تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علی دایی: اگر می‌خواستم وزیر ورزش ایران می‌شدم!

علی دایی در تازه‌ترین گفتگوی خود در حضور خبرنگاران با اشاره به معضلات اجتماعی گفت: ریشه تمام این ناامنی‌ها به مسائل اقتصادی بر می‌گردد. اگر مسائل اقتصادی حل بشود این مشکلات هم برچیده می‌شود. قبلاً خیلی به ندرت شاهد چنین اتفاقاتی بودیم ولی هرچه وضعیت معیشت و اقتصاد مردم بدتر شد… یکی از معضلات بزرگی که جامعه درگیر است، مواد مخدر است. متأسفانه همین مواد مخدر مشکل بزرگی در جامعه ما ایجاد کرده است. یک نفر که از مواد مخدر استفاده می‌کند، ۲۰ برابر یک آدم معمولی هزینه اش است.

وی در واکنش به سوالی بر قرارداد میلیاردی فوتبالیست‌های ایران تاکید کرد: الان اسمش میلیاردی شده است. سه، چهار سال قبل دلار ۴ هزار و خرده‌ای بوده است ولی الان شده است ۳۰ هزار و خرده‌ای. قراردادهای میلیاردی معنایی ندارد! میلیارد باید با میلیون سال‌های قبل مقایسه بشود.

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان باعث خوشحالی مردم می‌شوند و با تمام وجودشان کار می‌کنند و از خیلی چیزها می‌گذرند. کسانی که میلیاردی می‌گیرند مدت زمانشان کوتاه است و باید آینده خود را تضمین کنند. این قراردادهای میلیاردی حقشان است. ما نسبت به تمام دنیا در فوتبال و ورزشمان خیلی کمتر به بازیکنان و ورزشکاران رسیدگی می‌کنیم.

بازیکن پیشین تیم‌های بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان یادآور شد: همیشه گفته‌ام اگر من در آلمان می‌ماندم، باتوجه به مالیاتی که می‌دادم الان ماهی ۱۰ هزار یورو پول بازنشستگی می‌گرفتم. در کشور ما چنین چیزهایی برای ورزشکاران هست؟ اگر هست به من بگویید. ورزشکاری که میلیاردی می‌گیرد، زیاد نیستند. اینها باید آینده خود را تضمین کنند. یک ورزشکار و فوتبالیست در همه جای دنیا در بهترین مکان زندگی می‌کند و بهترین امکانات را دارد. الان برای یک خانه صد متری در منطقه یک تهران باید ۳۵ میلیارد تومان پول بدهید. یک ورزشکار باید چند سال بدود که یک خانه صد متری بگیرد؟ یک بازیکن نهایتاً ۱۰ سال بتواند این قراردادها را ببندد.

دایی در خصوص خداحافظی سیدجلال حسینی مدافع و کاپیتان پرسپولیس بعد از ۲۰ سال تصریح کرد: به ندرت پیش می‌آید یک بازیکن عین سیدجلال بیاید و ۲۰ سال بازی کند. این جزو نوادر است. خود سید هم جزو نوادر فوتبال ما بود. از موقعی که در فوتبال ما رشد کرد، جزو بهترین‌ها بود. به نظرم سید باید از نظر اخلاقی و فوتبالی جزو بهترین‌ها بود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه نمایندگان مجلس قصد دارند مربی ایرانی برای تیم ملی در جام جهانی تعیین کنند و این مصداق دخالت سیاست در ورزش است، خاطرنشان کرد: راجع به این مسئله نظر خاصی نمی‌دهم. الان فدراسیون فوتبال ما درست اداره می‌شود؟ جواب مرا بدهید. کسی هست به مشکلات تیم ملی رسیدگی کند؟ موقعی که بدانیم تیم ملی فوتبال قطر در این گرما به اسپانیا می‌رود و اردو می‌زند، تیم ملی کشور ما در قطر اردو برگزار می‌کند، شما جواب سوالت را می گیری.

دایی ادامه داد: اینکه سیاست در ورزش دخالتی ندارد را شعار می‌دهیم وگرنه در تمام دوره‌ها چنین چیزی بوده است اما نشنیدم که بگویند نمایندگان مجلس بخواهند سرمربی تیم ملی را تعیین کنند. ما در یک برهه حساس هستیم. تیم ملی باید باعث خوشحالی و نشاط جامعه بشود و باید این فکر را بکنیم که تیم ملی اگر خدایی ناکرده در جام جهانی نتیجه نگیرد، چه اتفاقی می‌افتد.

وی با بیان اینکه مشکل تیم ملی فقط مدیریت فدراسیون فوتبال نیست، اظهار کرد: متأسفانه شعار می‌دهیم و به شعار دادن عادت کرده ایم. همه حرف می زنیم ولی عمل نمی‌کنیم. مثلاً مربی تیم ملی ما (دراگان اسکوچیچ) می‌گوید انگلیس را می بریم؛ این باعث می‌شود مردم هم فکر کنند می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم. این چیزها نیست. شما نگاه کنید؛ ما از چه گروهی به جام جهانی رسیدیم و با چه تیم‌هایی بازی کردیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. بازی‌های جام ملت‌های عرب نشان داد ما در چه گروهی بودیم. برزیل کره جنوبی را در خانه اش ۵ - ۱ می‌برد ولی ما ۲ - صفر به کره باختیم. ژاپن که در آن یکی گروه انتخابی جام جهانی بود، یک بر صفر در پنالتی به برزیل باخت. شما باید خیلی چیزها را نگاه کنید. اینها را می گویم که مردم اینقدر امیدوار نباشند و دچار توهم نشویم. نمی‌توانید انگلیس را با تیم ملی ما مقایسه کنید. حتی ولز و آمریکا را هم نمی‌توان مقایسه کرد. نتیجه گرفتن در جام جهانی با این گروه خیلی، خیلی سخت است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود به او پیشنهاد حضور در تیم ملی ایران برای جانشینی دراگان اسکوچیچ داده شده است، خاطرنشان کرد: نه، چنین پیشنهادی نبوده است.

دایی در پایان در واکنش به اینکه می‌تواند با حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال فرشته نجات فوتبال ایران بشود، گفت: من اگر بتوانم، فرشته نجات خانواده ام می‌شوم. فدراسیون فوتبال جایگاه من نیست. اگر می‌خواستم رئیس فدراسیون بشوم، خیلی وقت پیش وزیر ورزش ایران می‌شدم! چند بار به من پیشنهاد دادند که قبول نکردم و قبول نمی‌کنم. جایگاه اجتماعی و بین مردم بودن را با هزار تا از این پست و مقام‌ها عوض نمی‌کنم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علی دایی: اگر می‌خواستم وزیر ورزش ایران می‌شدم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..