان‌های غیرفعال در نظر گرفته می‌شود. اسکن‌های تصویربرداری افزایش چربی قهوه‌ای و کاهش جذب گلوکز تومور را در دمای پایین‌تر نسبت به دمای بالاتر نشان دادند.

این دماها توسط اکثر مردم قابل تحمل است بنابراین خوش‌بین هستیم که سرمادرمانی و فعال‌سازی بافت چربی قهوه‌ای با رویکردهای دیگر مانند داروها می‌تواند ابزار دیگری برای درمان سرطان باشد.

بیشتر بدانید : کشتن سلول های سرطانی بدون شیمی درمانی

بیشتر بدانید : قهوه از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند

بیشتر بدانید : موادغذایی که رشد سلول های سرطانی در بدن را افزایش می دهند

بیشتر بدانید : کند شدن رشد سلول های سرطانی با ورزش

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.news

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف رشد سلول های سرطانی با گرما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..