تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعهد بی سابقه توتال به ایران

توتال مسئولیت این را می پذیرد که با نصب تأسیسات فشار افزایی، نزدیک به 15 تا 20 سال تولید از فاز 11 را حدود 2 میلیارد فوت مکعب در روز نگه دارد.

- "، بیژن زنگنه اظهار داشت: ظرفیت فاز 11 پارس جنوبی به اندازه دو فاز متعارف یعنی حدود 2 میلیارد فوت مکعب یا 56 تا 57 میلیون مترمکعب در روز تولید گاز ترش است که این گاز ترش تولیدی با دو خط لوله به ساحل می آید.

وی افزود: بنا نداریم تأسیسات ساحلی جدیدی برای فاز 11 احداث کنیم بلکه از همین تأسیسات موجود در پارس جنوبی برای شیرین سازی گاز ترش تولیدی فاز 11 استفاده می شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "یک میلیون تن در سال اتان تولیدی در فاز 11 پارس جنوبی برای خوراک واحدهای پتروشیمی ارسال خواهد شد"، گفت: در فاز دوم توسعه فاز 11 برای نخستین بار در کل میدان پارس جنوبی، تأسیسات فشار افزایی بر روی سکوی جدیدی که می سازند، نصب خواهد شد که این کار در میدان گازی پارس جنوبی بی سابقه است و حتی در طرف قطر نیز تا امروز اقدام به طراحی و نصب تأسیسات فشار افزایی نکرده اند.

وی ادامه داد: در سالهای آتی تمامی فازهای پارس جنوبی شروع به افت فشار می کنند و برای اولین بار در فاز 11 تأسیسات فشار افزایی طراحی و نصب می شود تا در صورت لزوم برای فازهای دیگر نیز در آینده اقدام به طراحی و نصب تأسیسات فشار افزایی شود.

وزیر نفت با اشاره به واگذاری توسعه فاز 11 پارس جنوبی به کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه گفت: توتال مسئولیت این را می پذیرد که با نصب تأسیسات فشار افزایی، نزدیک به 15 تا 20 سال تولید از فاز 11 را حدود 2 میلیارد فوت مکعب در روز نگه دارد.

وی افزود: 40 ماه پس از عقد قرارداد به اولین تولید در فاز 11 می رسیم و نزدیک به 3 تا 4 سال بعد سکوی فشار افزایی در این فاز نصب می شود.

تسنیم 110
کلید واژه ها: تولید - میلیارد - توتال - طراحی - کابینه دولت - اولین - توسعه - ساحل - پتروشیمی - وزیر نفت - قرارداد - فرانسه - کابینه - نخستین - زنگنه - آینده - ایران - تسنیم - امروز - رهبری - ساحلی - دولت - شروع - صورت - وزیر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعهد بی سابقه توتال به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..