تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باقری‌کنی درباره مذاکرات هسته‌ای با مقامات دوحه گفت‌وگو کرد

مذاکرات رفع تحریم‌ها به منظور گفت‌وگو درباره موضوعات رفع تحریمی و اختلافی باقیمانده از دور آخر مذاکرات وین و به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.
بر همین اساس، منابع قطری، بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که «علی باقری‌کنی» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «احمد بن‌حسن الحمادی» دبیرکل وزارت امور خارجه قطر در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.
طبق گزارش روزنامه «الرایه»، در این دیدار، دو طرف همکاری‌های دوجانبه میان ایران و قطر را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.
الرایه اضافه کرد که «محمد بن‌عبدالعزیز بن‌صالح الخلیفی» دستیار وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه نیز در این دیدار حضور داشته است.
لحظاتی پس از انتشار این گزارش، سفیر ایران در دوحه خبر داد: «در دیدار جناب آقای باقری با آقای احمد حسن الحمادی دبیرکل وزارت خارجه قطر و آقای محمد الخلیفی معاون منطقه‌ای، موضوع مذاکرات پیش‌رو در دوحه و راه‌های موفقیت آن مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.»
این گزارش پس از آن منتشر شده است که «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه، امروز، با انتشار تصویری از ورود علی باقری به دوحه خبر داد و نوشت: «ورود جناب آقای باقری و هیئت محترم مذاکره‌کننده کشورمان را به دوحه خوش‌آمد می‌گویم و بدون هرگونه پیش‌داوری و ابراز بدبینی و یا خوش‌بینی غیرواقعی، برای آنها در انجام مأموریت مهم خود در تأمین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.»
قرار بود مذاکرات برای رفع تحریم‌ها از دیروز (سه‌شنبه) هفتم تیرماه در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و براساس اعلام قبلی «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ایران این گفت‌وگوها به صورت غیرمستقیم و با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.
در همین زمینه، خطیب‌زاده، روز دوشنبه، در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: «این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده است را می‌توانم تأیید کنم، ولی این‌که آیا براساس برنامه‌ریزی که پیش‌بینی می‌شود آمریکایی‌ها خواهند آمد و در عمل نشان خواهند داد که از میراث ترامپ عبور خواهند کرد و خواهند پذیرفت که عضو مسئولی باشند، باید منتظر باشیم و ببینیم. ما با این تعهد می‌رویم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این چند موضوع باقیمانده را به سرانجام برسانیم و امیدواریم پیام‌هایی که بورل آورد در عمل نیز مشاهده شود.» وی خاطرنشان کرد: «آنچه در مذاکرات انجام می‌دهیم اولاً درباره ابعاد هسته‌ای نیست، چون ابعاد هسته‌ای یک‌بار جمع‌بندی شده و تنها درباره بخش‌های اختلافی است که درخصوص رفع تحریم‌ها باقی مانده است. آنچه انجام می‌شود فقط در مورد چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست ولذا هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد. آقای امیرعبداللهیان هم اشاره کرد، آقای بورل که در اینجا بود در نقش تسهیل‌گری است. آنچه بین ما و طرف مقابل انجام می‌شود موضوعات محتوایی است. این گفت‌وگوها در ادامه فرمتی است که در وین بود یعنی به صورت غیرمستقیم انجام خواهد شد و صرفاً درخصوص موضوعات اختلافی است که در آخرین جلسه وین باقی خواهد ماند.
امیدواریم نتایج را مثبت ببینیم. توپ در زمین واشنگتن است، با پاسخ اگر بیاید مطمئن باشید که به سرعت می‌شود این کار را انجام داد.»
آنکارا:
تحریم‌ها علیه ایران ناعادلانه است
امیدواری اردوغان به نتیجه بخش بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور به تشریح آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها پرداخت. امیرعبداللهیان، جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قابل اتکا و پایدار، در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی و اجتناب از زیاده‌خواهی را دست‌یافتنی دانست و مورد تاکید قرار داد.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار، حصول توافق در مذاکرات را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها به نتایج ثمربخشی منجر شود.
وی همچنین ضمن با اهمیت خواندن موضوعات مرتبط با فلسطین، قدس و مسجدالاقصی از دیدگاه ترکیه، فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام خواند و وحدت جهان اسلام در این خصوص را با اهمیت برشمرد.
«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که موضوع فلسطین و قدس آرمان ترکیه بوده و از آن دست نخواهد کشید.
وی که در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود: «تحریم‌های تحمیل‌شده علیه ایران ناعادلانه بوده و امیدواریم که طرف‌های بین‌المللی به توافقی با تهران دست پیدا کنند.»
وی همچنین گفت: «ما از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم و آنها را صحیح نمی‌دانیم.»
وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای حاصل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باقری‌کنی درباره مذاکرات هسته‌ای با مقامات دوحه گفت‌وگو کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..