تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با خواص قارچ سیلوسایبین و سیلوسایبین درمانی

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

قارچ سیلوسایبین که معمولاً به عنوان قارچ جادویی شناخته می شود که خاصیت روان گردان دارد و همچنین به عنوان درمان نیز شناخته می شود، سیلوسایبین درمانی شامل استفاده از یک ترکیب روانگردان است که نوع خاصی از قارچ در یک محیط روان درمانی است.

قارچ سیلوسایبین در فرهنگ عامیانه به عنوان “قارچ جادویی” یا “شوم” شناخته می شود و برای هزاران سال به عنوان یک ابزار معنوی و دارویی در میان جمعیت های بومی استفاده می شود.

سیلوسایبین درمانی

جلسه سیلوسایبین تراپی چگونه است

سیلوسایبین درمانی شامل این است که بیمار در حین مراقبت توسط یک درمانگر، ماده شیمیایی سیلوسایبین را مصرف می کند. بیمار در این محیط کنترل شده و امن به یک سفر روانگردان می رود و درمانگر تجربه او را تسهیل می کند.

جلسه شش تا هشت ساعت طول می کشد که تمام مدت اثر دارو وجود دارد. اگرچه در برخی شرایط، بیماران ممکن است بیش از یک بار از این ماده استفاده کنند. استاندارد کلی این است که سفر روانگردان یک بار اتفاق می افتد و گفتار درمانی استاندارد اغلب بعد از آن ادامه می یابد.

هدف از سیلوسایبین درمانی این است که با استفاده از سفر روانگردان، به جای گذراندن ماه ها یا سال ها در گفتار درمانی به آرامی از طریق آنها بر موانع عاطفی و مشکلات طولانی مدت تأثیر بگذارد.

بیایید به طور عمیق به درمان سیلوسایبین نگاهی بیندازیم، از جمله اینکه چه کسی کاندید آن است، فواید و خطرات آن چیست و چگونه بفهمیم آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

تاریخچه درمان با سیلوسایبین

برای بسیاری از مردم، تصور استفاده از یک داروی روانگردان برای درمان ممکن است چیزی ضد فرهنگ یا ناهنجار به نظر برسد اما اصلا اینطور نیست!

سیلوسایبین درمانی هم توسط مؤسسات پزشکی بسیار قانونی مانند جانز هاپکینز مورد مطالعه و استفاده قرار می گیرد. در واقع، این دانشگاه جان هاپکینز بود که برای اولین بار در سال 2000، چندین دهه پس از ممنوعیت تحقیقات و درمان توسط دولت ایالات متحده در سال 1970، تأیید نظارتی را برای تحقیقات روانگردان دریافت کرد.

در سال 2006، اولین مقاله تحقیقاتی جانز هاپکینز در مورد تأثیر بلندمدت مثبت استفاده از سیلوسایبین در یک مطالعه درمانی منتشر شد که تأثیر مثبت طولانی مدت برای بیماران با شرایط مختلف را دارا بود.

در سال 2021، هاپکینز کمک مالی فدرال برای تحقیقات درمان روانگردان دریافت کرد که در محدوده زمانی مشابهی بود که برخی از ایالت ها شروع به جرم زدایی از آن کردند. در حال حاضر، قوانینی در بیش از ده ایالت به تصویب رسیده است تا سیلوسایبین قانونی تر شود.

توجه به این نکته مهم است که جرم زدایی و استفاده از این ماده حول ارزش درمانی آن متمرکز شده است و بیشتر مکان هایی که اجازه آن را می دهند، آن را فقط در محیط های درمانی مجاز می دانند.

درمان با سیلوسایبین به چه کسانی می تواند کمک کند؟

سیلوسایبین درمانی عموماً برای افرادی که مشکلاتی دارند که ممکن است نسبت به درمان های معمول مقاوم باشند استفاده می شود.

در زیر برخی از جمعیت هایی که نشان داده شده است از درمان سیلوسایبین سود می برند، آورده شده است.

