تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دامداران و شکارچیان متخلف طی 8سال 158پلنگ را کشتند

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه طی 8سال از 85 تا 93 حدود 158پلنگ در کشور تلف شده اند، گفت: از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه تنها 5پلنگ کشته شدند و این درحالی است که در سال گذشته طی همین مدت 13پلنگ تلف شدند و این کاهش قابل توجه تلفات، - ثمره بیمه این گونه ارزشمند حیات وحش است.

علی تیموری این آمار را که از آن به عنوان آمار رسمی نام می برد، براساس گزارش های استانی به خبرگزاری مهر اعلام کرد و افزود: سال گذشته 13پلنگ تا اول دی ماه تلف شدند که اغلب آنها توسط دامداران با طعمه مسموم یا شکار غیرمجاز از بین رفتند.

اما امسال وضعیت بسیار متفاوت است زیرا یک پلنگ بر سر زایمان تلف شده و دیگری را شکارچی متخلف شکار کرده که جریمه 80 میلیون تومانی آن را به صندوق خزانه دولت واریز کرده است.

به گفته تیموری، امسال دامداران به دلیل اینکه هزینه ها یا خسارات دام توسط بیمه پرداخت می شود، از کشتن پلنگ ها خودداری می کنند.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه امسال شرایط پلنگ ها نسبت به گذشته خیلی بهتر است، تصریح کرد: هرچه دامداران نسبت به ارزش پلنگ آگاه شوند و از پرداخت خسارت ناشی از حمله پلنگ به دام هایشان مطمئن شوند، شرایط پلنگ ها بهتر می شود.

وی درباره تلفات پلنگ ها در سال جاری گفت: یک پلنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر زایمان تلف شد.

2 پلنگ هم در استان مازندران تلف شدند؛ یکی بر اثر تصادف جاده ای و یکی توسط شکارچیان متخلف که پرونده آن به دادگاه رفت و رأی هم صادر شد.

2پلنگ دیگر یکی در استان گلستان و دیگری هم حدود یک ماه پیش در استان سمنان تلف شد.

در عین حال وی تصریح کرد: این آمار در مورد این 5 پلنگ، براساس گزارش های استانی است و مشخص شده منشأ و علت مرگ این گونه ها چه بوده است.

وی در مورد وضعیت پرداخت خسارت تلف شدن پلنگ ها گفت: بیمه برای 4 پلنگ از 5 پلنگ تلف شده مبلغ 240 میلیون تومان یعنی برای هر پلنگ 60 میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.


کلید واژه ها: پلنگ - سازمان حفاظت محیط زیست - دامداران - استان - شکار - حفاظت محیط زیست - کهگیلویه و بویراحمد - شکارچی - محیط زیست - شکارچیان - خسارت - استان مازندران - استان کهگیلویه - بیمه - زایمان - آمار - استان گلستان - گزارش - شرایط - محیط - زیست - خبرگزاری - مازندران - دفتر - حیات وحش - متفاوت - گلستان - دادگاه - جریمه - مسموم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دامداران و شکارچیان متخلف طی 8سال 158پلنگ را کشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..