تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

خانواده های ایرانی آخرین شب پاییز گرد هم می آیند و سفره های رنگینی از خوراکی های متنوع شب یلدا با فسلفه و نماد خاص خود، برپا می کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شب یلد یا شب چله یکی از قدیمی ترین جشن های خانواده های ایرانی است که همه ساله خانواده های ایرانی آخرین شب پاییز را دور هم جمع می شوند و ضمن تهیه شامی فاخر، انواع میوه ها و تنقلات مخصوص، در بلندترین شب سال گل می گویند و گل می شنوند.

درواقع یلدا را می‌توان جشن و گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا، خانواده ها در سرمای آغازین زمستان، دور کرسی می‌نشینند و تا نیمه‌شب، میوه و آجیل می‌خورند و به فال حافظ گوش می‌سپارند و شاهنامه می‌خوانند.

جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

امروزه آیین شب یلدا، خوردن آجیل مخصوص (آجیل مشکل‌گشا) و انواع میوه است که همه جنبه نمادی دارند مانند هندوانه، انار و چغندر پخته یا لبو که پردانه بودن آنها نمادی از برکت‌خیزی و باروری و سرخ بودنشان نمایندگان خورشید است.

جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

البته سفره شب چله در مناطق گوناگون ایران، بسته به فرهنگ قومی، تفاوت‌هایی هرچند اندک دارد؛ اما باید توجه داشت که خوردنی‌های شب یلدا، در واقع میوه و آجیل است و نه شام!

جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

هندوانه یادآور گرمای تابستان و حرارت است. باور بر این است، اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید در سراسر زمستان طولانی، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد و این باور، با خواص هندوانه که سرشار از ویتامین های A و B و C می باشد مطابقت دارد.

انار؛ به دلیل افزایش انرژی و خون سازی و تصفیه خون مانند زندگی یا زایش دوباره انسان است، به همین علت انار را نماد زایش و شادی می دانند.

جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

جدا از دعوت مهمان و تهیه تنقلات و خوراکی های متنوع اما امروزه بسیاری از خانواده ها به تزیین این سفره سنتی بیش از پیش بها می دهند هرچند که در گذشته کرسی ها میزی برای این خوراکی ها بود اما امروز دیگر خبری از آن کرسی و سفره ساده نیست و هرکس بنا به سلیقه اش سفره ای رنگین می چیند.

جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر  جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدیدترین مدل های چیدمان سفره شب یلدا 95+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..