تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ در هاله‌ای از ابهام

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ گفت: گرچه وزارت جهاد کشاورزی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ در نظر گرفته، اما تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ در هاله‌ای از ابهام محمد حسن افشار رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کاهش تولید قارچ خبر داد و گفت: در شرایط کنونی به سبب کاهش تقاضا در برابر عرضه، اکثر واحدهای تولیدی با ظرفیت ناقص به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: با توجه به رکود اقتصادی و کوچک شدن سبد مصرفی خانوار تولید روزانه قارچ از 600 تن به 400 تن تقلیل یافته است.

افشار با بیان اینکه در برخی مواقع روزانه 60 تن قارچ در بورس کالا به فروش می‌رسید، گفت: در حال حاضر عرضه 40 تن قارچ به بورس کالا به سبب کاهش تقاضا افت فاحش قیمت را به همراه دارد.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ادامه داد: با وجود قیمت تمام شده هر کیلو قارچ به بهای 6 هزار و 200 تومان، معدل دریافتی هرکیلو قارچ 4 هزار و 500 تومان است که این امر زیان هزار و 700 تومانی تولیدکنندگان ناشی از فروش یک کیلو قارچ را نشان می دهد.

وی در خصوص راهکارهای اساسی در جهت افزایش مصرف و کاهش قیمت این محصول، تصریح کرد: فرهنگ سازی، افزایش صادرات، تخصیص مشوق های صادراتی و سوبسید به صادرکنندگان جهت رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف می تواند رونق بازار مصرف را به همراه داشته باشد.

افشار در خصوص راه اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ تصریح کرد:  گرچه وزارت جهاد کشاورزی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای راه اندازی این صندوق با کمک انجمن در نظر گرفته اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است، اما باید گفت که راه اندازی این صندوق می تواند از کاهش و افزایش بی رویه قیمت جلوگیری نماید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ در هاله‌ای از ابهام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..