تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانگل بلوتوث چگونه کار می کند؟

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

نحوه عملکرد دانگل بلوتوث از طریق آداپتور و با به کار گیری پلاگین و ویژگی های سیستم های مک و ویندوز است. در واقع می توانید آنها را در هر دو سیستم قرار داده و یا حذف کنید. همچنین بلافاصله پس از اتصال به هر نوع دستگاه الکترونیکی، انتقال درایور نرم افزار ذخیره شده انجام شده و توسط سیستم مربوطه ترجمه می شود. سیگنال های رادیویی در قسمت های داخلی این دستگاه کاربردی، توسط یک آنتن دریافت و ارسال شده و یک رابط USB نیز در آن موجود است. در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ به سوال دانگل بلوتوث چگونه کار می کند؟ را در یابید.

دانگل بلوتوث دانگل بلوتوث چیست؟

نوعی مبدل است که به دستگاه موردنظر شما وصل شده و یک فرآیند ساده از انتقال فایل ها و اسناد شما را انجام می دهد. اصطلاح کلمه دانگل به این دلیل است که زمان اتصال به سیستم مورد نظر از آن آویزان است. Dongle بلوتوث USB یک وسیله ای کوچک، ارزان و در دسترس برای انجام ارتباطات بی سیم توسط بلوتوث بر روی کامپیوتر و یا سیستم های مورد نظر است.

انواع دانگل بلوتوث

دانگل های بلوتوث کاربردهای مختلفی دارند که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارد؛ برخی از آنها تنها انتقال صدا را بر عهده دارند. مدل های دیگر قابلیت انتقال صدا و فایل و در موارد پیشرفته تر قابلیت انتقال تصویر را نیز دارند. در ادامه به معرفی پرکاربرد ترین انواع Dongle بلوتوث می پردازیم:

Dongle بلوتوث برای کامپیوتر Dongle بلوتوث برای ویندوز Dongle بلوتوث برای تبلت Dongle بلوتوث برای MAC Dongle بلوتوث برای TV Dongle بلوتوث برای ضبط ماشین عملکرد دانگل بلوتوث نحوه عملکرد دانگل بلوتوث برای کامپیوتر چگونه است؟

در پاسخ به این سوال که دانگل بلوتوث چگونه کار می کند باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا دانگل بر روی کامپیوتر شما راه اندازی شود:

اگر امکان استفاده از بلوتوث داخلی نیست بهتر است از یک آداپتور برای اتصال کمک بگیرید. برای خرید آداپتور USB بهتر است نوعی را انتخاب کنید که با سیستم عامل شما سازگاری داشته باشد. یک دانگل با درایورهای خوب، آن است که از بلوتوث 4.0 به بالا پشتیبانی کند. بلوتوث های 5.0 گرانترند و نسبت به ورژن 4.0 از دامنه و سرعت بیشتری برخوردارند در حالی که ورژن 4.0 کمی ارزانتر هستند و برای اغلب برنامه های شما به خوبی اجرا می کند. برای اتصال دانگل به سیستم یک پورت USB خالی در کامپیوتر نیاز دارید که بتوانید آداپتور آن را نصب کنید. هنگام اتصال دانگل به کامپیوتر مطمئن شوید که به طور کامل و صحیح در پورت مورد نظر جای گرفته باشد. در صورت استفاده از USB به USB-C بهتر است ابتدا USB-C را متصل کرده و سپس به انتهای آزاد آداپتور USB، دانگل را متصل کنید. در ویندوزهای 8 و 10 پس از نصب درایورهای لازم، سیستم به طور خودکار دانگل را شناسایی می کند. اتصال دانگل به کامپیوتر برای ویندوز دانگل بلوتوث چگونه کار می کند؟

برای پاسخ به این سوال به موارد زیر دقت کنید:

ابتدا دانگل را به پورت مخصوص در کامپیوتر و یا لبتاپ خود وصل کرده و بلوتوث مورد نظر را روشن کنید و آن را در حالت جفت سازی قرار دهید. در واقع دستگاه بلوتوث می تواند ماوس، صفحه کلید، بلندگو و … باشد. در ادامه باید بلوتوث را در وضعیت Bluetooth Pairing قرار دهید. از قسمت نوار ویندوز بلوتوث دستگاه را روشن کنید، اگر منوی آبی رنگ بلوتوث را پیدا نمی کنید با مراجعه با Device Manager می توانید این کار را انجام دهید. پس از باز شدن گزینه Bluetooth، نام دستگاهی که می خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید. پس از گذشت 30 ثانیه جفت سازی با دستگاه انجام می شود، در صورت عدم جفت سازی باید ویندوز را آپدیت کرده تا دریوارهای جدید نصب شود. نحوه برطرف کردن مشکلات جفت شدن دانگل بلوتوث

ممکن است در جستجوی پاسخ این سوال که دانگل بلوتوث چگونه کار می کند؟ و همچنین استفاده از آن برای مواردی چون ویندوز، مک و لب تاپ به چه صورت است، باشید. اگر در بین اجرا کردن مراحل برای راه اندازی و فعال کردن Dongle بلوتوث، مشکلاتی به وجود آید، در ادامه راه های رفع مشکلات را بررسی میکنیم:

1- حذف اتصالات قدیمی بلوتوث:

اتصالات بلوتوث قدیمی را حذف کرده و در صورت وصل دانگل به دستگاه جدید، ابتدا سیستم را ریست کنید و با اتصال مجدد کار خود را ادامه دهید.

2- خاموش / روشن کردن دستگاه:

این کار برای تنظیم مجدد تنظیمات راه حلی ساده و کارآمد است. همچنین اگر قصد نصب دانگل بر روی گوشی همراه خود دارید کافیست آن را در وضعیت پرواز قرار دهید و از آن خارج شوید.

3- دور شدن از وای فای:

به دلیل نزدیک بودن طیف دانگل و وای فای ممکن است با تداخل مواجه شوید.

امیدواریم با توجه به مطالب گفته شده به پاسخ خود در خصوص نحوه کار دانگل بلوتوث رسیده باشید.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانگل بلوتوث چگونه کار می کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..