تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انیمیشن سازی صنعتی درآمدزا و خلاق است

به گزارش قدس آنلاین، "محمد خزاعی" معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی کشور در سفر امروز ۸ تیرماه خود به کرمان، از موسسات و استودیوهای متحرک سازی بازدید و در جمع انیماتورها و فعالان حوزه انیمیشن این استان حاضر شد.

در این دیدار خزاعی با اشاره به رونق هنر خلاق انیمیشن در سال‌های اخیر گفت: انیمیشن هنر و صنعتی خلاق است و خوشبختانه از ظرفیت های خوبی در کشور برخوردار می باشد این در حالی است که در برخی از شهرستان‌های دور افتاده، شاهد حضور هنرمندان خلاق با امکانات محدود هستیم که موفق به تولید آثار با کیفیتی شده و به منبع درآمد خوبی رسیده اند.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه سازمان امور سینمایی نسبت به ماموریت مرکز گسترش به منظور ساماندهی افرایش تولیدات انیمیشن، افزود: انیمیشن هنری درآمدزا و خلاق بوده و موفقیت بسیاری نیز در خارج از کشور به دست آورده است بنابراین  تبدیل آن به صنعت درآمدزایی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

خزاعی با بیان اینکه انیمیشن در مواردی می‌تواند از صنعت سینما نیز درآمدزاتر باشد، اظهارداشت: در ساخت انیمیشن محدودیت‌های سینمایی وجود ندارد و از سوی دیگر با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه های بسیاری پرداخت.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با تاکید بر اینکه انیمیشن زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با تشریک مساعی و با بینش و خودآگاهی به هویت ایرانی - اسلامی بپردازد، تصریح کرد: انیمیشن ایرانی باید راوی مناسبی برای مسائل تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکلات و معضلات کشور، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ قرآنی و... ما باشد اما در حال حاضر یکی از معضلات و خطرات انیمیشن رویکردهایی با نگاه اقتصادی است که به نوعی منجر به فرار هویتی شده و لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

وی عدم وجود قصه و داستان قوی را یکی دیگر از ضعف‌های انیمیشن‌های تولید شده دانست و عنوان کرد: با وجود پیشرفت های انیمیشن در زمینه تکنولوژی، فیلمنامه و قصه جدی گرفته نشده و داستان پردازی خاصی صورت نمی گیرد، گفتنی است با همه تلاش های انجام شده در سال‌های اخیر این معضل به تدریج بهتر شده است اما همچنان باید در حوزه فیلمنامه نویسی تمرکز بیشتری انجام، و برای بقا و سرنوشت این هنر،  نیروهایی در این زمینه تربیت شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انیمیشن سازی صنعتی درآمدزا و خلاق است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..