تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالبه گری نباید منجر به شکستن حریم‌ها شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ همزمان با هفته قوه قضائیه جلسه پرسش و پاسخ ریاست دادگستری و دادرس کوهبنان با حضور شهردار، رئیس دفتر نماینده مجلس، رئیس اداره ورزش و جوانان، جمعی از جوانان نخبه و ورزشکار کوهبنان در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی میرزایی گفت: با شکایت شاکی در جرائم قابل گذشت که از طریق فضای مجازی صورت پذیرفته، دستگاه قضایی مکلف به تعقیب و کشف جرم و مجازات متهم می‌باشد، اما بدون طرح شکایت از سوی بزه دیده دادگاه مجاز به تعقیب و مجازات متهم نمی‌باشد.

میرزایی می‌گوید: اما جرائم غیر قابل گذشت به صرف ارائه گزارش توسط ماموران امنیتی و اطلاعاتی قابل پیگیری است.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: امکانات ما برای رصد فضای مجازیبسیار محدود است، اما گزارشات پلیس فتا پیگیری می‌شوند، ولی ما جرائم خاص را نمی‌توانیم اطلاع رسانی کنیم از سال ۹۹ بسیاری از جرم‌ها قابل گذشت شده است.

به گفته رئیس دادگستری کوهبنان گروه‌های فراونی در فضای تشکیل شده که نظارت بر مطالب ارسالی در گروه بر عهده مدیر گروه است تا معاندین نتوانند نظام و شخصیت‌ها را تخریب کنند شما همه وظیفه دارید تا در برابر کسانی که در فضای مجازی قصد تخریب دارند منطقی جبهه گیری کنید.

میرزایی گفت: چون شهرستان فاقد مشاور املاک است گروهی مطالبه گری کردند لذا دادگستری ورود پیدا کرد تا با حضور کارشناس خبره خرید و فروش املاک در کوهبنان صورت گیرد.

به گفته میرزایی مردم باید مطالبه گر باشند، اما مطالبه گری نباید منجر به اخلال در نظم و مقررات و شکستن حریم‌ها شود.

میرزایی می‌گوید تا سال ۱۳۸۸ بر اساس قوانین منابع طبیعی و شهرداری مکلف به واگذاری سند بود، اما بعد از سال ۸۸ این قانون تغییر کرد تا سرمایه گذار در مدت زمان مورد توافق طرفین طرح را اجرا کند در غیر این صورت با فسخ قرارداد زمین به دولت عودت داده می‌شود.

به گفته رئیس دادگستری کوهبنان هدف از تشکیل شورا‌های حل اختلاف حل و فصل اختلافات احتمالی به همراه صلح و سازش با استفاده از ظرفیت معتمدین است.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: نظارت بر بازار بر عهده قاضی تعزیرات است که با ادارات مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، اداره صمت، اصناف و. بر گرانی و گران فروشی بازار نظارت داشته باشند.

به گفته میرزایی کارکنان دادگستری باید آستانه صبر خود را بالا ببرند تا تکریم ارباب رجوع در حد مطلوب و مناسب برگزار شود.

میرزایی گفت: طی یک سال گذشته تمام توان ما بر رفع موانع تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران بود لذا جلسات متعدد با پیمانکاران و سرمایه گذاران صورت گرفته است.

رئیس دادگستری کوهبنان می‌گوید هر جا لازم بوده ما مطالبه گری از مسئولین مربوطه داشتیم و در این راستا منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را در سرلوحه کار‌های خویش قرار دادیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالبه گری نباید منجر به شکستن حریم‌ها شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..