تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطره بازیگر «دورهمی» از شب‌ یلدا/ محال است شب‌های یلدا مادرم را تنها بگذارم

شب یلدا همیشه برای من یادآور دانه‌کردن انار‌هایی است که مادرم با همان لبخند همیشگی برایمان آماده می‌کند.

خاطره بازیگر «دورهمی» از شب‌ یلدا/ محال است شب‌های یلدا مادرم را تنها بگذارمهمزمان با فرا رسیدن بلندترین شب باستانی سال،‌ مهران رنج‌بر بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علاقه‌مندی خود به این مراسم سنتی و آداب خاص آن در خطه لرستان گفت: من اصالتا اهل لرستان هستم. «یلدا» در این منطقه به معنی گندم و شاهدانه است و شب‌های یلدا همسایه‌ها از بالای پشت‌بام با سبد به یکدیگر میوه هدیه می‌دهند و دور هم جمع می شوند.

وی در خصوص حال و هوای خانواده خود در «شب‌ یلدا» ادامه داد: هرسال شب‌های یلدا کل خانواده کنار هم جمع می‌شویم و طبق رسوم همیشگی با تلاوت قرآن و خواندن حافظ این مراسم باشکوه و پرغرور را کنار هم برگزار می‌کنیم.

بازیگر برنامه تلویزیونی‌ «دورهمی» با بیان اینکه شب یلدا من را به یاد مرحوم پدرم می‌اندازد، پیرامون صداقت و روشنی شب‌های یلدا اظهار‌ داشت: شب یلدا همیشه برای من یادآور دانه‌کردن انار‌هایی است که مادرم با همان لبخند همیشگی برایمان آماده می‌کند. شبی بدون استرس، دروغ و به‌دور از تلفن‌های همراه.

رنج‌بر درباره حفظ و گسترش آیین شب یلدا توضیح‌ داد: به عقیده من باید از آیین و مراسمی مثل شب یلدا محافظت شود و در دنیا به دفاع نیاز دارد. سالهاست که شب یلدا پوکی استخوان گرفته و اوضاع اورژانسی دارد؛ ولی امان از ما انسان‌ها که اصالت این رسم را فراموش کرده‌ایم.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «آوای باران» عنوان کرد:‌ شب یلدا به نظر من به رنگ آبی فیروزه‌ای است. همان زمانی که نور از منشور می‌گذرد و با به وجود آمدن مشبک‌های نوری تداعی‌گر سجاده مادرم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه انار در میان میوه‌های شب یلدا چیز دیگری است، خاطره‌ای از شب‌های یلدای خود گفت:‌ بهترين خاطره‌ من از شب يلدا خرید کت و شلوار بیروتی بود که پدرم حاج نقی رنج‌بر و مادرم که مانند اسمش معصوم و پاک است، به من هدیه دادند.
 
رنج‌بر در پایان خاطرنشان کرد: محال است که مادرم را در اعیاد و جشن‌ها تنها بگذارم. مخصوصا شب یلدا؛ شاید شب یلدا را تنها رها کنم اما مادرم را هرگز.
 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطره بازیگر «دورهمی» از شب‌ یلدا/ محال است شب‌های یلدا مادرم را تنها بگذارم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..