تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثرات خواندن نظرات منفی آنلاین بر سلامت روان

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

بخش نظرات رسانه های اجتماعی و خبرگزاری ها به زمین بازی جدید برای قلدری آنلاین تبدیل شده اند. در نتیجه، بسیاری از سازمان های خبری حتی برای جلوگیری از این مشکل، نظرات منفی یا نظرات را به طور کامل حذف می کنند.

بخش نظرات می تواند به توهین، تهدید، استدلال و آزار و اذیت تبدیل شود. در واقع، یک مطالعه مرکز تحقیقاتی Pew در سال 2014 نشان داد که 22٪ (یک نفر از هر پنج نفر) کاربران اینترنت قربانی آزار و اذیت آنلاین در بخش نظرات یک وب سایت شده اند.

این افراد چه کسانی هستند که کامنت های زننده ارسال می کنند و چرا ما آنها را می خوانیم؟ چرا به خودمان اجازه می‌ دهیم که به بخش‌ های نظرات منفی کشیده شویم، یا حتی بدتر از آن در بخش نظرات به بحث کشیده شویم و چه تأثیری بر سلامت روان ما دارد؟

در حالی که این درست است که نظرات منفی آنلاین می تواند سلامت روان ما را به طور منفی تحت تأثیر قرار دهد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش این مشکل در زندگی خود انجام دهید. بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا بخش‌ های نظرات سمی هستند، چگونه بر سلامت روان شما تأثیر می‌گذارند و در مورد آن چه باید کرد.

چرا بخش های نظرات سمی هستند

چرا بخش نظرات در رسانه های اجتماعی و وب سایت های خبری سمی هستند؟ گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که یک نظر بد باعث می‌ شود که توپی در حال چرخش باشد و سپس انبوهی از نظرات سمی دیگر پشت آن وجود دارد. عوامل متعددی وجود دارد که به منفی بودن در بخش نظرات کمک می کند. بیایید موارد زیر را در نظر بگیریم.

ناشناس بودن

ناشناس بودن بخش نظرات به این معنی است که هیچ کس نسبت به آنچه می گوید احساس مسئولیت نمی کند. مردم ممکن است صرفاً به این دلیل ستیزه جو شوند که مانند زندگی واقعی هیچ کنترل و تعادلی وجود ندارد.

اثر بازدارندگی آنلاین

مشابه اثر گمنامی، اثر بازدارندگی آنلاین است. کاری که هرگز نمی‌ توان شخصاً انجام داد، به نوعی در اینترنت قابل قبول است، جایی که هنجارهای اجتماعی دیگر وجود ندارند و هر کسی با صفحه‌ کلید می‌ تواند هرچه می‌ خواهد بگوید (بدون عواقب).

انسانیت زدایی

یکی دیگر از دلایلی که بخش‌ نظرات می‌ تواند به میدان جنگ تبدیل شود این است که ما تمایل داریم دیگران را به صورت آنلاین غیر انسانی کنیم. به جای اینکه یکدیگر را به عنوان فردی در سوی دیگر رایانه درک کنیم، تصور می کنیم که در حال اظهار نظر در فضایی خالی هستیم.

ما نمی توانیم تأثیر کلمات خود را بر روی فرد دیگری ببینیم، ممکن است زبان خود را با دقت انتخاب نکنیم و هرگونه تمایل به پرخاشگری دلیلی برای کنترل کردن ندارد.

عدم وجود بازخورد در زمان واقعی

نظرات در اینترنت معمولاً بسیار طولانی تر از آنچه که یک شخص در زندگی واقعی می گوید قبل از اینکه توسط افراد دیگر قطع شود، است. در واقع، یک نظر دهنده می تواند به طور کامل بازخورد را نادیده بگیرد و هر آنچه را که دوست دارد بدون وقفه اظهار نظر کند. این باعث می‌ شود بخش‌ نظرات، بستری برای تخلیه احساسات منفی و خشم باشد.

به عنوان مثال، تصور کنید که می‌ خواهید کالایی را در یک فروشگاه برگردانید و عصبانیت خود را بر سر شخصی که در میز خدمات مشتری کار می‌ کند تخلیه کنید در حالی که همه در حال تماشا هستند. شما فقط قبل از اینکه کسی وارد عمل شود تا آنجا پیش می روید.

