تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا برای شروع یک کسب و کار نیاز به طرح توجیهی داریم؟

چرا برای شروع یک کسب و کار نیاز به طرح توجیهی داریم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که از هر 50 کسب‌وکارنوپا، تنها یک کسب و کار در دنیای تجارت باقی می ماند. اولین چیزی که برای شروع یک کسب‌وکار به آن نیاز است، داشتن یک طرح توجیهی کامل است. طرح توجیهی به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا عملکرد آینده‌ی کسب‌وکار و ایده‌ را بسنجند. مطالعه‌ی امکان‌سنجی کسب‌وکار راهی موثر برای حفاظت از سرمایه و سایر منابع را پیش پای صاحبان ایده می‌گذارد.

مسئله مهم این است که با دید انتقادی به ایده و یا کسب‌وکار نوپا نگاه شود. از این طریق ارزش واقعی طرح ارائه شده برای سرمایه‌گذاری (زمان و هزینه) مشخص می‌شود. هر طرح توجیهی جنبه‌های خاصی از یک کسب و کار را پوشش می‌دهد که ارزیابی آن‌ها، تضمینی برموفقیت آن کسب‌وکار خواهد بود. هر طرح توجیهی کسب‌وکار سه گونه ارزیابی خواهد شد:

 ارزیابی بازار و تحقیقات بازاریابی

 ارزیابی تجاری

 ارزیابی فنی

تحقیقات بازاریابی، لزوم ایجاد کسب‌وکار مورد نظر و رقیبان را در بازار فعلی، تعیین می‌کند. برای سازمان‌هایی که هدفشان رفع نیازهای مردم است، بررسی بازار نقش کلیدی خواهد داشت. از طرفی تحقیقات بازاریابی به انتخاب روش‌های بازاریابی سازگار با کسب‌وکار نیز کمک می‌کند. ارزیابی بازار تا حد زیادی ریسک در تصمیمات را کم می‌کند و باید موارد زیر را پوشش دهد؛

 میزان تقاضا برای کالا یا خدمت شما چقدر است؟

 رقبای شما چه کسانی هستند؟

 آیا کیفیت و قیمت محصول و خدمت در مقایسه با رقیبانتان برتری دارد؟

 نقاط قوت و ضعف در مقابل رقبا چیست؟

 پیشنهادهای ویژه برای فروش بیشتر چیست؟

 آیا برای ورود و رشد در بازار مانعی پیش رو دارید؟

زمانی که بعد از انجام تحقیقات بازاریابی، بازار هدف کسب‌وکار تعیین گردید، برای تضمین دوام آن نیاز به در نظر گرفتن نیازهای مالی خواهید داشت. امکان‌سنجی تجاری می‌بایستی در برگیرنده‌ی موارد زیر باشد؛

o برای رفع مخارج اولیه و شروع کار به چه مقدار پول احتیاج است؟

o انتظار دارید که اولین فروش تا چند وقت بعد از شروع کسب‌وکار رخ دهد؟

o چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه دارید؟

o برآورد هزینه‌های ثابت و متغیر

o قیمت کالا و یا هزینه‌ی سرویس را چگونه تعیین خواهد شد؟

o پیش بینی میزان فروش

o میزان سود دهی کسب‌وکار به چه شکلی خواهد بود؟

به طور کلی استفاده از طرح توجیهی در ابتدای کار هر کسب‌وکار باعث؛

- شناسایی نقاط ضعف و قدرت

- یافتن پاسخ منطقی برای فرضیات پیش از اجرایی کردن پروژه

- آزمودن میزان سود‌دهی، عملی بودن ایده و جریان نقدی پایدار

- سنجش توانایی مجریان ایده برای باز پرداخت

- شناخت موانع پیش رو

- تصمیم گیری آگاهانه به پشتوانه‌ی اطلاعات جمع‌آوری شده

- اندازه‌گیری میزان پیشرفت پروژه در مقاطع زمانی گوناگون

- دریافت وام با استناد بخش ارزیابی فنی اقصادی از سمت بانک‌ها

 

 

با توجه به آنچه گفته شد اهمیت موارد قید شده در طرح توجیهی، مشخص می گردد. بنابراین برای اجرایی کردن و شروع یک کسب وکار، انجام برخی تجزیه و تحلیل‌ها ضروری به شمار می‌آیند. زیرا در نتیجه‌ی این تحلیل‌ها مشکلات احتمالی و یا نقاط قوت یک ایده عیان می‌شوند.

تهیه‌ی ارزیابی اقتصادی نیازمند دانش و تخصص در زمینه‌های مرتبط با اقتصاد است. مشاور تامین مالی قادر است تا با پیشنهاد سیاست‌های تامین مالی، بهترین روش تامین سرمایه را به صاحبان کسب‌وکار پیشنهاد کند. سیاست تامین مالی کوتاه‌ترین و امن‌ترین راه را برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار ارائه می‌کند.

از این رو استفاده از مشاور طرح توجیهی و مشاور تامین مالی و سرمایه گذاری به کسب‌وکار کمک می‌کند تا خود را به بهترین شکل به سرمایه‌گذاران معرفی کند. یک طرح توجیهی بی‌کیفیت می‌تواند فرصت رشد یک ایده‌ی خوب را برای همیشه از بین ببرد. پس اگر تحلیل‌های موجود در این طرح به دست افراد با تجربه انجام شده باشد، امکان دریافت تسهیلات و سرمایه برای کسب‌وکار بیشتر می‌شود.

موسسه سپینود شرق با دارا بودن نیروهای متخصص در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه‌های مهندسی صنایع و مدیریت و اقتصاد و سال‌ها سابقه فعالیت در مشاوره سرمایه گذاری و تهیه طرح‌های مطالعات فنی و اقتصادی و همچنین دارای گرید الف از «کانون مشاوران سرمایه‌گذاری بانکی» و پروانه خدمات فنی مهندسی از وزارت صنعت و معدن و تجارت و عضو«انجمن شرکت‌های مشاور و سرمایه‌گذاری نظارت طرح‌ها» آمادگی خود را جهت مشاوره و تدوین طرح توجیهی و تدوین تحقیقات بازاریابی اعلام میدارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا برای شروع یک کسب و کار نیاز به طرح توجیهی داریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..