تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لمینت زیبایی منحصر به فرد دندان

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

لمینت دندان یکی از روش های جدید زیباسازی دندان ها است و شما با انجام این روش از دندانپزشکی می توانید صاحب دندان های مرتب و زیبا شوید.

در حال حاضر از این روش استقبال بسیاری شده است مخصوصا افراد در سنین پایین علاقمند به انجام این روش های زیبایی هستند. اما چه سنی برای اینکار مناسب است؟ این سوالی است که شاید در ذهن خیلی از افراد باشد.

یکی از دلایل اصلی برای انجام لمینت توسط افراد زیبا شدن ظاهر است و همین امر باعث وسوسه افراد می شود. اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و نظر دندانپزشک برای انجام این کار بسیار مهم است.

اما چه شرایطی را باید دارا باشید تا بتوانید از این روش برای ترمیم دندان های خود استفاده نمایید:

نداشتن مشکلات دهان و دندان ضخیم بودن مینا دندان عادت های نامناسب دهانی بهداشت دهان و دندان مرتب و ردیف بودن دندان ها مناسب بودن لمینت برای تغییرات دندان ها

برای استفاده از لمینت باید دید که آیا این روش می تواند تغییراتی راکه می خواهید برای شما به وجود آورد؟ لمینت دندان بیشتر برای زیبایی دندان ها استفاده می شود و از کاربردهای دیگر آن موارد زیر را میتوان نام برد:

بستن فاصله بین دندان‌ها سفید کردن دندان‌ها ترمیم شکستگی و لب پر شدگی های دندان بزرگ کردن اندازه دندان های کوچک

این مشکلات گفته شده اگر خیلی بزرگتر باشد با لمینت دندان امکان ترمیم برایشان وجود ندارد و باید راه های دیگری رابرای اصلاح دندان انتخاب نمایند.

امروزه کلینیک های خوب دندانپزشکی خدمات بسیار خوبی را در زمینه زیبایی و ترمیم دهان و دندان ارائه می دهند و روش ها جدید با متد های روز دنیا توسط دندانپزشکان برای شما انجام می پذیرد.

برای آن کسانی که دارای دندان های شکسته هستند و از ظاهر آن برایشان اذیت کننده است و حتی برای دندان هایی که تغییر رنگ دارد لمینت دندان بهترین انتخاب خواهد بود.

لمینت به دندان های شما زیبایی ظاهری بسیار خوبی می بخشند و با استفاه از آن به ترمیم رنگ دندان هایتان خواهید پرداخت و عیب های دندانی را خواهید پوشاند.

برای لمینت تراش کمی احتیاج است و اینگونه دندان شما آسیب نخواهد دید و جنس آن به گونه ای است که در برابر تغییر رنگ و زرد شدن مقاومت زیادی دارد و اگر  از آن نگهداری مناسبی داشته باشیم تا چندین سال عمر خواهد کرد.

از ویژگی و مزیتی که دارد نزدیک بودن به رنگ طبیعی دندان هاست و احساس مصنوعی بودن به شما دست نخواهد داد. چون لمینت شفاف و لایه ای است و زمانی که بر روی دندان قرار می گیرد به راحتی قابل دیدن نیست.

دوره درمان به وسیله لمینت بسیار کوتاه است و شما خیلی سریع می توانید نتیجه آن را ببینید و به زیبایی که در ذهن دارید برسید.

به وسیله لمینت دندان می توانید ایرادات ظاهری دندان را بپوشانید از این ایرادات میتوانیم تغییر رنگ دندان، کج بودن یا شکسستگی ها را برطرف سازید.

هر روشی از درمان در دندانپزشکی ممکن است خطرات یا معایبی را داشته باشد که در این بین لمینت دندان از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد.

از معایب اولیه و مهم لمینت میتوانیم این را بگوییم که بعد از نصب دیگر غیر قابل بازگشت است و نمیتوانید آن را بردارید. اگر شکستگی و یا ترک بردارد امکان ترمیم وجود ندارد و باید از نو این کار را انجام بدهید.

برای انجام لمینت دندان قسمتی از مینای دندان شما تراش میخورد و این ممکن است دندان شما به خوردن برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها حساس شده باشد و نتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و خوراکی های دلخواه خود را بخورید.

در این روش امکان تغییر رنگ دادن لمینت را نیز ندارید و اگر رنگ دندان شما با بقیه دندان هایتان یکسان نباشد این باعث مشکل برای شما خواهد شد.

دندانی که لمینت می شود امکان دارد که پوسیده شود و در این حالت می توانیم از تاج دندان به طور کامل استفاده نمایید.

در صورتی که از لمینت خوب نگهداری شود، برای شما حداقل بین 7 تا 15 سال عمر می کند. البته این نگهداری سخت نیست همان بهداشت دهان و دندان و رعایت مصرف مواد غذایی کافیست تا دندان های زیبا و درخشانی داشته باشید.