بیماران مبتلا به بیماری مزمن

برای افراد مبتلا به سرطان تهدید کننده حیات، نشان داده شد که یک دوز سیلوسایبین به طور چشمگیری افسردگی و اضطراب آنها را کاهش می دهد. اثرات طولانی مدت بود، به طوری که 60٪ تا 80٪ از گروه به بهبود علائم در طی شش ماه بعد ادامه دادند.

مطالعه دیگری که روی بیماران سرطانی انجام شد نشان داد که بیش از 80 درصد آنها در طی شش ماه پس از درمان با یک دوز، همچنان احساس بهتری داشتند. افسردگی، اضطراب و احساس ترس یا ناامیدی در مورد بیماریشان برطرف شده بود.

افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب

هم افسردگی و هم اضطراب می توانند شرایط جدی و ناتوان کننده ای باشند که باعث می شود افراد نتوانند به زندگی عادی روزمره خود ادامه دهند.

برای بیمارانی که افسردگی آنها قبلاً به درمان مقاوم بوده است، نتایج مطالعات کم تاثیر نبوده است. یک مطالعه نشان داد که از هر 20 بیمار، 13 نفر بهبودی را تجربه کردند و برای چهار نفر از آنها، افسردگی رو به بهبودی رفت.

در مورد بیماران مبتلا به اضطراب، یک متاآنالیز بیان کرد که به طور کلی، 65 درصد از بیماران اضطراب کمتری را پس از درمان با سیلوسایبین تجربه کردند.

واضح است که سیلوسایبین درمانی پتانسیل کاهش علائم افسردگی و اضطراب را دارد.

بیماران PTSD

علائم اختلال استرس پس از سانحه می تواند تا سال ها پس از یک رویداد آسیب زا باقی بماند و می تواند تمام جنبه های زندگی را مختل کند. سیلوسایبین برای استفاده در بیماران PTSD با نتایج مثبت مورد مطالعه قرار گرفته است. سایر داروهای روانگردان مثل MDMA و کتامین نیز در PTSD مورد مطالعه قرار گرفته است.

استفاده های دیگر

مطالعاتی منتشر شده است که استفاده از سیلوسایبین درمانی را برای اعتیاد به مواد مخدر، ترک سیگار، بیماری آلزایمر و موارد دیگر هم مورد بررسی قرار داده است.

فواید سیلوسایبین تراپی

به طور خاص، مطالعات نشان داده اند که “گزارش شده است که سیلوسایبین منجر به تغییرات قابل توجهی در پویایی مغز و اتصال عملکردی (FC) بین نواحی مغز می شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا نتایج استفاده از آن بسیار چشمگیر بوده است و چرا آنها طولانی تر از سایر اشکال درمانی بوده اند.

بر اساس مطالعات مختلف ارائه شده در این مقاله، مزایای سیلوسایبین درمانی شامل موارد زیر است:

کاهش میزان افسردگی بهبودی افسردگی مزمن کاهش سطوح اضطراب بهبود خلق و خو ترس کمتر از آینده افزایش حس معنویت بهبود کیفیت زندگی اثربخشی

هیچ شکل درمانی نوشدارو نیست و همیشه برخی از افراد هستند که نسبت به یک درمان خاص واکنش متفاوتی نسبت به سایرین نشان می دهند.

بر اساس مطالعات بررسی شده در این مقاله، برای حدود دو سوم افرادی که درمان سیلوسایبین را امتحان می کنند، معمول است که نتایج مثبت مشخصی را مشاهده کنند که ماندگار هستند.

این شامل جمعیت هایی می شود که شرایطی دارند که در گذشته در برابر درمان مقاومت کرده اند.

از آنجایی که مطالعات فقط برای دو دهه گذشته تأمین مالی شده اند و فقط در دو تا سه سال گذشته توسط دولت ایالات متحده تأمین مالی شده اند، هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

از آنجایی که سیلوسایبین یک ماده روانگردان است، مهم است که قبل از استفاده از آن به طور کامل از این موضوع مطلع شوید. همیشه باید با یک درمانگر مجاز که در کاربرد درمانی آن متخصص است، انجام شود.

