تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است! -

آکاایران: اما به لطف جادوگران خرافاتی آفریقا، این خطر وجود دارد که زال تن ها هر آن ربوده شده و اعضای بدنشان به فروش رسد. مثلا در برخی مناطق گفته می شود که پای یک زال تن یا آلباینو (Albino) می تواند فلزات ارزشمند را هنگام استخراج از معدن شناسایی کند...

وبسایت فرادید: زال تن ها در بخش هایی از قاره آفریقا مقدس شمرده شده و به همین دلیل اعضای بدن آن ها شامل مو، دست و پایشان به فروش می رسد؛ در حقیقت، به آن ها به چشم یک "روح" نگاه می شود. اما در کنیا یکی از این افراد زال تن، به پارلمان راه پیدا کرده و این در حالی است که جادوگران به دنبالش هستند! ادم ویتنال، خبرنگار حوزه آفریقا، گزارش می دهد.

,روح،جادوگران،آفریقا،زال،خرافات،زال تن,[categoriy] کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است

کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است! - روح،جادوگران،آفریقا،زال،خرافات،زال تن

آکاایران: کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است!



به گزارش ایندیپندنت، زال تنی به وضعیتی اطلاق می شود که فرد به صورت ارثی هیچ رنگ دانه ای در پوست، مو و چشمانش نداشته باشد. در شرق آفریقا، یک جمله کنایه آمیز وجود دارد که برای همه جذابیت دارد: «آیا تابه حال در مراسم تدفین یک زال تن حاضر بوده ای؟» دلیلش این است که جسد زال تنان پیش از تدفین به راحتی هرچه تمام تر ناپدید می شود!
به گزارش آکاایران: اما چرا روح؟
پسران سفیدپوستی که از والدین سیاه پوست زاده می شوند، mzungu (سفید پوست) یا zeru (روح) نامیده می شوند. ضعف بینایی و عدم حفاظت در برابر نور خورشید (و افزایش احتمال سرطان پوست در پی آن) از جمله مشکلات این افراد است.
اما به لطف جادوگران خرافاتی آفریقا، این خطر وجود دارد که زال تن ها هر آن ربوده شده و اعضای بدنشان به فروش رسد. مثلا در برخی مناطق گفته می شود که پای یک زال تن یا آلباینو (Albino) می تواند فلزات ارزشمند را هنگام استخراج از معدن شناسایی کند؛ یا مثلا گفته می شود که دست آن ها برای ماهیگیران خوش شانسی می آورد و آن ها می توانند به کمک آن صید بزرگ تری را شکار کنند! حتی گزارش شده که بدن کامل زال تن ها به قیمت 75000 دلار ممکن است به فروش برسد.
ماجرای آقای موائورا
از زمانی که اسحاق موائورا (Isaac Mwaura) به عنوان نخستین زال تن به پارلمان کنیا راه یافت، شرایط برای زال تنان دیگر این کشور بهتر شد. موائورا می گوید: «در خانه خودمان دو فرزند زال تن به نام های گابریل و بیانکا داریم. اگر آن ها بیرون مانده بودند، قطعا کشته می شدند. برای ما خطر همیشه در کمین است. مثلا مادر بیانکا به ناگهان ناپدید شد. چند وقت بعد مشخص شد که این پدر بیانکا بوده که می خواسته همسرش را قربانی کند!»
بسیاری از افراد زال تن در تبعیض بزرگ می شوند. داستان زندگی اسحاق موائورا نیز تفاوتی با مابقی افراد زال تن ندارد. او می گوید: «وقتی به دنیا آمدم، والدینم به خاطر من طلاق گرفتند. پدرم چیزهای بدی به مادرم می گفت و حتی می گفت که من پسرش نیستم. او می گفت که احتمالا من پسر یک مرد قفقازی یا آسیایی تبار هستم.»
,روح،جادوگران،آفریقا،زال،خرافات،زال تن,[categoriy] کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است
مشکلات زال تن ها کم نیست!
12 سال بردگی
آقای موائورا در سال 2013 توسط حزب دموکراتیک نارنجی کنیا (OMD) برای نمایندگی در پارلمان این کشور نامزد شد. او در آن زمان تنها 31 سال سن داشت و قرار شد که مدافع حقوق اقلیت های اجتماعی باشد. فعالیت سیاسی او در سال 2006 با تاسیس "جامعه زال تنان کنیا" و دوستی با "لوپیتا نیونگواو" آغاز شد.
خانم لوپیتا نیونگواو، بازیگر کنیایی، در سال 2013 به خاطر بازی در فیلم "12 سال بردگی" به شهرت جهانی دست یافت. پدر او نیز پیشتر وزیر کشور کنیا بوده است. بدون شک، نمایندگی در پارلمان زندگی موائورا را تغییر داده است. البته همچنان پیش داوری و خرافات نسبت به زال تن ها در این کشور وجود دارد.
موائورا می گوید: «مثلا کسانی را می بینی که هنوز دوست ندارند به شما دست دهند و فکر می کنند که زال تنی واگیردار است. مردم در این موقعیت ها متوجه چنین چیزهایی نمی شوند ولی من کاملا حس می کنم. مثلا به شما دست می دهند و بعد سعی می کنند تا دستشان را تمیز کنند.»
سال گذشته میلادی، یک مرد 56 ساله زال تن به نام "انوک" توسط سه مرد خلافکار ربوده شد و به قتل رسید. آن ها انگشتان، گوش چپ و قسمتی از گردنش را پیش از فرار بریدند و با خود بردند. سپس انوک را رها کردند تا جان دهد. موائورا می گوید که پیشرفت کنیا در این زمینه در مقایسه با مالاوی، اوگاندا و تانزانیا کاملا مشهود است.
خانم اولیو ناموتبی، رئیس بنیاد آفریقایی زال تنان اوگاندا، می گوید که کنیا برای این افراد بهتر است. گفتنی است نزدیک به 30 هزار زال تن در تانزانیا زندگی می کنند.
درمان توسط تجاوز
طمع برای ثروت و شهرت بین خانواده های تانزانیایی باعث شده افراد زال تن در تانزانیا مانند حیوان شکار شوند. در آنجا این باور وجود دارد که اعضای بدن افراد زال تن برای یک شخص ثروت یا شانس میاورد، و از این رو مردم مشتاق اند تا بین سه تا چهار هزار دلار برای دست یا پا و تا 75 هزار دلار برای یک مجموعه کامل بپردازند. حمله مردم به افراد زال تن برای قطع کردن دست و پای آن ها اقدامی رایج در تانزانیاست که البته منجر به فلج کردن یا کشته شدن آن ها می شود.
,روح،جادوگران،آفریقا،زال،خرافات،زال تن,[categoriy] کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است

