تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد -آکا

آکاایران: یک فوق تخصص غدد گفت: در دنیا بیماری مزمن دیابت به ازای هر ۸ دقیقه جان ۲ نفر را می گیرد که در کشورمان در هر ۵ دقیقه یک نفر به این عارضه مبتلا می شود.

,[categoriy] بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد

بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد -آکا بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد -آکا

آکاایران: بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد

به گزارش آکاایران: علی اکبر حسینی فوق تخصص غدد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیراز درباره بیماری دیابت اظهار داشت: سونامی دیابت در راه است که متاسفانه سیاست مداران حوزه سلامت و مردم از آنها آگاهی ندارد و در کشور پیش بینی می شود ظرف ۲۰ سال آینده بیماری مزمن دیابت ۲ برابر شود.

وی بیان کرد: ۱۶ درصد هزینه بخش سلامت در حوزه دیابت صرف می شود که ظرف ۲۰ سال آینده عارضه دیابت ۲۵ درصد کل هزینه های سلامت را متاسفانه از آن خود می کند.

حسینی ادامه داد: نیمی از بیماران دیابت از عارضه خود مطلع نیستند و این مسئله یک نقطه تاریک محسوب می شود که افراد در حوزه دیابت باید این موضوع را به مردم گوشزد کنند.

وی عنوان کرد: در دنیا هر ۸ دقیقه ۲ نفر به خاطر بیماری دیابت فوت می کنند و هر ۵ دقیقه یک نفر به این بیماری مزمن دچار می شود و متاسفانه کشورمان در منطقه پرخطر از دنیا قرار دارد.

این فوق تخصص غدد تصریح کرد: ۶۰ درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و اکنون در حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه چاق هستند که این عوامل در کنار مسئله ژنتیک می تواند بیماری دیابت را در افراد تشدید کند.

وی ادامه داد: چربی خون، استفاده از شیوه زندگی غربی از جمله عواملی هستند که بیماری دیابت را در افراد افزایش می دهد که متاسفانه برخی از افراد نسبت به این مسئله آگاهی کامل ندارند.

حسینی تاکید کرد: کنترل فشار، قند و چربی خون یکی از کارهای اصلی بیماران دیابتی است، زیرا دیابت ارتباط مستقیمی با این سه موضوع دارد.

وی افزود: دیابت به طور کامل قابل درمان نیست ولی با تغییر سبک زندگی و رعایت مسائل پزشکی قابل کنترل است و یک عارضه چند فاکتوری محسوب می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری دیابت هر 8 دقیقه جان 2 نفر را می گیرد -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..