تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت بخش صیدون پس از بارش‌های مانسونی

بخشدار صیدون باغملک توضیحاتی درخصوص میزان خسارت‌های سامانه مانسون به حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، ابراهیم سپاس زاده در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های اخیر شاهد بارش باران‌های سیل آسا ناشی از فعالیت سامانه مانسون در بخش صیدون شهرستان باغملک برای سومین بار بودیم.آخرین وضعیت بخش صیدون باغملک پس از بارش‌های مانسونی

وی افزود: براساس هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان، شاهد ناپایداری جوی در شهرستان و بخش صیدون تا روز دوشنبه خواهیم بود.

سپاس زاده با بیان اینکه باغملک از بارش باران‌های مانسونی متاثر شد، ادامه داد:، اما صیدون به دلیل کوهستانی بودن و قرار داشتن روستا‌های این بخش در مسیر رودخانه علا، خسارت‌های زیادی به منطقه وارد شد.

بخشدار صیدون اضافه کرد: خسارت‌های وارده به این بخش در حوزه راه‌های روستایی و میان استانی با استان کهگیلویه و بویراحمد بود، همچنین در حوزه کشاورزی به دلیل نبود صنعت و انجام فعالیت‌های کشاورزی به عنوان حرفه و شغل اصلی ساکنان منطقه، شاهد خسارت‌های زیادی هستیم.

این مقام مسئول می‌گوید: همه سراب‌های کشاورزی که به صورت سنتی ساخته هستند، تخریب و بسیاری از تاسیسات آب برخی روستا‌ها تخریب یا با سیلاب غرق شده اند.

سپاس زاده گفت: باتوجه به اینکه صیدون از داشتن ایستگاه برق محروم است، اتوترانس‌های موجود بر اثر صاعقه دچار مشکل شده اند و نوسان‌های برق اهالی این بخش را آزار می‌دهد، همچنین تعدادی شاهد آبگرفتگی و تحریب تعدادی از منازل بودیم.

وی به بازدید استاندار خوزستان، نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بخش صیدون باغملک اشاره کرد و افزود: در این بازدید، دستور رفع مشکلات و ارزیابی و اعلام خسارت‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی، مسکن و دام به منظور جبران آن‌ها به اداره‌های کل صادر شد.

ابراهیم سپاس زاده می‌گوید: باتوجه به اینکه امرارمعاش و درآمد اهالی صیدون از راه کشاورزی تامین می‌شود، تعداد زیادی از سراب‌های کشاورزی با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان بسته شدند، اما سیلابی که شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد، آن‌ها را تخریب کرد.

به گفته بخشدار صیدون؛ بستن سراب‌های کشاورزی به پس از پایان فعالیت سامانه مانسون و روز دوشنبه هفته پیش رو موکول شده تا از ضرر و زیان کشاورزان بیش از این جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: ارزیابی خسارت‌های سامانه مانسون در خوزستان

به گفته سپاس زاده؛ نیرو‌های راهداری به منطقه اعزام شده اند و کار پاکسازی مسیر‌ها در حال انجام است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت بخش صیدون پس از بارش‌های مانسونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..