تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد اهدای خون

مدیر کل انتقال خون از افزایش هفت درصدی اهدای خون دراستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمد حسین برادران در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمرخون گفت : امسال از 34 هزار مراجعه کننده 25 هزار نفر خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال  هفت درصد رشد داشته است .

وی افزود : سهم اهدا کنندگان مستمر از این میزان 55 درصد است .

مدیر کل انتقال خون همچنین میزان اهدای خون بانوان را شش و هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است .

برادران گفت : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما میزان اهدای خون در این قشر پایین است .

وی گفت : به منظور جلوگیری از کمبود آهن در بین بانوان ، پس از خونگیری به آنها قرص آهن داده می شود .

برادران با اشاره به تامین صد درصدی نیاز خون بیمارستان های استان افزود : امسال نیاز مصرف خونی بیمارستان ها 15 درصد افزایش داشته که پنج هزار واحد خون برای تامین نیازشان ارسال شده است .

به گفته وی ، به دلیل اینکه بیماران استان برای درمان به تهران  مراجعه می کنند  امسال 20 درصد ازخون های اهدایی به تهران ارسال شده است .

مدیرکل انتقال خون گفت : با توجه به افزایش بیمارستان ها و نیازهای استان باید سالانه 37 هزار واحد خون تامین شود و این نیازمند تامین بودجه و توسعه امکانات و تجهیزات است .

وی اضافه کرد : انتقال خون سالانه نیازمند 5/5 میلیارد بودجه است که فقط نیمی از آن تامین می شود .

برادران با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم در دو مرکز قزوین و تاکستان می توانند خون اهدا کنند گفت : این دو مرکز به تنهایی پاسخگو نیاز استان نیست .

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سیار انتقال خون گفت : برای این سامانه یک میلیارد تومان هزینه لازم است که نیمی از آن را استانداری و نیم از آن را ستاد انتقال خون تقبل کرده و تا کنون استانداری سهم خود را نپرداخته است .

در پایان مراسم از دو اهدا کننده مستمر خون و دو خبر نگار فعال در این زمنیه تجلیل شد .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد اهدای خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..