تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزنامه چینی: ترامپ درکی از اداره یک کشور ندارد

به گزارش افکارنیوز،

 روزنامه "گلوبال تایمز" چین در گزارشی به انتقاد مجدد از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، پرداخت. این روزنامه چینی پیش از این ترامپ را "کودکی نادان" توصیف کرده بود و در جدیدترین شماره خود، وی را فاقد صلاحیت لازم برای اداره کشوری که از آن به عنوان "ابرقدرت" یاد می‌شود، دانست.

گلوبال تایمز به اظهارنظر اخیر ترامپ درباره پکن در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و نوشت: رفتار ترامپ شبیه به یک رئیس جمهور و کسی که قرار است تا یک ماه آینده اداره امور را در کاخ سفید بر عهده بگیرد، نیست. به نظر می‌رسد ترامپ هیچ درک درستی از چگونگی اداره کردن یک کشور ابرقدرت ندارد.

ترامپ اخیرا از ممنوعیت استفاده از توییتر در چین، انتقاد و این کشور را به سرقت زیردریایی بدون سرنشین آمریکا که در آب‌های بین‌المللی مشغول تحقیقات بود، متهم کرد. ترامپ روز گذشته (یکشنبه) در جدیدترین پیغام توییتری خود خطاب به چینی‌ها نوشت: "ما زیردریایی دزدیده شده را نمی‌خواهیم، آن را برای خودتان نگه دارید."

وزارت دفاع چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره توقیف زیردریایی بدون سرنشین این کشور در آبهای دریای جنوبی چین تاکید کرد پکن با حضور و نقشه برداری این زیردریایی آمریکایی در آبهای چین مخالف و در این زمینه هوشیار است.

با این حال چین گفته است که با مقامات آمریکایی برای بازگرداندن این زیردریایی بدون سرنشین در تماس است.

وزارت دفاع چین بدون اشاره مستقیم به اظهارات ترامپ، تاکید کرد که اظهارات غیرمعقول برای حل این مساله کارساز نیست.

کارشناسان معتقدند این اظهار نظرات ترامپ و گفتگوی تلفنی او با رئیس جمهور تایوان می‌تواند تاثیر منفی بر آینده روابط آمریکا و چین بگذارد. 

"بیل بیشاپ"، کارشناس آمریکایی در امور چین، گفت: توییت‌ها و حملات لفظی ترامپ علیه چین یک حربه زیرکانه از سوی ترامپ است تا از دومین قطب اقتصادی جهان امتیاز بگیرد. ترامپ با طعنه زدن به "شی جین‌پینگ"  سعی در بیدار کردن وی دارد تا رئیس جمهور چین خود را برای انتخابات اول دسامبر 2017  و برقراری دموکراسی در این کشور آماده کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزنامه چینی: ترامپ درکی از اداره یک کشور ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..