با این حال، این همان کاری است که مردم همیشه در صفحات تجاری فیس بوک انجام می دهند بدون اینکه فکر زیادی در مورد نحوه دریافت پیام (یا درک دیگران در رسانه های اجتماعی) داشته باشند.

ذهنیت اوباش

بعد، ذهنیت اوباش است که در بخش نظرات شکل می گیرد که به منفی بودن کلی آنها کمک می کند. وقتی یک نفر چیزی منفی می گوید، این دریچه ها را برای دیگران باز می کند تا همین کار را انجام دهند.

مسائل پلتفرم

سایت هایی که ناشناس بودن افراد بیشتر حفظ می شود نظرات منفی بیشتری دارند. برای مثال، محققان بیشترین تعداد نظرات و توهین‌ های بی‌ادبانه را در YouTube دریافتند. در مقابل، پلتفرم‌ هایی که دیدگاه‌ های مخالف زیادی دارند (مثلاً صفحات سیاسی فیس‌ بوک) احتمال بیشتری دارد که نظر دهندگانی داشته باشند که با یکدیگر مشاجره می کنند یا عصبانی هستند.

عوامل شخصیتی

آخرین عامل موثر بر منفی بودن بخش نظرات، شخصیت کسانی است که نظرات را ارسال می کنند. نظر دهندگان در واقع اقلیتی از کسانی هستند که آنلاین هستند، بیشتر مردان هستند، سطح تحصیلات پایین تری دارند و درآمد کمتری دارند (نسبت به کسانی که نظرات را می خوانند).

نظر دهندگان نیز گاهی اوقات ترول هایی هستند که از ایجاد ناراحتی مردم لذت می برند و فقط برای این منظور آنجا هستند.

تاثیر نظرات منفی بر سلامت روان

اکنون که می دانیم چرا نظرات منفی وجود دارد، مهم است در نظر بگیریم که چگونه بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد. به هر حال، چرا وقت خود را صرف چیزی می کنید که حال شما را بد می کند؟ اگر بتوانیم درک کنیم که نظرات چگونه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد، می توانیم اعمال خود را تغییر دهیم تا در نهایت احساس بهتری داشته باشیم.

اعتیاد به دوپامین

اگر فیلم معضل اجتماعی را دیده‌ اید، می‌دانید که الگوریتم فیس‌ بوک بر این مفهوم استوار است که می‌ توانند کاربران را از طریق اعتیاد بازیچه کنند.

هنگامی که کاربر یک لایک، نظر یا اعلان دریافت می کند یا فقط چیز جالبی پیدا می کند، رضایت (در واقع دوپامین) را افزایش می دهد.

نظرات منفی نیز می توانند به همین شکل عمل کنند. اگر متوجه شدید که در زمانی که باید کار کنید یا احساس کسالت می کنید دائماً نظرات را می خوانید، ممکن است به بخش نظرات معتاد شده باشید.

این می تواند بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد زیرا زمانی که باید کارهای دیگری انجام دهید به خواندن نظرات روی می آورید و باعث می شود که احساس بی انگیزگی کنید و انگار هیچ کاری انجام نداده اید.

افسردگی و منفی گرایی

خواندن نظرات منفی به صورت آنلاین باعث ایجاد احساس منفی در شما می شود. اگر اول صبح از خواب بیدار شوید و شروع به خواندن نظرات منفی آنلاین کنید، در نهایت روز خود را با احساس منفی شروع خواهید کرد.

و اگر به خواندن نظرات منفی آنلاین معتاد شوید، حتی ممکن است با برخی از علائم افسردگی روبرو شوید.

اضطراب

خواندن نظرات منفی آنلاین نیز ممکن است باعث ایجاد احساس اضطراب در شما شود، به خصوص اگر نظراتی را می خوانید که ترس ایجاد می کند یا انتخاب های شما را زیر سوال می برد. کسانی که مستعد ابتلا به اختلالات اضطرابی هستند (مثلاً استعداد ژنتیکی) باید هنگام تعامل آنلاین مراقب باشند.

محدوده توجه

آخرین باری که یک رمان کامل خواندید کی است؟ اگر بیشتر وقت خود را صرف خواندن نظرات منفی آنلاین می کنید، توجه به چیزهایی که نیاز به بازه توجه طولانی تری دارند نیز برای شما دشوارتر خواهد بود.

