تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوشیدنی هایی مناسب برای کاهش وزن

نوشیدنی هایی مناسب برای کاهش وزن اگر می خواهید وزن کم کنید در کنار ورزش و تغذیه مناسب می توانید از نوشیدنی هایی مانند آب هویج، آب چغندر و.... کمک بگیرید 2 تغذیه سالم 1401/05/14 چه نوشیدنی را برای کاهش وزن انتخاب کنیم؟

 آبمیوه‌های خانگی که بدون استفاده از طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده تهیه می شوند، می توانند گزینه های مناسبی برای کاهش وزن افراد، در کنار دیگر اقدامات در این زمینه از جمله ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، باشند.

در ادامه به چند آبمیوه سالم که می‌توان آن‌ها را در خانه تهیه کرد خواهیم پرداخت.

1- آب کرفس

آب کرفس نه تنها کالری کمی دارد، بلکه بیش از ۹۵ درصد آن از آب تشکیل شده است. مطالعات نشان می‌دهد که انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایی با تراکم کالری کمتر می‌تواند برای کاهش وزن و کاهش چربی مفید باشد. آب کرفس همچنین منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفید است که می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کند.

2- آب چغندر

این آبمیوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند نیترات‌های غذایی است. نیترات‌های غذایی می‌توانند به افزایش کارایی و استقامت عضلانی و همچنین کاهش سطح فشار خون با گشاد کردن رگ‌های خونی شما کمک کنند. در همین‌حال، چغندر کامل کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است که می‌تواند به کند شدن تخلیه معده کمک کند و عاملی برای مدیریت وزن باشد.

3- آب سبزیجات سبز رنگ

این سبزیجات دارای فیبر بالا، قند کم و آنتی‌اکسیدان های ضدالتهابی هستند. به‌علاوه، آبمیوه‌های سبز به‌ راحتی با جوانه‌های چشایی شما سازگار می‌شوند. ترکیب اسفناج، خیار، سیب سبز و کرفس می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

4- آب هندوانه

هندوانه علاوه بر کالری کم، منبعی عالی از ریزمغذی‌های مفید برای قلب مانند پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی، ویتامین‌های A و C است. همچنین آب موجود در آن باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. مصرف هندوانه به کاهش چربی شکم نیز کمک می‌کند.

5- آب هویج

آب هویج یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که مقدار زیادی ویتامین A و سایر کاروتنوئیدهای سالم را در هر وعده به بدن می‌رساند. کاروتنوئید نوعی رنگدانه گیاهی است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. یک مطالعه هشت هفته‌ای شامل ۲۸ مرد که اضافه وزن داشتند نشان داد، کسانی که روزانه یک نوشیدنی غنی از کاروتنوئید مصرف می‌کردند کاهش قابل‌توجهی در چربی شکم داشتند.

بیشتر بدانید : کاهش وزن در خواب با 19 روش شگفت انگیز!

بیشتر بدانید : گام های اشتباه برای کاهش وزن را بشناسید

بیشتر بدانید : راههای ساده برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوشیدنی هایی مناسب برای کاهش وزن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..