تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شورای امنیت روز دوشنبه برای اعزام ناظر صلح به حلب تصمیم می گیرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته دیپلمات ها این تصمیم پس از اینکه فرانسه برای در نظر گرفتن دغدغه های روسیه در پیشنهاداتش موافقت کرد، گرفته شد.
«سامانتا فاکس» سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «ما انتظار داریم که همه به پیش نویس قطعنامه جدید در جلسه شورای امنیت در ساعت 9 صبح به وقت نیویورک (دو بعد از ظهر به وقت گرینویچ) رای دهند.»
همچنین روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های سازمان ملل گزارش داد: روسیه پیش نویس قطعنامه ای را درباره اوضاع حلب سوریه، به شورای امنیت ارایه کرده است.
این پیش نویس روز یکشنبه در آغاز نشست 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل که در پشت درهای بسته تشکیل شد، ارایه گردید.
«ویتالی چورکین» سفیر روسیه در سازمان ملل قبلا اعلام کرده بود که مسکو قطعنامه پیشنهادی فرانسه در باره اعزام ناظران سازمان ملل برای نظارت بر خروج غیرنظامیان از حلب سوریه را وتو خواهد کرد.
در متن پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه، به حضور ناظران سازمان ملل اشاره ای نشده است.
این در حالی است که نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرده که اعزام ناظران این سازمان به شرق حلب غیرقابل قبول، اجرا نشدنی و خطرناک است.
ویتالی چورکین عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران پیش از آغاز نشست شورای امنیت درباره رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه گفت: روسیه نمی تواند از متن ارائه شده که در آن اعزام و استقرار ناظران سازمان ملل به شرق حلب پیش بینی شده است، حمایت کند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از چورکین نوشت: آنچه که پاریس پیشنهاد می کند، اجرانشدنی و خطرناک است و نمی توانیم اجازه دهیم چنین قطعنامه ای تصویب شود.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه ایده دیگری را برای نظارت بر حلب پیشنهاد می کند.
فرانسه که از 6 سال پیش سیاست های ضدسوری را اجرا می کند، در پیش نویس قطعنامه خواستار نظارت بر تخلیه و اطمینان از روند حفاظت از غیرنظامیان در شرق حلب شده است.
پیش نویس یاد شده در حالی امروز به رای گذاشته می شود که روسیه به عنوان همپیمان دمشق، اعلام کرده است، پیش نویس قطعنامه فرانسه را وتو می کند.
شبد**2050*9122*مترجم: حمید شاملو* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شورای امنیت روز دوشنبه برای اعزام ناظر صلح به حلب تصمیم می گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..