تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزايش سه برابري جمعیت آهوان در شهرستان تربت جام

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام از افزایش سه براری جمعیت آهو دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد دامن پاک گفت : بر اساس نتایج آخرين سرشماري ها و مشاهدات ماموران يگان حفاظت محیط زیست در آذرماه سال جاري ، شاهد رشد بيش از سه برابري جمعيت آهوان در عرصه هاي طبيعي شهرستان بودیم كه اين امر اميد به احياء مجدد اين گونه در شهرستان را بسيار افزايش داده است .

وی گفت:از اسفند سال 87 كه سايت تكثير و پرورش آهو در شهرستان تربت جام با انتقال3 راس آهو از گناباد و 8 راس از پناهگاه حيات وحش شير احمد سبزوار كارخود را آغاز كرد ، قريب به 8 سال مي گذرد .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام افزود: اين پروژه با هدف معرفي مجدد گونه آهو به زيستگاه ها و عرصه هاي طبيعي شهرستان ، اجرا شد كه خوشبختانه با حمايت هاي اداره كل حفاظت محيط زيست استان و نيز اقدامات و تمهيدات به كار گرفته شده در شهرستان و همچنين همراهي و مشاركت خوب مردم و جوامع محلي ، توفيقات خوبي در اين پروژه در شهرستان حاصل گرديد.

دامن پاک افزود: ازجمله از سال 92 كه در دو مرحله تعداد 25 راس از آن ها در عرصه هاي طبيعي شهرستان رها سازي شدند .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: علاوه بر افزايش سه برابري آهوهاي رهاسازي شده در طبيعت در طول سه سال گذشته، ‌اين سايت با توجه به موقعيت آن ، در طول 8 سال گذشته به يكي از مقاصد گردشگري شهرستان تبديل و در اين سالها پذيراي بيش از 5 هزار بازديد كننده بوده است كه در اين بين حضور و بازديد دانش آموزان و دانشجويان نيز چشمگير بوده ،ضمن اين كه ازاين فرصت جهت آموزش و فرهنگ سازي زيست محيطي نيز استفاده فراوان گرديده است .

وی برگزاري مراسم و مناسبتهاي متعدد زيست محيطي درسايت ‌، تيمارپرندگان و گونه هاي مختلف حيات وحش آسيب ديده ،‌ حفظ و حراست از پوشش گياهي موجود و توسعه كشت گونه هاي بومي در محل ، افزايش ضريب حفاظتي حيات وحش موجود منطقه با حضور دائمي محيط بانان ،‌ ‌فراهم كردن زمينه برا ي انجام تحقيقات محققين را از جمله كاركردهاي اين سايت در طول سالهاي گذشته عنوان کرد .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام تصریح کرد: بر این اساس ،سایت یاد شده نيازمند تقويت بيشتر و رفع كمبودهاي موجود آن از جمله ورود بخش خصوصي و يا تخصيص اعتبارات گردشگري براي توسعه فعاليتهاي گردشگري مبتني بر حيات وحش و ايجاد اشتغال پايدار از اين طريق است.

انتهای پیام//ف.ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزايش سه برابري جمعیت آهوان در شهرستان تربت جام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..