 

لمینت دندان لمینت دندان درمان با روش ارتودنسی دندان

از دیگر روش های دندانپزشکی پرکاربرد میتوانیم ارتودنسی دندان را نام ببریم. همانطور که می دانید. نامنظم بودن دندان ها یکی از مشکلاتی است که باعث میشود زیبایی لبخند شما کمرنگ شود. در رابطه با این مشکل باید بدانید که روش های مختلفی در علم دندانپزشکی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید زیبایی دندان های خود را تضمین کنید.

هریک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و نتیجه متفاوتی را ارائه خواهند کرد.

 ارتودنسی یکی از بهترین انتخاب ها برای رفع این مشکل در دهان شما خواهد بود. شما با استفاده از این روش دندان های خود را مرتب و در یک خط صاف قرار میدهید این حالت زیبایی بیشتری را به دندان های شما خواهد بخشید.

توجه داشته باشید که ارتودنسی دندان به انواع مختلفی وجود دارد که هریک از آنها در نحوه انجام ارتودنسی با یکدیگر متفاوت هستند.

انجام ارتودنسی دندان به روش های مختلف صورت می پذیرد و از این رو نمی توان نوع خاصی از آن را برای یک فرد مناسب در نظر گرفت. در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن خواهیم داد تا آشنایی بیشتری داشته باشید.

ارتودنسی دندان  Dental orthodontics از شاخه های بسیار مهم در دندانپزشکی است. در این روش از درمان دندانپزشکان از این روش برای هماهنگی و مرتب سازی دندان ها استفاده می نمایند و باعث می شوند ظاهر و لبخند زیباتری را بیمار داشته باشد. به نوعی می توانیم بگوییم برای زیباسازی این درمان صورت می گیرد چون دندان های کج و نامرتب جلوه خوبی ندارند و در اعتماد به نفس فرد اثر گذار است.

از روش ارتودنسی دندان برای بهبود ایرادات دندانی زیر استفاده می شود:

از میان بردن فاصله بین دندان ها تراز کردن دندان ها صاف کردن دندان‌ کج بهبود گفتار توانایی جویدن بهبود سلامتی لثه ها و دندان ها جلوگیری از ساییدگی و آسیب‌دیدگی دندان‌ها

برای درمان بوسیله ارتودنسی دندان از حدود سن 12 سالگی می توانید اقدامات لازمه را شروع نمایید و اگر فرزند شما مشکلات خاص و ویژه نداشته باشد درمان برای او مشکلی نخواهد داشت و با مراجعه به دندانپزشک مربوطه می توانید مشورت های لازم را بگیرید و درمان را آغاز نمایید چون این کار در سنین پایین تر برای فرد بهتر است و در بزرگسالی ظاهری زیباتر خواهد داشت.

قبل از انجام شما باید بهداشت دهان دندان بسیار خوبی داشته باشید و هرگونه خرابی و آسیب دیدگی را برطرف سازید. چون با قرار گرفتن براکت ها به سختی میتوان به ترمیم دندان ها پرداخت.

بدون این مورد خطر پوسیدگی در زمان درمان وجود دارد. حتی بهتر است در این دوران از مصرف برخی نوشیدنی ها مواد خوراکی پرهیز کنید تا نتیجه بهتری را بگیرید و طول درمانتان کوتاه تر گردد.

ارزیابی هایی که توسط دندانپزشک انجام می گیرد شامل موارد زیر است:

بررسی تاریخچه پزشکی کامل پزشکی و دندانپزشکی انجام معاینه بالینی گرفتن اشعه ایکس دندان و فک ساخت مدل های گچی دندان

متخصص ارتودنسی بعد از آن مراحل درمان و بازه زمانی را برای شما مشخص می کند و یک روز را براساس شرایط شما برای شروع درمان مشخص می نماید.

ارتودنسی دندان ارتودنسی دندان انتخاب کامپوزیت دندان برای درمان

کامپوزیت ها یکی از پر مصرف ترین مواد در دندانپزشکی می باشد و به علت اینکه کاربرد بسیار بالا و مزایایی که دارد، از محبوبیت و جایگاه مناسبی در میان دندانپزشکان و بیماران برخوردار می باشد.

بهترین مارک کامپوزیت دندان در ایران از برندهای امریکایی یا ژاپنی هستند. که بسته به نوع آنها قیمتشان هم متغیر خواهد بود.از مارکهای خوب امریکایی میتوان به 3M , Bisco ، Cosmedent اشاره کرد.از مارکهای کاپوزیت ژاپنی نیز میتوان به Gradia Direct ، Geanial و kuraray اشاره کرد.

برای کامپوزیت ، دندانپزشک ابتدا دندانها را تمیز کرده و آنها را جرم گیری می کند تا یک سطح تمیز برای استفاده از روکش ونیر داشته باشد. سپس دندان ها را خشک می کند و هرگونه رطوبت یا بزاق را از بین می برد تا عملکرد مواد باندینگ از بین نرود.

