تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا -

آکاایران: سنگور که پدر و بنیان گذار جامعه فرانسه زبان قاره آفریقا و «وجدان آفریقا» به شمار می آمد، اولین رئیس جمهور سنگال پس از رهایی این کشور از دامن استعمار فرانسه در سال 1960 بود و در 31 دسامبر 1980 نیز، داوطلبانه از قدرت کناره گیری کرد و زمام امور را به «ابدو دیوف» نخست وزیر وقت سپرد.

آکا ایران: سنگور که پدر و بنیان گذار جامعه فرانسه زبان قاره آفریقا و «وجدان آفریقا» به شمار می آمد، اولین رئیس جمهور سنگال پس از رهایی این کشور از دامن استعمار فرانسه در سال 1960 بود و در 31 دسامبر 1980 نیز، داوطلبانه از قدرت کناره گیری کرد و زمام امور را به «ابدو دیوف» نخست وزیر وقت سپرد.

,چهره های مشهور،چهره های سیاسی،شاعران مشهور،ادبیات جهان،لئوپولد سدار سنگور,[categoriy] لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا

لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا - چهره های مشهور،چهره های سیاسی،شاعران مشهور،ادبیات جهان،لئوپولد سدار سنگور

آکاایران: لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا

 

لئوپولد سدار سنگور در مدت ریاست جمهوری اش، تلاش کرد تا در سنگال دموکراسی را حاکم کند و احزاب مختلف به رسمیت شناخته شوند. وی بعد از مسئولیت سیاسی اش، اغلب اوقات خود را به مطالعه و انتشار نظریات و اشعار خود پرداخت و سال 2001 در سن 95 سالگی درگذشت.
لئوپولد سدار سنگور 9 اکتبر 1906 از پدر و مادری کشاورز متولد شد. او تا هفت سالگی به زبان محلی سنگال سخن می گفت و از آن پس زبان فرانسه را در یک مدرسه کاتولیک در روستایش آموخت.

,چهره های مشهور،چهره های سیاسی،شاعران مشهور،ادبیات جهان،لئوپولد سدار سنگور,[categoriy] لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا  

برای سنگور این دوران، سمبل سادگی وایام بی دغدغگی بود؛ چنانچه بعدها هم آرزوی بازگشت به این دوران را داشت. وی سپس به فرانسه رفت و در دبیرستان لوئی لوگران پاریس و در دانشگاه سوربن تحصیل کرد و در سال 1935 در آزمون استادی زبان فرانسه قبول شد.

 
به گزارش آکاایران: سنگور در سال 1939 به جنگ فراخوانده شد و در ژوئن 1940 توسط آلمانی ها اسیر شد. وی در ژانویه 1942 به سبب بیماری از جنگ معاف شد و در چهارچوب جبهه ی ملی دانشگاهی به نهضت مقاومت پیوست. این دوران موجبات اندیشیدن سنگور را فراهم کرد.

,چهره های مشهور،چهره های سیاسی،شاعران مشهور،ادبیات جهان،لئوپولد سدار سنگور,[categoriy] لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا

سال 1945 آغاز دوران سیاسی سنگور بود. وی در انتخابات این سال، نماینده سنگال در مجلس فرانسه شد و در پی آن در سال های 1946، 1951 و 1956 به عضویت مجمع مشورتی شورای اروپا درآمد. سپس وی وزیر مشاور دولت جمهوری فرانسه شد و آنگاه در 5 سپتامبر 1960 به عنوان نخستین رئیس جمهور سنگال برگزیده شد. سنگور در سال 1963، 1968، 1973 و 1978 باز هم به ریاست جمهوری رسید.
سنگور در سال 1956 اولین کنگره بین المللی نویسندگان و هنرمندان سیاه پوست را برپا کرد.لئوپولد سدار سنگور مدال طلای زبان فرانسه را دریافت کرد، علاوه بر اینکه نام او چندین بار به عنوان نامزد جایزه ادبی نوبل بر سر زبان ها افتاد. وی همچنین در طول زندگی اش جوایز بسیاری در فرانسه و کشورهای دیگر به دست آورد و از سی وهفت دانشگاه، از جمله سوربن پاریس، دکترای افتخاری دریافت کرد. ,چهره های مشهور،چهره های سیاسی،شاعران مشهور،ادبیات جهان،لئوپولد سدار سنگور,[categoriy] لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا  

او که فرهنگ فرانسه را بسیار متنوع تلقی می کرد، در 2 ژوئن 1983، به عنوان اولین آفریقایی به عضویت فرهنگستان فرانسه برگزیده شد.
وی همواره مترصد آن بود تا اثبات کند مردمان آفریقا بی تمدن و وحشی نیستند و در عین حال معتقد بود که ضمن احترام به فرهنگ و هنر کشور خود باید فرهنگ کشورهای دیگر را محترم شمرد. شعار وی در زندگی همواره این بود: «زمانی که افراد متفاوت بتوانند با هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند، جهان در کمال خوشبختی به سر خواهد برد.»
فیلم مستندی درباره «لئوپولد سدار سنگور» ساخته شده است . این فیلم مستند که «صد سال سیاه پوستی» نام داشت، مسیر زندگی خارق العاده لئوپولد سدار سنگور را باز می ساخت که با تکیه بر صحنه هایی هم عصر ساخت فیلم و نیز بر اساس فیلم های آرشیوی و به ویژه با تکیه بر صدای شاعر که تصویر را موزون می کرد، نگاه کوتاهی به زندگی «شاعر رئیس جمهور» را ارایه می داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لئوپولد سدار سنگور، وجدان آفریقا -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..