تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهمیه دانشگاه خانواده شهدا قطع نمی‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: منظور این مصوبه قطع سهمیه دانشگاه فرزندان شهدا نیست بلکه به افراد نخبه شاهد وارد دانشگاه دولتی شده کمک‌هزینه ارائه خواهیم داد.

رجبعلی راهی ظهر امروز در آیین تجلیل از جانبازان و ایثارگران مدال‌آور ورزش در سال 944 اظهار داشت: بحث درمان بزرگ‌ترین دغدغه جانبازان و پدر و مادران و همسران شهدا است چراکه به‌هرحال وقتی سن که بالا می‌رود سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و نظارت دقیق بر وضعیت سلامت و بهداشت و درمان ضرورت پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 175 هزار و 665 نفر تحت پوشش بیمه اول و دوم داریم و بیش از 115 هزار نفر بیمه مکمل نیز دارند و 60 هزار و 187 نفر نیز زیرپوشش بیمه اول هستند.

راهی اضافه کرد: رقمی بالغ‌ بر 135 میلیارد بودجه سالیانه بیمه اول و دوم است و اعتبار بیمه اول در فارس تا نزدیک 900 میلیارد می‌رسد.

وی سپس بیان کرد: در مورد پدران و مادران شهدا و همسران زمین‌گیر مجموع پرستاران ما که به این قشر خدمات می‌دادند 378 نفر بود درحالی‌که در استان کهکیلویه 640 پرستار و در بوشهر 440 پرستار به این امر اشتغال داشتند و از این نظر فارس مهجور مانده بود که با پیگیری فراوان توانستیم این رقم را به یکهزار و 738 پرستار افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: در بحث معیشت حقوق جانبازان و خانواده شهدا در حد کارمندان است و در کل سالانه 335 میلیارد تومان پرداخت حقوق داریم.

وی ابراز داشت: در سال گذشته در حوزه فرهنگی 78 درصد بودجه اختصاص یافت و لازم است این اعتبارات افزایش یابد تا شاهد رونق اقدامات فرهنگی در این حوزه باشیم.

راهی در ادامه گفت: با همین اعتبارات در حوزه فرهنگ فرزند شهید داریم که در حد ملی می‌درخشد و بدون اغراق می‌توان گفت این جامعه پنج تا 6 برابر جامعه عموم نخبه دارد.

وی البته با اشاره به این‌که از خانواده شهدا و ایثارگران چندین هزار نفر فاقد شغل هستند، اظهار داشت: مذاکره‌ای در مجلس پیرامون سهمیه دانشگاه خانواده شهدا انجام شد و موجی ایجاد کرد اما ما اطمینان می‌دهیم که سهمیه شهریه دانشگاه خانواده شهدا قطع نخواهد شد چراکه تحصیل رایگان برای فرزند شهید و جانباز قانون است و پیشنهاد ما این است آن‌کس که به دانشگاه دولتی می‌رود هم مانند فرزندان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد، کمک‌هزینه بگیرد تا بچه‌ها تشویق شوند به دانشگاه دولتی بروند.

راهی متذکر شد: در حال حاضر سهمیه دانشگاه دولتی ما پر نمی‌شود و بهتر است تا دانشگاه دولتی جا دارد از آن بهره برده شود اما بحث جدید این است که اگر دانشجوی شاهد دو ترم مشروط شد شهریه و کمک‌هزینه به وی تعلق نگیرد.

این مسؤول یادآور شد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه موجود است و بر مبنای اساسنامه طرح شاهد باید لحاظ و اجرایی و پس از اتمام وقت تمدید شود که شورای نگهبان چند موردایراد گرفته و در مجلس باید حل شود.

نمایندگان در نشست علنی یکشنبه 28 آذرماه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ایرادهای شورای نگهبان در خصوص لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با حذف بند «ب» ماده سه موافقت کردند.

در بند «ب» ماده سه حذف‌شده آمده بود که وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده دو قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موظف‌اند 25 درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بورسیه‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکتری تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

در این تبصره آمده است که کسب حداقل 70 درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای همه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران سال 1391 می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهمیه دانشگاه خانواده شهدا قطع نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..