ممکن است احتمال اعتیاد وجود داشته باشد

حتی اگر سیلوسایبین به طور کلی یک داروی اعتیاد آور در نظر گرفته نشود، افرادی که مشکلات سوء مصرف مواد دارند همچنان می توانند به طور بالقوه تمایل به مصرف مجدد این ماده، خارج از محیط بالینی خود داشته باشند.

این یک موضوع پیچیده است زیرا این دارو در درمان برخی از مسائل مربوط به مصرف مواد مورد تحقیق قرار گرفته است، بنابراین عاقلانه است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

ممکن است احساسات ناخوشایند ایجاد کند

حتی اگر نتایج مثبتی از درمان داشته باشید، ممکن است تجربه‌ ای کاملاً لذت‌ بخش نباشد. به همین دلیل بسیار مهم است که در صورت خراب شدن اوضاع، توسط فردی که بتواند به شما کمک کند، تسهیل شود.

درک این نکته مهم است که برای عبور از بخش‌ های دردناک زندگی‌ تان، احتمالاً در جلسه با آن‌ ها روبرو خواهید شد. این می تواند در بهترین زمان ها ترسناک و ناراحت کننده باشد، چه رسد به زمانی که تحت تأثیر روانگردان ها قرار دارید.

بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید احتیاط کنند

سؤالاتی وجود دارد که آیا سیلوسایبین ممکن است باعث ایجاد انواع خاصی از مشکلات قلبی شود، با این حال شواهد روشنی برای این موضوع وجود ندارد. اگر مشکلات قلبی یا پزشکی دارید، قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

چه طور باید شروع کرد

اینکه آیا درمان سیلوسایبین در منطقه شما در دسترس است یا نه بستگی به محل زندگی شما و انجام یا عدم انجام مطالعات در نزدیکی شما دارد. بهتر این است که در مورد درمان در منطقه خود تحقیق کنید تا ببینید آیا کاربردهای درمانی قانونی برای آن مجاز است یا خیر و یا در حال حاضر مطالعات تحقیقاتی وجود دارد که می توانید بخشی از آن باشید.

بسیار مهم است که اگر می خواهید از این ماده به صورت درمانی استفاده کنید، فقط به دنبال افرادی باشید که به طور حرفه ای در استفاده از آن در مطالعات بالینی آموزش دیده اند. این بدان معناست که شما نمی توانید درمان آنلاین با سیلوسایبین انجام دهید و نباید به پزشکی که یک درمانگر بالینی یا پزشک مجاز نیست اعتماد کنید.

گزینه های دیگر

از آنجایی که هنوز آزمایشی است، درمان با سیلوسایبین احتمالاً تا زمانی که درمان های مرسوم بیشتری امتحان نشده باشد، در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل، تقریباً هر شکل دیگری از درمان، نقطه ملایم تری برای شروع خواهد بود. اگر هرگز درمان را انجام نداده‌ اید، شروع به صحبت درمانی را در نظر بگیرید.

برای کسانی که قبلاً درمان انجام داده‌ اند و نتوانسته‌ اند نتایج دلخواه را به همراه داشته باشد، روان‌ درمانی‌ های دیگری وجود دارد که بدن را درگیر می‌ کند، مانند سوماتیک درمانی که از ارتباط ذهن و بدن برای تلاش برای ایجاد تغییرات طولانی‌ مدت و EMDR استفاده می‌ کند که از حرکات چشم شما استفاده می کند تا وقایع آسیب زای گذشته در زندگی شما را با افکار جدید در مورد آنها به شما بازگرداند.

حرف آخر

از آنجایی که سیلوسایبین درمانی نسبتاً جدید است و هنوز در حال مطالعه است، ممکن است دسترسی به آن در منطقه شما دشوار باشد. اگر این چیزی است که به آن علاقه دارید، از وضعیت حقوقی آن در محل زندگی خود مطلع باشید تا زمانی که در دسترس تر شد، این گزینه را داشته باشید که آن را امتحان کنید. اما در عین حال، منتظر شروع درمان نباشید – این می تواند در هر زمانی برای شما مفید باشد، و حتی اگر نتایج آن به اندازه داروهای روانگردان عمیق نباشد، باز هم بسیار مفید است.

منبع:

verywellmind

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با خواص قارچ سیلوسایبین و سیلوسایبین درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..