نکته خوب این است که وقت گذاشتن برای انجام سرگرمی هایی که شامل بازه توجه کوتاهی نمی شود می تواند بخشی از این آسیب را به دامنه توجه شما معکوس کند.

عزت نفس و اعتماد به نفس

اگر نظرات منفی در مورد خود را آنلاین بخوانید، ممکن است در نهایت احساس اعتماد به نفس کمتری داشته باشید یا عزت نفس تان کاهش یابد. به همین دلیل مهم است که قبل و بعد از خواندن نظرات آنلاین، احساس خود را با خودتان بررسی کنید. اگر پس از خواندن نظر شخصی احساس بدتری نسبت به خود دارید، این نشانه خوبی برای اجتناب از آن بخش یا شخص نظر دهنده است.

تصویر بدن

اگر با تصویر منفی از بدن خود دست و پنجه نرم می کنید و سپس نظرات منفی در مورد ظاهر خود یا دیگران را می خوانید، ممکن است افکار شما را بدتر کند.

افکار تحریف شده در مورد تصویر بدن شما ممکن است منجر به اختلال در الگوهای غذایی و سایر مشکلات مرتبط شود. این می تواند اولین قدم به سوی اختلال خوردن برای کسانی باشد که در حال حاضر آسیب پذیر هستند.

چگونه می توانید بفهمید که خواندن نظرات منفی آنلاین بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد؟ بهترین کار این است که از علائم و نشانه‌ های اعتیاد، افسردگی، اضطراب، کمبود توجه، اعتماد به نفس ضعیف و مشکلات تصویر بدن آگاه باشید تا از نزدیک مراقب احساساتی باشید که آنها در شما ایجاد می‌ کنند.

راه های سالم برای مقابله با نظرات منفی

اگر احساس می کنید که خواندن نظرات منفی آنلاین بر سلامت روان شما تأثیر منفی می گذارد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در زیر چند پیشنهاد از اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا تأثیر خواندن این نوع نظرات آنلاین را در صورت مشکل به حداقل برسانید.

پلتفرم های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

پلتفرم‌ های اجتماعی و خبری مختلف، افراد مختلفی را در بخش نظرات جذب می‌ کنند. اگر نگران خواندن نظرات منفی آنلاین هستید، از پلتفرم‌ هایی با عنصر ناشناس دوری کنید، زیرا افراد وقتی متوجه می‌ شوند هیچ‌ کس نمی‌ داند چه کسی هستند، دلیل کمتری برای سانسور خود خواهند داشت.

از خواندن نظرات منفی خودداری کنید

این ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد اما یکی از راه‌ های رهایی از اعتیاد به خواندن نظرات منفی، تعیین محدودیت زمانی برای مدت زمانی است که به خود اجازه می‌ دهید تا نظرات آنلاین را بخوانید، به آنها پاسخ دهید یا به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که فقط پنج دقیقه برای خواندن نظرات در رسانه های اجتماعی وقت بگذارید و به طور کلی از اظهار نظر در وب سایت های رسانه های خبری خودداری کنید.

نگرش ها و ارزش های قوی داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که داشتن نگرش‌ ها و ارزش‌ های قوی باعث می‌ شود کمتر تحت تأثیر مطالبی که در بخش نظرات می‌ خوانید قرار بگیرید. این بدان معناست که برای اینکه نظرات کمتر بر شما تأثیر بگذارد، مهم است که بدانید طرفدار چه چیزی هستید و شجاعت و اعتقاد داشته باشید که به اصول و ارزش‌ های خود بدون توجه به مطالب دیگری که آنلاین می‌ خوانید پایبند باشید.

خودتان را آموزش دهید

همچنین عنوان شده است که فقدان دانش در مورد یک موضوع می تواند باعث شود که به نظرات دیگران اعتماد کنید. به همین دلیل، تحقیقات خود را انجام دهید و خود را در مورد موضوعات (خارج از بخش نظرات) آموزش دهید.

منابع اطلاعاتی مورد اعتماد را بخوانید و نظر خود را بنویسید نه اینکه به آنچه از بخش نظرات سایت های خبری یا صفحات رسانه های اجتماعی یاد می گیرید تکیه کنید.

