تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سردار حاج علی فضلی به دیدار خانواده شهدای شهرستان ری رفت

  عصر امروز سردار فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه با همراهی سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سید الشهدا ،سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ری ، اسدی حفظ و آثار سپاه سیدالشهدا (ع) ،سردار خادم الحسینی فرمانده تیپ حضرت زهرا (س) در دوران دفاع مقدس،   نصرالله رییس بنیاد شهید شهرستان ری و جمعی از پیشکسوتان لشگر ۱۰ سیدالشهدا (علیه السلام) با خانواده  شهید امیرمنصور کاشانی ، شهیدان مهدی و محمدرضا ترامشلو و شهید ناصر احمد پور دیدار و گفتگو کرد .

سردار فضلی در این دیدارهای صمیمی بیشتر پای دردو دل و خاطرات خانواده معظم شهدا نشست .

حاج علی فضلی در دیدار اول پای صحبت های شیرین مادر شهید امیر منصور کاشانی نشست . شهید امیر منصور کاشانی  بیست و ششم دی ۱۳۴۷، در شهرستان ری چشم به جهان گشود. پدرش محمود، مغازه‌دار بود و مادرش نرجس نام داشت. از طفولیت کارهای خلاقانه داشت.وقتی کلاس اول بود بچه ها را ظهر جمع می کرد در سالن ورزش نماز می خواندند .روحیه ایثار ،گذشت ،تقوا و عشق به اهل بیت علیه السلام در وی وجود داشت .دانش‌آموز سوم متوسطه بود. مدتی در بسیج فعالیت كرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و دوم فروردین ۱۳۶۶، با سمت معاون گردان حضرت زینب و فرمانده گروهان القاره در شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به قلب،‌ شهید شد. مزار وی در بهشت‌زهرای شهرستان تهران قرار دارد.

سردار فضلی در دیدار دوم به منزل شهیدان محمدرضا و مهدی ترامشلو رفت ،پدر و مادر شهید به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس پرداختند.

 شهید محمدرضا ترامشلو ششم بهمن ۱۳۴۵، در شهر ري چشم به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش زرين‌تاج نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. سيزدهم ارديبهشت ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گروهان در فكه توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش خمپاره به كتف و صورت، شهيد شد. پيكر وي را در بهشت‌زهراي شهرستان تهران به خاك سپردند. برادرش مهدي نيز به شهادت رسيده است.

 شهید مهدی ترامشلو   نوزدهمین روز پاییز ۱۳۵۰ در شهر ری، بخش قلعه نو، روستای زمان آباد دیده به جهان گشود.

برادرش محمدرضا رستگاری (ترامشلو) که در اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در فکه به شهادت رسید، مهدی هم بی تاب رفتن شد. او به دنبال علاقه فراوانی که به جنگ با دشمن داشت، به دلیل پایین بودن سن برای اعزام کپی شناسنامه خود را دستکاری کرد و سال تولدش را یکسال دیرتر اعلام کرد تا اعزام شود .

در بهمن ماه ۱۳۶۵، ۲ماه به طور فشرده در گردان حضرت قاسم دوره آموزش نظامی را گذراند ودر ۱۶ فروردین ۱۳۶۶ به شلمچه اعزام شد ودر حالی که تنها چهار روز به جبهه اعزام شد بود در تاریخ ۱۹ فروردین ۶۶ در شلمچه با اصابت گلوله به سرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و تنها ده ماه پس از شهادت برادرش به دعوت حق لبیک گفت و آسمانی شد.

۱۱ سال به عنوان شهید گمنام از شهید مهدی ترامشلو یاد می‌شد تا آنکه در سال ۱۳۷۷ پیکرش را به خانه آوردند و در بهشت زهرا در قطعه ۲۹ به خاک سپرده شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه  در دیدار آخر به منزل با صفای شهید ناصر احمد پور رفت  و دیداری صمیمی با همسر و پنج فرزند شهید داشت  .

شهید ناصر احمدپور ساروجی دهم شهریور ۱۳۳۷، در شهر خرمشهر چشم به جهان گشود. پدرش نوروزعلی، کارمند کمرگ بود و مادرش فاطمه نام داشت.

چهار ساله بود که همراه با خانواده اش به تهران مهاجرت نمود و در شهر ری اقامت گزید.

وی تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کارمند وزارت بازرگانی بود.

سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب پنج پسر شد. هم اینک، فرزند اول ایشان در وزارت بازرگانی و فرزند دوم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه پدر را ادامه می دهند.

در تظاهرات و راهپیمائیها عیه رژیم ستم شاهی فعالانه شرکت می نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک بسیجی مبارز و خیر از تلاش برای استقرار جمهوری اسلامی ایران دست بر نداشت.

بسیج مسجد باب الحوائج شهر ری را بنیان گذاشت ، به عنوان رئیس شورای اسلامی محل انتخاب گردید. و از اعضای فعال بسیج ناحیه مقاومت (مقداد) بود.

او به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گردان در فکه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو و گردن، شهید شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سردار حاج علی فضلی به دیدار خانواده شهدای شهرستان ری رفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..