تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کافئین و ارتباط با خواب -آکا

آکاایران: کافئین و ارتباط با خواب

,کافئین و ارتباط با خواب,مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه,[categoriy] کافئین و ارتباط با خواب

کافئین و ارتباط با خواب -آکاکافئین و ارتباط با خواب,مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه

آکاایران: کافئین و ارتباط با خواب

به گزارش آکاایران: کافئین می تواند اختلال قوی در کیفیت خواب اعمال کند، حتی اگر افراد دچار مشکل بی خوابی نباشند. مطالعه تازه ای نشان داد مصرف کافئین حتی شش ساعت قبل از رفتن به رختخواب می تواند اثر منفی قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشد.

محققان ۲۱ فرد سالم، که خواب طبیعی داشتند را تحت بررسی قرار دادند، از جهت تستهای بدنی و مصاحبه بالینی. به شرکت کنندگان تعلیم داده شده بود که برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشند. به این افراد روزانه ۳ قرص داده شد، شش ساعت، سه ساعت و دقیقا قبل از خواب.

یکی از قرص ها شامل ۴۰۰ میلی گرم کافئین و دوتای دیگر شامل ماده ای بی اثر بود.

نتایج نشان داد ۴۰۰ میلی گرم کافئین( که مقدار کافئین موجود در حدود سه فنجان قهوه است) وقتی بلافاصله قبل ، سه و حتی شش ساعت قبل از خواب میل شود، بطور چشمگیری در خواب تداخل ایجاد می کند.

حتی وقتی کافئین ۶ ساعت قبل از خواب به افراد داده شد، کل ساعت خواب آنها به طور چشمگیری کاهش یافت ( بیش از یک ساعت) اما، گزارش شد که خود افراد نسبت به اختلال ایجاد شده در خوابشان بی توجه بوده اند.

نتایج این تحقیق توصیه می کند که به طور معمول باید ۵ عصر به بعد از مصرف کافئین اجتناب کنید برای اینکه خواب عمیق و سالمی داشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کافئین و ارتباط با خواب -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..