روی نظرات مثبت تمرکز کنید

اگر می خواهید تأثیر منفی خواندن نظرات آنلاین را کاهش دهید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که فقط بر خواندن نظرات مثبت تمرکز کنید. نظرات دوستانی که حمایت اجتماعی ارائه می دهند، حال خوب شما را افزایش می دهد و تأثیر مثبتی خواهد داشت. این نظرات اگر از طرف افرادی باشد که در زندگی واقعی با آنها صمیمی و دوست هستید، بهترین است.

محافظت از خود در برابر نظرات منفی در صفحات رسانه های اجتماعی خود ارزش دارد. اگر نظرات منفی دریافت می‌ کنید، لغو دوستی، لغو فالو، مسدود کردن و حذف اشکالی ندارد.

نظرات مثبت برای دیگران بگذارید

آیا می خواهید یک قطار مثبت اندیشی برای دیگران نیز راه اندازی کنید؟ کلیک کردن بر روی “پسندیدن” را متوقف کنید و شروع به گذاشتن نظرات مثبت در پست های دیگران کنید. نظرات مثبت الهام بخش نظرات مثبت بیشتری هستند و اولین نظر در یک موضوع برای شکل دادن به نحوه پاسخ همه افراد بسیار مهم است.

اگر نظر اول منفی باشد، متوجه خواهید شد که از طریق سرایت عاطفی، لحن بحث را تنظیم می کند. دیدن نظرات مثبت بیشتر، دیگران را نیز به مثبت بودن تشویق می کند. مزیت جانبی این خواهد بود که اگر خودتان آنها را ایجاد کنید، به طور کلی نظرات مثبت بیشتری را می خوانید.

محدود کردن زمان صفحه نمایش

علاوه بر محدود کردن مدت زمانی که برای خواندن نظرات صرف می‌ کنید، می‌ توانید به طور کلی زمان صفحه نمایش خود را نیز محدود کنید تا مدت زمانی را که صرف خواندن مطالب منفی آنلاین می‌ کنید کاهش دهید. مشکلات متعددی در صرف کردن زمان بیش از حد صفحه نمایش وجود دارد، مانند مشکلات خواب پس از قرار گرفتن در معرض نور آبی در شب و کاهش انگیزه برای انجام کارهای دیگر.

یک قانون برای خود تنظیم کنید که حداقل 45 دقیقه قبل از خواب تلفن خود را خاموش کنید. زمانی که از دستگاه‌ های خود استفاده نمی‌ کنید، زمان‌ های بدون رسانه را در روز برنامه‌ ریزی کنید. سپس بروید و کاری انجام دهید مانند پیاده روی در طبیعت، مدیتیشن، نوشتن در یک دفترچه یا تماس با یک دوست.

سرگرمی های دیگر را پیدا کنید

اگر متوجه شدید که نظرات منفی آنلاین بر سلامت روان شما تأثیر می‌ گذارد، ممکن است نیاز به سرگرمی‌ هایی داشته باشید تا ذهن خود را از آنچه خوانده‌ اید دور کنید. چیزهایی مانند خواندن رمان (عاشقانه، معمایی، ماوراء الطبیعه، علمی تخیلی – هر آنچه که دوست دارید) یکی از راه های فرار است. انجام یک سرگرمی مانند بافتنی یا قلاب بافی به ذهن شما اجازه می دهد تا زمانی که دستان شما کار می کنند استراحت کند.

در نهایت، سرگرمی‌ هایی که شامل کار فیزیکی مانند کار در باغ یا انجام تعمیرات منزل هستند، بدن شما را به حرکت در می‌ آورند که باعث افزایش اندورفین می‌ شود و احساس خوبی به شما می‌ دهد (مخصوصا اگر آن ترشح دوپامین را از باز کردن برنامه فیس بوک خود از دست داده باشید). از یک ردیاب خلق و خوی روزانه استفاده کنید تا ببینید هر روز چه احساسی دارید تا متوجه شوید که انجام سرگرمی های بیشتر و زمان کمتری در صفحه نمایش باعث می شود به طور کلی احساس بهتری داشته باشید.

روی اتصال با دیگران تمرکز کنید

آیا همه فراموش کرده اند که تمام هدف رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط بوده است؟ احتمالاً اینطور است، اگرچه بسیاری از مردم هنوز در تلاش هستند از آن برای این منظور استفاده کنند. در حالی که اینترنت می تواند شما را دچار احساس تنهایی کند، می تواند ابزاری برای کمک به احساس تنهایی کمتر در صورت استفاده درست باشد.

