تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرات رانندگی در زمان کم خوابی -

1395/09/30

سایت اطلاعات عمومی، دانستنیهامقالات اطلاعات عمومی و گوناگون خطرات رانندگی در زمان کم خوابی

خطرات رانندگی در زمان کم خوابی - خستگی, خستگی و رانندگی, رانندگی در حالت خستگی

آکاایران: خطرات رانندگی در زمان کم خوابی


رانندگی در حالت خستگی و کم خوابی خطر تصادف کردن را بسیار بیشتر از حالت عادی می کند.

رانندگی در زمان کم خوابی

به گزارش آکاایران:  اگر شب‌هنگام خواب خوبی نداشته‌اید خودتان و همراهان را هنگام رانندگی در جاده به خطر می‌اندازید. این موضوع نتیجه‌ی مطالعه‌ی جدید صورت گرفته از سوی AAA است. این موسسه تصادفات مربوط به الگوهای راننده‌های خواب‌آلود را بررسی کرده است.

در مطالعه‌ی AAA از داده‌های تصادف فدرال بین سال‌های 2005 تا 2007 را که طی آن 7234 راننده در 4571 تصادف درگیر بوده‌اند استفاده کرده است. این مطالعه فهمیده رانندگانی که هر شب بین 6 تا 7 ساعت خوابیده‌اند 1.3 برابر بیشتر از راننده‌هایی که حداقل 7 ساعت خوابیده‌اند ریسک تصادف دارند. وقتی که میزان خواب راننده بین 4 تا 5 ساعت باشد ریسک تصادف به 1.9 برابر افزایش یافته و کسانی که کمتر از 4 ساعت در هر شب خوابیده‌اند 11.5 برابر بیشتر ریسک تصادف را به جان می‌خرند.
مدیر ارشد AAA می‌گوید: «تحقیق جدید ما نشان می‌دهد راننده‌ای که کمتر از 5 ساعت در شب خوابیده ریسک تصادفی برابر با فردی مست دارد.»
AAA فهمیده که 1 نفر از هر 3 راننده‌ی حاضر در تحقیق در ماه قبل تجربه‌ی رانندگی در حالت بسیار خسته را داشته و حتی نمی‌توانسته‌اند چشمان خود را باز نگه‌دارند. با این وجود 97 درصد راننده‌ها گفته‌اند رانندگی در حالت خواب‌آلود کاملاً غیرقابل‌پذیرش است.
اوایل امسال انجمن ایمنی ملی اعلام نمود که جاده‌های ایالات‌متحده خطرناک‌تر می‌شوند. در نیمه‌ی اول سال 2016 تعداد کشته‌های رانندگی نسبت به سال پیش 9 درصد و نسبت به 2 سال قبل‌تر 18 درصد افزایش یافته است. این انجمن دلیل این افزایش تلفات را این حقیقت دانسته که راننده‌های آمریکایی بیش از قبل رانندگی می‌کنند.
گردآوری:گروه سرگرمی آکا ایران
آکا ایرانentertainment

خطرات رانندگی در زمان کم خوابی

مقالات اطلاعات عمومی و گوناگون -

خطرات رانندگی در زمان کم خوابی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرات رانندگی در زمان کم خوابی -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..