تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

 معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

معمای ریاضی

قرار است یک تورنمنت فوتبال برگزار شود. شیوه برگزاری این مسابقات به گونه ای است که در آن یک تیم با هر کدام از تیم های دیگر، فقط یک بازی برگزار می کند. اگر در این بازی ها، 45 مسابقه در مجموع برگزار شده است. آیا می توانید بگویید چند تیم در این دوره از مسابقات حضور داشته اند؟

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

پاسخ معمای ریاضی تورنمنت فوتبال:


10 تیم شرکت کرده اند.
 
از آنجایی که هر تیم با تیم های دیگر دقیقا یک بار بازی می کند در واقع می توانیم فرض کنیم یک گراف با n رأس داریم (تعداد تیم ها) که مجموع یالهای آن، 45 تا است (تعداد بازی ها).
 

Kn=n(n-1)/2
45=n(n-1)/2 => n=10

البته نیازی به دانستن مفاهیم نظریه گراف ها هم نیست!
 
فرض می کنیم n تیم در این مسابقات شرکت دارند، ، تیم اول با (n-1) تیم دیگر بازی می کند، تیم دوم یک بار با تیم اول بازی کرده و (n-2) مسابقه دیگر برگزار خواهد کرد. به همین ترتیب ادامه می یابد. تیم یکی مانده به آخر، تنها با یک تیم دیگر روبرو خواهد شد و تیم آخر، با همه تیم ها بازی کرده است.


(n-1)+(n-2)+...+2+1 = 45

قطعا می دانیم با شروع از 1، مجموع 10 جمله متوالی، برابر 45 می باشد.

معمای ریاضی تورنمنت فوتبال

معمای ریاضی

shahedmobin.rozblog

اخبار مرتبط:

معمای ریاضی سن دختر حاضرجواب!

معمای ریاضی پرتقال فروش ریاضیدان!

معمای ریاضی آب شدن شمع ها

معمای ریاضی دو عدد شش رقمی

معمای ریاضی کارخانه اتومبیل سازی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معمای ریاضی تورنمنت فوتبال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..