اگر به هر دلیلی مجبور هستید از دیگران فاصله بگیرید، مانند دور شدن از دوستان، زندگی با یک بیماری ناتوان کننده یا تغییر شغل، رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا در ارتباط باشید. فقط مطمئن شوید که وقتی آنلاین می شوید، وقت گرانبهای خود را صرف خواندن نظرات نمی کنید.

در عوض، زمان خود را بر روی ارتباط متمرکز کنید. اگر با اضطراب اجتماعی زندگی می کنید یا شخصاً احساس ناخوشایندی دارید، این می تواند مفید باشد. لیست دوستانی از افرادی که به شما احساس خوشحالی و مثبت می دهند تهیه کنید و سپس سعی کنید تا آنجا که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. در حالی که حذف آنلاین بودن ممکن است در دنیایی که در آن زندگی می کنیم امکان پذیر نباشد، حضور عمدی کاملاً ممکن است.

روی فعالیت خود کار کنید

آیا چیزهایی وجود دارد که به آن اعتقاد دارید یا علایق خاصی دارید؟ اگر اینطور است، وقت خود را به صورت آنلاین صرف مبارزه برای آنچه که به آن اعتقاد دارید و ارتباط با افرادی که به همان چیزی که شما معتقد هستند (یا همان علاقه خاص را دارند) بگذرانید.

اگر دیگران با شما موافق نیستند، به امید تغییر نظرات دیگران آنلاین نشوید. در عوض، پست های مثبت در مورد علاقه خاص یا تلاش های فعالانه خود را به اشتراک بگذارید. برای مثال، یک گیاه‌ خوار می‌ تواند دستور العمل‌ های خوشمزه‌ ای را که پخته‌ است به اشتراک بگذارد یا یک علاقه‌ مند به جمع‌ آوری سکه‌ ها می‌ تواند همه چیز را در مورد کنوانسیونی که در آن شرکت کرده‌ است به اشتراک بگذارد.

هدف در اینجا این است که جایگاه ویژه خود را پیدا کنید و بخشی از یک گروه شوید تا به جای خواندن بی فایده نظرات آنلاین، هدف داشته باشید.

از موارد منفی دوری کنید

کاش به همین راحتی بود، درست است؟ حقیقت این است که اگر می خواهید از نظرات منفی آنلاین دوری کنید، می توانید این کار را انجام دهید (به جز صفحات شخصی شما اگر کسی شما را ترول می کند). به سادگی از سایت هایی که می دانید نظرات منفی خواهند بود اجتناب کنید.

به عنوان مثال، اگر تمایل دارید از یک سایت خبری خاص بازدید کنید اما همیشه نظرات ترول ها را می خوانید، منبع خبری دیگری را پیدا کنید که اجازه نظر دادن را نمی دهد. به همین ترتیب، اگر صفحه‌ ای را در فیس‌ بوک دنبال می‌ کنید که دنبال‌ کنندگانش را به ارسال نظرات ستیزه جویانه ترغیب می‌ کند، آن صفحه را لغو فالو کنید.

انتقاد پذیرتر باشید

یک راه دیگر برای مدیریت تأثیر نظرات منفی بر شما، این است که نسبت به آنچه می خوانید انتقاد بیشتری داشته باشید. منبع را در نظر بگیرید، انگیزه آن شخص را در نظر بگیرید و در صورت نیاز نظر دوم را بخواهید.

برای مثال، اگر دوستی همیشه در پست‌ های فیسبوک شما مطالب منفی می‌ فرستد، سعی کنید انگیزه او را درک کنید، از او بخواهید یک پیام خصوصی برای شما بفرستد و به طور کلی وقتی با چیزی که کسی پست کرده است موافق نیستید (در مورد شما یا به طور کلی) با او بحث کنید.

استعداد خود را بررسی کنید

قبل از آنلاین شدن به این فکر کنید چه استعدادهایی دارید؟ آیا احساس افسردگی، اضطراب یا نگرانی در مورد ظاهر خود دارید؟ به یاد داشته باشید که الگوریتم‌ های اکثر برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که بیشتر از آنچه با آن تعامل دارید به شما نشان دهند.

