تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بحران آفريني اسرائيل براي برون رفت از بن بست داخلي

در زمان بن بست سیاسی داخلي، رژیم صهیونیستی یک اقدامی را خارج از سرزمین‌های اشغالی انجام مي دهد تا بتواند یک انسجام داخلی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري درخصوص ماجراجویی رژیم صهیونیستی در چنین مقطع زمانی گفت: رژیم صهیونيستی همیشه برای برون رفت از بن بست‌های داخلی سعی و تلاش در ایجاد یک بحران منطقه‌ای می‌کند، اتفاقی که امروز بعد از ظهر در غزه مشاهده می‌کنیم اتفاقی است که رژیم صهیونیستی قطعا در برنامه‌های همیشگی خود دارد، یعنی هر زمان که به بن بست سیاسی در داخل کشور، مهاجرت‌های معکوس، مشکلات اقتصادی، عدم توانمندی برای کنترل کووید ۱۹، فرار نیرو‌های نظامی، عدم رسیدن به یک نقطه مشخص برای تشکیل دولت، تعدد انتخابات در کنست همه این‌ها این رژیم را به این مسئله وا می‌دارد که یک اقدامی را خارج از سرزمین‌های اشغالی انجام دهد تا بتواند یک انسجام داخلی ایجاد کند، حزبی که این مدیریت را بر عهده دارد بتواند در آینده اکثریت آراء را کسب کند و از این بحران به یک شکلی خارج شود. در حال حاضر عدم موفقیت‌های رژيم صهيوينيستي در اینکه بتواند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را با خود همراه کند، کاملا مشهود است، اما وقتی چنین اتفاقی بیفتد و امپراطوری رسانه برای رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی کند حتما می‌تواند پشتیبانی‌های بین المللی از جانب صهیونیست بین الملل را داشته باشد.

آقای صدرالحسینی درباره پیامد‌های این موضوع چه در منطقه و چه در فلسطین و در کل نظام بین الملل گفت: این اتفاقی که افتاد و رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که این کار را کرده است، ما از نهاد‌های بین المللی باید چه انتظاری داشته باشیم، الان نهاد‌های بین المللی کجا هستند؟ آیا باید این شرایط را پدید بیاوریم که خود جریان‌های مقاومت جبران این کار را انجام دهند؟ آیا در شرایط کنونی نباید نهاد‌های بین المللی حقوق بشری وارد میدان شوند و اعلام حمایت از مردم فلسطین کنند؟ وي افزود: این سوکت متاسفانه به مفهوم حمایت نهاد‌های بین المللی محسوب می‌شود یعنی سکوت نهاد‌های بین المللی رژیم صهیونیستی را در این رابطه جسورتر می‌کند بنابراین به دلیل اینکه در همین چند ساعتی که لازم بود نهاد‌های بین المللی بیایند و موضع خود را روشن کنند حتما اگر هر اقدامی از جانب جریان مقاومت صورت گیرد آن‌ها محق هستند یعنی در واقع نهاد‌های بین المللی علاقمند به ایجاد یک چنین درگیری در منطقه غرب آسیا هستند و حتماً منافع بزرگ سرمایه داران جهاانی دراین رابطه خواهد بود، اما مقاومت نسبت به این مسئله کوتاه نخواهد آمد. امروز برد موشک‌های فلسطینی اصلا این چنین نیست که فقط حاشیه غزه را بتوانند مورد بمباران قرار دهند، امروز در نقاط مختلف امکان برقراری یک اتش سنگین بر علیه متجاوزین رژیم صهیونیستی وجود دارد، تاکید می‌کنم هر اتفاقی که در انجا بیفتد نهاد‌های بین المللی در آن شریک هستند همانگونه که در خون این ۴۰ و چندی که امروز مشاهده کردیم، شریک هستند. وي درخصوص نحوه مقابله به مثل در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصريح کرد: وضعیت مقاومت وضعیت سابق نخواهد بود دلیل آن هم خودباوری و خود اتکایی که در سال‌های گذشته در پرتو فشار‌های فزاینده رژیم نژاد پرست صهیونیستی داشتند، بنابراین صهیونیست‌ها هر آن باید منتظر عکس العمل جدی مقاومت باشند چرایی آن هم این است که وقتی حقوق بین الملل را نقض می‌کنند وقتی حقوق اساسی ملت فلسطین را نادیده می‌گیرند طبیعتاً باید منتظر باشند که با عکس العمل مردم مظلوم فلسطین در دفاع خودشان مواجه شوند.

آقای رسول شبیبی کارشناس مسائل غرب آسیا نيز گفت:​رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی‌های متعدد مجبور شد که چهار بار انتخابات را تکرار کند، کابینه‌ای که در حال حاضر سرکار است و ریاست آن بر عهده یارلاپید بر عهده دارد، کابینه بسیار شکننده‌ای است، معنی این حرف این است که کابینه‌ای که قرار بود نزدیک به چهار سال حکومت کند الان کمتر از دو سال باید جای خود را به کابینه بعدی دهد. صهیونست‌ها و رژیم آپارتاید صهیونیستی همواره سعی می‌کند با خلق بحران ها، واقعیت اصلی و خلق و خوی خود را در تجاوزات، نقض مکرر حقوق بین الملل، نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین و جنابت‌های متنوعی که در این سرزمین مرتکب می‌شود را بپوشاند. وي افزود: از نکات مهم و تفاوت‌های اصلی در نیرو‌های مقاومت در فلسطین و در منطقه خودباوری، خود اتکایی و بلوغی است که به لحاظ امنیتی، توان نظامی هم به لحاظ هم افزایی و اشتراک بین گروه‌های مختلف قابل احصاء است. این رژیم متاسفانه تحت حمایت برخی از قدرت‌های غربی و در راس آن‌ها امریکا توانسته در روز روشن قوانین و مقررات متعددی را زیر پا بگذارد.

وي ادامه داد: سازمان ملل و ارگان‌های وابسته به آن تاکنون گزارش‌های متعددی را در رابطه با جنایت‌های رژیم آپارتاید رژیم صهیونیستی تهیه کردند متاسفانه بعد از اینکه گزارش آماده می‌شود توسط کارشناسان زبده سازمان ملل بعد از اینکه گزارش در مجمع عمومی قرائت می‌شود و تصویب می‌شود باید به شورای امنیت برود، شورای امنیت با وتو رژیم امریکا مواجه می‌شود، فراموش نکنید رژیم امریکا همان رژیمی است که بر خلاف قطعنامه‌های صادر شده قدس اشغال شده را اعلام می‌کند که پایتخت است و سفارت خودش را از تلاویو به قدسی که سازمان ملل می‌گوید غیر قانونی است رژیم آمریکا اعلام می‌کند که من جا به جا می‌کنم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بحران آفريني اسرائيل براي برون رفت از بن بست داخلي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..