تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجلس سوگواری حضرت جوادالائمه علیه السلام

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی امام جمعه وردنجان با شهادت مظلومانه حضرت امام جواد الائمه علیه السلام و قدردانی از مداحان و شاعران آیینی در بر پایی این محفل معنوی با اشاره به جایگاه رفیع مداحی و بیان حدیث" اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی جَعَلَ فیِ النّاسِ مَنْ یَفِدُ اِلَیْنا وَ یَمْدَحُنا وَ یَرْثی لَنا "  گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند "حمد و سپاس خدایی را که در میان مردم، کسانی را قرار داد که به سوی ما می آیند و ما را مدح می کنند و برای ما مرثیه می خوانند"،  این، نشان دهنده جایگاه "زیارت " ، "مدح " و "مرثیه " در فرهنگ شیعی و در راستای احیای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

حجت الاسلام علی محمدی ادامه داد: لباس فاخر مداحی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، زیبنده قامت خالص عزیزانی است که با ایمان، عقیده، عشق و دلدادگی، زبان و حنجره و دل و جان خویش را وقف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام می کنند، پیشکسوت مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، افرادی مانند "فرزدق"، "دعبل"، "کمیت"، "سید حمیری"، "عبدکوفی" و . . . بوده اند.

وی با اشاره به فضایل امام جواد الائمه علیه السلام گفت: امام نهم شیعیان مانند جده اش بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زندگانی کوتاهاما پر ثمر و عمری سراسر رنج و مظلومیت داشت و نهایتاً در آخر ماه ذی‎القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در سن ۲۵ سالگی  مظلومانه به شهادت رسیدند و مضجع شریفش در کاظمین، در جوار مرقد مطهر جد بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام قرار دارد.

امام جمعه وردنجان ادامه داد: نهمین ستاره برج امامت و یازدهمین کوکب درخشنده عصمت و طهارت، فرزند پیشوای هشتم، حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بود، " محمد" نام یافت تا تجدید کننده خاطرات و مجاهدات پیامبر عالی قدر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم باشد. بر اثر زهد و تقوایی که از آن حضرت مشاهده شد به لقب "تقی" موسوم گردید و در بخشندگی و سخاوتی که در راه خدا داشت به لقب "جواد" نیز معروف شد.

در این روز جمعی از شاعران آیینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،به بیان سروده های خود و ذکر مصیبت و مداحی پرداختند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجلس سوگواری حضرت جوادالائمه علیه السلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..