تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن -

نوشته شده در تاریخ 1395/09/29 در دسته بندی دیدنی های جهان از هر پنج قاره پرتال آکاايران سايت خبرگزاری آکا بخش قاره آسیا قسمت دیدنی های جهان از هر پنج قاره- سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن

آکاایران: گذرگاه سیق به طول 1.2 کیلومتر در میان صخره های ماسه سنگی با رنگ های زیبا پیچ و تاب می خورد و در هرطرف تا 150 متر بالا می رود. به طور متوسط سیق بیش از 3 متر عرض ندارد.

امتیاز خبر: 18 از 100 تعداد رای دهندگان 37

آکا ایران: شهر باستانی پترا واقع در قلب بیابان کوهستانی جنوب اردن، مسیرهای گوناگونی در گذشته داشته است. یکی از مسیرهای ممکن از جنوب، از میان دشت پترا و اطراف جبل هارون بوده است. مسیر دیگر از فلات های مرتفع به سوی شمال بوده است. اما بازدیدکنندگان امروزی از شرق، از طریق یک تنگه باریک به نام سیق به پترا می رسند که به طور چشمگیری در مقابل ویرانه های الخزانه در عربستان پایان می یابد.


سیق یک تنگه واقعی نیست، زیرا با فرسایش آب شکل نگرفته بلکه نیروهای تکنوتیکی که کوه های سنگی را به دو نیم تقسیم کرده موجب تشکیل این گذرگاه عمیق و باریک شده است. بعدها نیروی آب سیل ها، لبه های تیز سنگ های این تنگه را منحنی و صاف کرده است. ورودی سیق زمانی یک قوس به یادماندنی داشت اما در سال 1896 به دنبال یک زلزله فروریخت و اکنون تنها قسمت هایی از آن باقی مانده است.

گذرگاه سیق به طول 1.2 کیلومتر در میان صخره های ماسه سنگی با رنگ های زیبا پیچ و تاب می خورد و در هرطرف تا 150 متر بالا می رود. به طور متوسط سیق بیش از 3 متر عرض ندارد اما گاهی مسیر به حدی عریض می شود که نور گرم خورشید به آن وارد می شود و حتی درخت رشد می کند. و در بعضی قسمت ها آن قدر باریک می شود که فرد می تواند دو طرف آن را با دست لمس کند. درطول مسیر چندین اثر باستانی مانند قنات آب قدیمی که آب را به مرکز پترا می آورد وجود دارد. همان طور که به پایان سیق نزدیک می شوید، قسمت هایی از الخزانه را مشاهده می کنید. به محض خروج از سیق بازدیدکنندگان می توانند نمای کاملی از آن را ببینید که بسیار حیرت انگیز و تماشایی است.

,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن

سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن - تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی

آکاایران: سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن

  ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   ,تنگه،بیابان،کوهستان،اردن،تماشایی,[categoriy] سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن   سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن

دیدنی های جهان از هر پنج قاره -

سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیق؛ تنگه جذاب و دیدنی در اردن -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..