خانم ناموتبی در گفتگویی با دویچه وله آلمان هشدار داد که زنان بیشتر در معرض خطر هستند: «مثلا جادوگران خرافاتی به مشتریان خود می گویند که اگر به یک زن زال تن تجاوز کنید، تمام بیماری هایتان مخصوصا HIV و ایدز درمان می شود.»
دوستان همسر آقای موائورا
آقای موائورا و همسرش سال گذشته پس از ازدواج، با اوهورو کنیاتا رئیس جمهور کنیا، در کاخ ریاست جمهوری دیدار داشتند که انتشار این تصاویر موجب افزایش محبوبیت آقای موائورا و همچنین ترویج آگاهی نسبت به وضعیت زندگی زال تن ها را به همراه داشت. تلاش های او موجب شد تا نخستین مراسم ملکه زیبایی زال تن ها در اوایل سال جاری میلادی برگزار شود.
موکامی، همسر آقای موائورا باردار است. او می گوید از زمانی که با موائورا آشنا شد، برخی از دوستانش با او قطع رابطه کرده اند. موکامی می گوید: «نگاه مردم در مکان ها عمومی واضح است.» موکامی می گوید که احتمالا فرزندشان زال تن نباشد. او می گوید تلاش می کنیم تا جامعه بهتری را برای نسل های آینده ایجاد کنند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشوری که یک «روح» نماینده پارلمانش است! -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..