سپس سطح جلوی دندان با مواد اسیدی متخلخل است تا به چسباندن روکش کامپوزیت به سطح دندان کمک کند. سرانجام ، از مواد باندینگ ویژه (چسب) بر روی سطح دندان استفاده می شود و مواد کامپوزیتی بر روی دندان قرار می گیرد.

نتیجه به تجربه دندانپزشک و توانایی های او بستگی دارد.

کامپوزیت دندان بدون درد و ناراحتی است. با این حال ، خستگی ناشی از درمان می تواند کمی ناخوشایند باشد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر میزان درد و ناراحتی در این روش را به صفر می رساند. همچنین استفاده از تکنیک های ظریف روی لثه ها برای قرار دادن کامپوزیت دندان باعث می شود که بیمار در طی مراحل درمان درد و ناراحتی نداشته باشد.

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندانی زیاد است اما به مراقبت های لازم نیاز دارد و فرد باید اصول بهداشتی و غذایی را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها به بیش از 10 سال برسد.

برای مراقبت از دندان های خود باید مرتبا مسواک بزنید.

مسواک به تنهایی قادر به پاک کردن تمام شکاف های بین دندان ها نیست ، بنابراین بهتر است از نخ دندان هم استفاده شود. توجه داشته باشید که خوردن غذای سفت باعث آسیب دیدن دندانهای کامپوزیتی و فرسایش آنها می شود.

دندان های خود را بعد از خوردن غذاهایی مانند چای و قهوه یا غذاهایی با مواد رنگی مسواک بزنید ، زیرا کامپوزیت ها مزایای کامپوزیت دندان

روکش های کامپوزیت نیز جایگزین ارزان تری برای روکش های لمینت دندان هستند.

کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی انجام می شود و در صورت خرابی ، کامپوزیت به راحتی قابل تعمیر یا تعویض است.

قیمت کامپوزیت دندان مقرون به صرفه است و برای کسانی که بودجه کمی دارند گزینه مناسبی است. روکش کامپوزیت تقریباً نیمی از قیمت لمینت دندان است.

برای انجام کامپوزیت دندان نیازی به بیهوشی نخواهید داشت.

به دلیل مواد رزین کامپوزیت ، کامپوزیت های دندانی می توانند تغییر رنگ دهد مخصوصا اگر رژیم غذایی شما دارای غذاهای رنگی باشد این امکان تغییر رنگ بیشتر وجود دارد.

طول عمر کامپوزیت دندانی کوتاهتر از روشی مشابه با لمینیت دندان است. از آنجا که دندانها در طی مراحل کامپوزیت تراشیده نمی شوند ، ممکن است نتیجه نهایی کامپوزیت کمی برجسته باشد.

کامپوزیت ها به هیچ وجه به دندان های طبیعی شما آسیب نمی رسانند. برای اتصال کامپوزیت دندان به دندان طبیعی از مواد خاصی استفاده می شود و سپس کامپوزیت روکش روی دندان سفت می شود. وقتی کامپوزیت به دندان متصل شد ، آن را صیقل داده و شکل می دهیم تا لبخندی زیبا به آن ببخشد.

قابل توجه است که رزینی که برای اتصال کامپوزیت به دندان استفاده می شود به دندان های زیر رزین آسیب نمی رساند.همچنین خاصیت رنگ پذیری و تغییر رنگ دارند.

برای شمایی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید خوب است که مراحل انجام را بدانید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

قبل انجام هرکاری لازم است دندانپزشک دندان های شما را بررسی نماید و ببیند که دندان های شما آسیب و مشکلی نداشته باشد. بعد از آن می تواند آماده سازی های لازم برای شروع کار را انجام دهد و بعد از آن رنگ کامپوزیت را انتخاب می نماید.

در ابتدای کار دندانپزشک با ایزوله کردن و بعد آن شست و شوی دندان ها را با محلول تمیز کننده آغاز می کند و بعد از خشک کردن شروع به انجام کار می نماید.

پولیش زدن دندان مرحله بعدی انجام کار است که بدن آن کامپوزیت به وسیله چسب مخصوص این کار بر روی دندان قرار گرفته می شود.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درملن های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.

کامپوزیت دندان مناسب افراد با خصوصیات زیر نمی باشد:

عادت دندان قروچه کردن سایش شدید دندانی نا مرتبی دندانی شدید بیماری لثه فعال بهداشت دهانی بسیار پایین

از لمینت سرامیکی استفاده نمایند. چون ضخامت لمینت کوچک است و برای دندان های برجسته مناسبتر می باشد.

اگر شما دندانهایتان به گونه ای باشد که فاصله داشته باشد و این فاصله ها استاندارد نباشد از کامپوزیت نیز بجای ارتودنسی می توانید استفاده کنید.

کامپوزیت دندان کامپوزیت دندان کیلینیک دندانپزشکی عمومی و تخصصی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام انواع درمان های دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 – 26640907 – 26640957

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لمینت زیبایی منحصر به فرد دندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..