تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت بازنگری در ورزش بانوان؛ تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم

فریده حمیدی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، توجه مسئولان به زیرساخت های ورزش بانوان را مورد تاکید قرار داد و گفت:چالش‌ها و مشکلات متعدد پیش روی ورزش بانوان، چه در بخش ورزش همگانی و چه ورزش حرفه ای و رقابتی فراوان است و راهی طولانی برای رسیدن به وضعیت مطلوب وجود دارد.
وی با بیان اینکه متولیان ورزش بانوان هنوز نتوانسته اند از ظرفیت عظیم انسانی زنان به خوبی استفاده کنند، اضافه کرد:محدودیت های مربوط به فضاسازی فرهنگی تا ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی در مدارس و شهرداری‌ها، ایجاد امکان پخش تلویزیونی مسابقات، حضور تماشاچیان در ورزش‌های باحجاب بانوان و ایجاد فضای مناسب ورزشی بیشتر با ایجاد تسهیلات مالی در بیشتر مناطق کشور، از راهکارهای موثر رفع مشکلات ورزش بانوان ایران است.
حمیدی با تاکید بر لزوم بازنگری ورزش بانوان به عنوان مصداق عدالت جنسیتی، افزود:بدون تردید مطلوب ترین الگوی توسعه در هر کشور، الگویی است که موجب تقویت و پرورش استعدادها و شکوفایی اعضای آن جامعه شود و از مهم ترین معیارها برای میزان توسعه یافتگی کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می باشند. عضو شورای مرکزی اندیشکده خانواده (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) تصریح کرد:نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا امروز، برای تحقق توسعه اجتماعی، سرعت بخشی فرایند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، چنانچه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.
این مدرس دانشگاه شهید رجایی تهران در بخش دیگری از سخنانش، از ورزش بانوان به عنوان یکی از مصادیق عدالت جنسیتی در پرورش استعدادها و توجه به سلامت جسمی و روانی آنان یاد کرد و گفت:روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، آنان را در معرض خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است.
حمیدی ادامه داد:زنان بیش از مردان در معرض انواع بیماری های جسمانی و برخی مشکلات خلقی وابسته به جنس هستند و ورزش می تواند شرایط پیشگیری از بروز این مشکلات را فراهم کند.
عضو سازمان نظام روانشناسی ایران تاکید کرد:در مطالعات اخیر، ورزش از عوامل کاهش دهنده سرطان سینه در زنان اعلام شده است و بر اساس این تحقیقات ورزش در پیشگیری از سرطان سینه به علت اثرات فیزیکی مستقیم وغیر مستقیم آن از طریق پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در زنان یائسه است.
این پژوهشگر در ادامه سخنانش از افزایش وزن و ابتلا به چاقی به عنوان عامل خطر در ابتلا به انواع سرطان ها یاد کرد و گفت:پس از دوران یائسگی، به دلیل ترشح نشدن هورمون استروژن فرم بدن زنان تغییر پیدا می کند، البته کسانی که ورزش کرده و دارای رژیم غذایی مناسب هستند دچار چاقی بعد از یائسگی نخواهند شد.
عضو شورای مرکزی اندیشکده خانواده (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) تاکید کرد:از آنجا که پوکی استخوان از بیماری های رایج بین زنان است، توجه به این نکته ضروری است که ورزش سبب حفظ تراکم استخوان زنان می شود و در صورت مصرف مقادیر کافی کلسیم، ورزش در شکل گیری استخوان های قوی تر نیز کمک می کند.
حمیدی، مهم ترین نقش ورزش در زندگی بانوان را تاثیر روانشناختی در ایجاد روحیه نشاط، اعتماد به نفس ، عزت نفس، کاهش خطر ابتلا به انواع افسردگی ها خصوصا افسردگی پس از زایمان، اضطراب و مشکلات بین فردی در آنان خواند.
عضو شورای مرکزی اندیشکده خانواده (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) ادامه داد:ضعف فرهنگی و نگاه تبعیض‌آمیز به مقوله ورزش بانوان در گذشته سبب شده، این حوزه درکشور با مشکلات زیادی مواجه باشد، ولی تحول اساسی ورزش بانوان طی سال‌های اخیر خصوصا با کسب موفقیت‌های اخیر بانوان ورزشکار کشورمان در رشته‌های فوتسال، کاراته، تکواندو، تیراندازی و چند رشته ورزشی دیگر سبب شده نگاه سردمداران ورزش کشور به مقوله ورزش بانوان به‌طور کلی تغییر کند.
7104/6125
خبرنگار:مسعود گادار **انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت بازنگری در ورزش بانوان؛ تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..