به همین دلیل، هنگامی که احساسات منفی را تجربه می کنید، از آنلاین شدن خودداری کنید زیرا در احساسات منفی بیشتری فرو خواهید رفت. در عوض، یک دفترچه یادداشت بردارید و در مورد احساس خود بنویسید یا از یکی از دوستانتان بخواهید که با هم یک فنجان چای بنوشید.

از الگوریتم آگاه باشید

شایان ذکر است که همانطور که الگوریتم برای نشان دادن بیشتر موارد مورد علاقه شما تنظیم شده است، می توانید الگوریتم را به نفع خود نیز برهم بزنید.

به عنوان مثال، اگر هنگام آنلاین شدن احساس ناراحتی یا منفی بافی می کنید، سعی کنید عمداً با پست ها یا ویدیوهای مثبت تعامل داشته باشید. الگوریتم به اندازه کافی هوشمند نیست که بداند واقعاً چه احساسی دارید. فقط از طریق اعمال شما می داند که شما به آن چه می گویید.

اطمینان حاصل کنید که مراقب نحوه برخورد خود با رسانه های اجتماعی هستید و می تواند به جای منفی بافی، مثبت بودن را به شما بازتاب دهد.

حرف آخر

اگر هنوز حس می کنید که سلامت روان شما با خواندن نظرات منفی آنلاین ضعیف است، ممکن است با یک مشکل سلامت روانی روبرو باشید که به کمک حرفه‌ ای نیاز دارد. در این صورت، مهم است که از پزشک یا متخصص سلامت روان دیگری که می تواند پشتیبانی تخصصی ارائه دهد، کمک بگیرید.

علاوه بر این، اگر در اینترنت قربانی سوء استفاده، قلدری، آزار و اذیت، تهدید و غیره هستید، مهم است که اقدامات مناسب مانند مسدود کردن و گزارش دادن به مقامات را در صورت لزوم انجام دهید. سوابق همه تعاملات، مانند پیام های متنی، پنجره های چت، بخش های نظرات، پیام های مستقیم و غیره را نگه دارید. داشتن سابقه همه چیزهایی که اتفاق افتاده است، اثبات ادعای خود را بسیار آسان تر می کند (و سلامت روان شما را نجات می دهد).

در نهایت، اگر واقعاً با ناتوانی در توقف خواندن نظرات منفی آنلاین دست و پنجه نرم می کنید، از خود بپرسید که چرا به انجام کاری که باعث ایجاد احساس بدی در شما می شود ادامه می دهید.

آیا رویدادی اخیراً باعث این رفتار شده است؟ آیا این فقط یک عادت بد است که در خود ایجاد کرده اید؟ آیا از یک مشکل در زندگی خود اجتناب می کنید؟

اگر چنین است، بهتر است تا زمانی که سلامت روان خود را بهبود می بخشید، از بخش‌ های رسانه‌ های اجتماعی و نظرات خودداری کنید. ماهیت اعتیاد آور و محتوای این بخش ها اگر در حال مبارزه هستید مفید نیست.

صرف نظر از اینکه همه دوستان شما در برنامه های رسانه های اجتماعی هستند یا نه، شما به طور کلی همچنان می توانید بدون حضور در آنها با دوستانتان ارتباط برقرار کنید. در حالی که اصلاً خطر آنلاین بودن واقعی است، خطر واقعی معتاد شدن به الگوریتمی است که بیشتر از آنچه تماشا می کنید به شما کمک می کند.

اگر در مورد کاری که آنلاین انجام می دهید هوشیار باشید، سلامت روان شما آسیب نخواهد دید. اگر نگران این هستید که احساس کنید از برخی از برنامه‌ ها جا افتاده یا از دستشان داده‌ اید، یک محدودیت زمانی برای آنها انتخاب کنید و به آن پایبند باشید، نه اینکه بی‌ پایان پیمایش کنید و ساعت‌ هایی از زندگی‌ تان را از دست بدهید که هرگز دیگر به آن‌ ها نخواهید رسید.

تعیین محدودیت برای زمان خود در بخش نظرات و فیدها تنها مهم ترین کاری است که می توانید برای سلامت روان خود انجام دهید و اگر خیلی سخت به نظر می‌ رسد، یک شریک بخواهید که از شما بپرسد چقدر زمان آنلاین می‌ گذرانید. در عوض، وقت خود را در چت با آن شخصی که می داند با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید بگذرانید.

منبع:

verywellmind

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثرات خواندن نظرات منفی آنلاین بر سلامت روان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..