تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم | صدای کوچکترین رادیوی الماسه جهان را بشنوید

فیلم | صدای کوچکترین رادیوی الماسه جهان را بشنوید

چند رسانه‌ای > فیلم - محققان دانشگاه هاروارد به واسطه ایجاد نقص‌هایی در مقیاس اتمی درون الماس‌های صورتی موفق به ایجاد کوچکترین گیرنده رادیویی جهان شده‌اند. رادیویی که می‌توانید صدای آن را در این ویدیو بشنوید.

اين گيرنده راديو مي‌تواند در محيط‌هاي نامطلوب و خشن مانند دماي بسيار بالا به خوبي دوام بياورد و حتي مي‌توان آن را به واسطه انطباق‌پذيري زيستي‌اش به بدن انسان پيوند زد. حتي مي‌توان در دماي 348 درجه سانتيگراد نيز به صداي موسيقي در اين راديو گوش داد.

برای دستیابی به این رادیو، دانشمندان دانشگاه هاروارد یکی از اتم‌های کربن را از ساختار الماس خارج و یک اتم نیتروژن را جایگزین آن کردند. سپس با خارج كردن اتم کناری آن حفره‌اي در كنار اين ساختار معيوب ايجاد كردند كه از توانايي جذب امواج راديويي با كمك گرفتن از پرتوهاي ليزر سبز برخوردار است.

6161




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم | صدای کوچکترین رادیوی الماسه جهان را بشنوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..