تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روانشناسان فقط پول میگیرن ؟

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

چکیده : راهکاری که روانشناس به مراجعه کننده می دهد می تواند مسیر زندگی آن شخص را به کلی تحت تاثیر خود قرار دهد.

همه ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی، جایگاه اجتماعی مناسب و مانند اینها از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است. برای مثال در مصاحبه حضوری استخدامی، اگر علم روانشناسی  بدانید می توانید در آنجا استخدام شوید. حتی اگر علم و تخصص کافی در آن حوزه را نداشته باشید! نحوه برخورد، نحوه نشستن، نحوه لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن، نوع نگاه و ده ها مورد دیگر در جلب نظر دیگران نقش تعیین کننده ای دارند.

روانشناس درمان مشکلات روحی و روانی با روانشناسی

روانشناس رازدار مراجعه کننده می باشد. بیان این موضوع به مراجعه کننده موجب فراهم شدن بستر اعتماد و اطمینان شده و باعث می شود مراجعه کننده اطلاعات کاملی در مورد خود و مشکلی که برای آن پیش آمده به روانشناس ارائه کند. این اطلاعات به همراه بررسی های تخصصی که شاید خود شخص مراجعه کننده نیز از آنها بی اطلاع باشد به روانشناس کمک خواهد کرد که مشکل را پیدا کند.

پس از پیدا شدن مشکل نوبت به این مرحله می رسد که شخص باید بپذیرد این مشکل را دارد و باید آنرا درمان کرد. مجددا لازم به ذکر است که روش و الگوی درمان برای همه یکسان نیست و موارد بسیاری در تعیین روش درمان دخیل هستند.

روانشناسی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است

راهکاری که روانشناس به مراجعه کننده می دهد می تواند مسیر زندگی آن شخص را به کلی تحت تاثیر خود قرار دهد. در واقع روانشناس باید خود را در جایگاه مراجعه کننده قرار داده و به این فکر کند که آیا اگر خود من در این موقعیت بودم چه کاری انجام می دادم؟

روانشناس با پاسخ به این سوال است که می تواند راهنمایی مناسبی به شخص ارائه دهد. همچنین این موضوع بسیار مهم است که شخص مراجعه کننده ممکن است در لبه پرتگاه زندگی خود باشد و این حساسیت کار را بشدت بالا می برد. چون کلمه به کلمه سخنان روانشناس در روح و روان مراجعه کننده نفوذ کرده و قاعدتا شخص آنرا ملاک تصمیم گیری های خود خواهد کرد

وظايف روانشناس

روانشناس با به كارگيري روش هاي آموزشي و روان درماني بيماري هاي رواني شامل اختلالات شخصيتي ، وسواس ، اضطراب ، خشونت ،پانيك ، فوبيا را درمان مي كند.

يك روانشناس علاوه بر درمان قادر به مشاوره هاي تحصيلي ، شغلي ، مشاوره رایگان ازدواج ، كودك و مشاوره رایگان خانواده مي باشد. روانشناس به تعليم و تربيت و آموزش شيوه هاي صحيح تفكر و رفتار مي پردازد

راهنمایی

راهنمایی در عرصه روانشناسی سه وي‍ژگي مهم دارد : ۱) راهنمایی شغلي ۲) راهنمایی كودك ۳) راهنمایی آموزش
در این روش معمولا مراجعه کننده پرسش هايي دارد که روانشناس به آنهاجواب می دهد. در موارد ضروري توصیه هایی میکند که از سوی مراجعه کننده پذیرفته می شود. لذا برای حل مشکلات اساسی و پیچیده روانشناختی روش مناسبی نمی باشد.

روانشناسی مشاوره

مشاوره یک فرآيند كمكي و تعاملي ياورانه است که از طریق رابطه ای بین دو نفركه مشاور و مراجع مي باشند انجام می گیرد . در این رابطه ، روانشناس با داشتن مهارت ها و آگاهي هاي علمی و حرفه ای تلاش مي كند مراجع را با روش هایی منطبق بر نیازمندی هایش یاری کند . تا هر چه بیشتر درباره ی خود بیاموزد و بینشی را که به این طریق درباره ی خود کسب می کند. در رابطه با هدفهای معین ، واقع بینانه ، ادراک شده به طور مؤثری مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه فردی محکم و عضوی سازنده براي جامعه باشد.

روان درمانی

مهمترين نوع مداخلات روانشناختی میباشد که در زمینه اختلالات و بیماریهای روانی بکار گرفته می شود. روان درمانی فعالیتی هدفمند ، تخصصی و بسیار حساس است که نیازمند آموزش ، هنر درمان ، مهارت و تسلط خاص می باشد . مانند روان درمانی وسواس یا افسردگی. نکته قابل ذکر این است که مداخلات روانشناختی و اثر بخشی آنها در یک جلسه امکان پذیرنيست و نیازمند تعداد جلسات متداول می باشد، حتی در بسیاری از موارد، جلسات پیگیری بعد ازپايان دوره نیز ضروري ولازم است. لذا ديدگاه پزشکی به فعالیت روانشناسان بدين ترتيب است که پس از یک معاینه نسخه ای به صورت دستورات درمانی ارائه گردد و در يك يا دو جلسه پايان یابد مسلما دیدگاهی غیر علمی و غیرروانشناختی میباشد.

کار روانشناس خوب چیست؟

روانشناسان به بیمارانی که از

اختلال تغذیه وابستگی دارو یا الکل اضطراب مشاوره افسردگی وسواس مشکلات در روابط انواع استرس

رنج می ‌برند، کمک می ‌کنند تا این مرحله سخت از زندگی را طی کنند و یا بیماریشان را درمان کنند.

یک روانشناس بالینی به مشکلات بیمار گوش می ‌دهد و وضعیت او را درک می ‌کند که چگونه بیمار از نظر احساسی ذهنی و فکری عمل می ‌کند. او علت ریشه ‌ای این مشکل و احساسات و افکاری که بیمار تجربه می ‌کند را تشخیص می دهد. سپس روانشناس به فرآیندهای فکری می پردازد که بیمار می تواند از آنها استفاده کند تا با مشکلات خود به روشی مؤثرتر مقابله کند.

روانشناس خوب

همانطور که قبلا هم در مقاله گفتیم، شناخت اینکه آیا روانشناسان فقط پول میگیرن یا نه،  به ما کمک می کند با دید بازتری از خدمات و کمک های آنها در زندگی روزمره استفاده نمائیم. اگر قصد دارید از خدمات روانشناسی مانند گفتار درمان یا همان جلسات مشاوره استفاده کنید باید اصل صداقت را در نظر داشته باشید.

کلام آخر

شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مشکلات خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید. پس از انتخاب مشاور خود، تمام مشکلاتی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند.مجموعه آوای مشاوران در این زمینه با استفاده از طرح مشاوره رایگان تلفنی سعی در همراهی شما جهت داشتن مشاوره ای بی دغدغه دارد.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روانشناسان فقط پول میگیرن ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..