تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




4 کلید طلایی برای درمان و مقابله با بثورات پوشک - آکا

,انتخاب پوشک مناسب برای کودک,بثورات پوشک,پوشک,[categoriy] 4 کلید طلایی برای درمان و مقابله با بثورات پوشک

4 کلید طلایی برای درمان و مقابله با بثورات پوشک - آکاانتخاب پوشک مناسب برای کودک,بثورات پوشک,پوشک,پوشک بچه,پوشک مناسب برای کودک,سایز پوشک,مضرات استفاده از پوشک

آکاایران: 4 کلید طلایی برای درمان و مقابله با بثورات پوشک

آکاایران: امروزه پوشک های مختلفی برای مصرف کودکان در سنین و سایز های بسیار متنوع در بازار موجود هستند. این پوشک ها مدفوع و ادرار کودک را جذب می کنند و سبب می شوند تا سایر نقاط آلوده نشوند. اما گاهی پوشک ها می توانند سبب ایجاد ناراحتی شوند که آنرا بثورات پوشک می نامیم که در ادامه با چند نوع رایج  و راه درمان آن آشنا خواهیم شد.

هر چقدر هم که سعی کنید از بروز بثورات پوشک در سطح بدن نوزاد جلوگیری کنید، این احتمال وجود دارد که پوست حساس نوزادتان در ناحیه ران و باسن دچار تحریک پوستی شود. برخلاف باور عموم، بثورات جلدی در محل بستن پوشک همیشه از بثورات پوشک نشأت نمی گیرند (به عنوان مثال، ساییده شدن پوست نوزاد می تواند عامل بروز بثورات باشد). همچنین ممکن است مشکلات پوستی مانند اگزما باعث بروز مشکل شده باشند. در این مطلب، به بررسی ۴ نوع رایج از بثورات پوشک می پردازیم و شیوه درمان آنها را معرفی می کنیم.
ساییدگی پوست
اصطکاک ناشی از بستن پوشک باعث بروز التهابات مختلف می شود؛ تماس پوست نوزاد با ادرار و مدفوع نیز یکی از عوامل تاثیرگذار است. ساییدگی پوست زمانی رخ می دهد که سطح پوست نوزاد قرمز و ملتهب شده باشد. برخی از کودکان بیش از دیگران دچار این مشکل می شوند؛ اگر دیدید علائم ساییدگی در نوزادتان خیلی زود برطرف می شود و مجددا برمی گردد، زیاد تعجب نکنید.
درمان: بهترین شیوه درمان برای پیشگیری از بثورات پوشک، جلوگیری است. از آنجایی که آنزیم های موجود در مدفوع کودک باعث تحریک پوست حساس او می شوند، تعویض به موقع پوشک اغلب بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد. سعی کنید باسن کودک را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. مالیدن پماد یا کرم ضد سایش نیز موثر است. به عنوان مثال، می توانید قبل از بستن پوشک از وازلین استفاده کنید تا پوست نوزاد نرم و انعطاف پذیر بماند.
به گزارش آکاایران: استفاده از پوشک های ضد آب و دارای تهویه نیز کمک می کند که پوست نوزاد کمتر تحریک شود. همچنین می ‍ توانید قبل از بروز بثورات از یک لیف یا دستمال مرطوب به همراه آب ساده برای پاکسازی باسن کودک استفاده کنید.
کلاه گهواره
عارضه کلاه گهواره یک بیماری پوستی است که اغلب با فلس های زرد و یا قهوه ای رنگ روی پوست سر نوزاد همراه است. اما ممکن است علائم این عارضه در محل بستن پوشک نیز بروز پیدا کنند. دلیل اصلی بروز این حساسیت، تولید بیش از حد روغن در سطح پوست و به دام افتادن سلول های قدیمی در لایه های زیرین پوست است.
درمان: کلاه گهواره به ندرت در محل بستن پوشک بروز پیدا می کند؛ از سوی دیگر، نوزادان چندان در معرض خطر قرار ندارند. شما می توانید با نبستن پوشک و آزادی دادن به کودک از بروز این حساسیت جلوگیری کنید. علائم کلاه گهواره معمولا پس از چند ماه به خودی خود برطرف می شوند. برخی از پزشکان به بیماران پماد هیدروکورتیزون یا داروهای ضدقارچ تجویز می کنند، اما مصرف این داروها ضروری نیست.
اگزما
این بیماری با ظهور پوسته های خشک و قرمزرنگ در سطح پوست همراه است که معمولا باعث ایجاد خارش می شوند. اگزما گاهی در محل بستن پوشک نیز ظاهر می شود، اما اغلب در سایر نقاط پوست بروز پیدا می کند. هرچند شایع ترین محل بروز علائم این عارضه، پوست صورت است. کودکان و نوجوانانی که سابقه خانوادگی آلرژی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اگزما قرار دارند.
درمان: اگر به این مشکوک هستید که اگزما باعث بروز بثورات پوشک در نوزاد شما شده است، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. مصرف داروهایی مانند هیدروکورتیزون (برای درمان اگزما) و آنتی هیستامین (برای خارش) در این زمینه موثر خواهند بود. بثورات پوشک ناشی از اگزما گاهی باعث بروز زخم های زردرنگ یا یک عفونت باکتریایی می شوند که با ظهور جوش های چرکین همراه اند. در این شرایط، پزشک با تجویز آنتی بیوتیک مانع از گسترش التهاب در سطح بدن می شود.
عفونت قارچی
این عفونت رایج یک عارضه دردناک است که با خارش همراه بوده و ممکن است باعث بروز بثورات قرمزرنگ روی شکم و ران نوزادتان شود. علائم این عفونت می توانند به خودی خود گسترش یابند. اما در برخی موارد تنها راه گسترش علائم این است که باسن کودک از قبل تحریک شده باشد. در واقع، اگر کودک شما چند روزی است که دچار بثورات پوشک شده، نباید از بروز یک عفونت قارچی متعجب شوید، چون یک باسن تحریک شده راحت تر عفونت می کند.
درمان: پزشک به احتمال زیاد یک کرم یا پماد ضدقارچ تجویز خواهد کرد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «4 کلید طلایی برای درمان و مقابله با بثورات پوشک - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..