تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت متفاوت قصه یوسف و زلیخا به صورت زنده و عروسکی

روایت متفاوت قصه یوسف و زلیخا به صورت زنده و عروسکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «گوهر نیل» از اول دی به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

مجید امرایی در مورد موضوع «گوهر نیل» گفت: «نمایش «گوهر نیل» حکایت یوسف و زلیخا با محوریت حضرت یوسف و آن‌چه برادرانش بر سرش آوردند است.»

او ادامه داد: «این اثر به صورت ترکیبی از نمایش زنده و عروسکی روی صحنه می‌رود. در «گوهر نیل» علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی نقش دو برخوان یا راوی را بر عهده دارند و عروسک‌ها به شیوه‌ای ابتکاری توسط زهرا جعفری ساخته شده است.»

امرایی افزود: «عروسک‌های «گوهر نیل» نه دست و پا دارند و نه چشم. این عروسک‌ها با استفاده از چوب و در اندازه‌هایی بزرگ ساخته شده‌اند.»

مجید امرایی که یکی از حوزه‌های تخصصی مطالعه و فعالیتش نمایش درمانی است، در مورد تکنیک‌های تئاتر درمانی مورد استفاده در «گوهر نیل» گفت: «ما در این نمایش از دو تکنیک بازی عروسکی و بازی سازی استفاده کرده‌ایم.»

او تصریح کرد: «تفاوت بازی عروسکی با نمایش عروسکی در این است که در نمایش عروسکی، عروسک‌ها برای مخاطب نقش بازی می‌کنند؛ نقشی که تماشاگر آن را باور کرده و حتی با آن همذات پنداری می‌کند اما در بازی عروسکی توجه مخاطب بر حرکات عروسک است و راهکاری برای تقویت تمرکز و توجه تماشاگر به حساب می‌آید.»

امرایی ادامه داد: «با استفاده از تکنیک بازی سازی حدود 27 تیپ به دو بازیگر این نمایش سپرده شده است و دو برخوان ما تیپ های مختلفی را روی صحنه ایفا می‌کنند.»    

نمایش «گوهر نیل» به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی از یکم تا بیست و یکم دی هر روز ساعت شش در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

58242    




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت متفاوت قصه یوسف و زلیخا به صورت زنده و عروسکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..