تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به زندگی شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی

شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی ، نخسین نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی که در فاجعه هفتم تیرماه سال 1360 آسمانی شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی، نخستین نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی می باشد که در فاجعه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ شمسی در دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه آیت الله دکتر بهشتی و جمعی از یاران وفادار حضرت امام خمینی (ره) آسمانی شد. نگاهی به زندگی شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی

شهید چراغ زاده دزفولی به سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر اهواز دیده به جهان گشود و در سن چهار سالگی پدر خویش را از دست داد و در کنار تحصیل در راه امر معاش خانواده مشغول به کار شد و پس از دریافت دیپلم متوسطه با قبولی در دانشگاه اهواز  لیسانس حسابداری را کسب و به استخدام شرکت نفت درآمد، ولی به علت تبعیض‌ها و وجود فساد اداری و مالی پس از یک سال از این کار استعفا داد و به همراه دوستان خود یک واحد تولیدی راه اندازی، ولی پس از مدتی به دلیل کمبود امکانات مالی مجبور به تعطیلی آن شد.

وی که علاقمند به مسائل مذهبی و فرهنگی و  دارای اخلاق حسنه و نیکو بود حضوری فعال در مسجد داشت و با شروع نهضت اسلام ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)  در راه مبارزه بر علیه رژیم ستمشاهی گام نهاد و در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تلاش و کوشش کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بخشدار هفتکل انتخاب و تلاش‌های فراوانی  در جهت رفع محرومیت‌ها و خدمت به مردم انجام داد.

این شهید گرانقدر در سن ۲۷ سالگی به عنوان نخستین نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی انتخاب و در آنجا نیز در راه خدمت به مردم کوشید.

سرانجام شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی در هفتم تیر ماه به همراه آیت الله دکتر بهشتی و دو نماینده دیگر خوزستان در مجلس شورای اسلامی شهیدان حجت الاسلام دانش و شرافت و جمعی از یاران گرانقدر امام امت (ره) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید :روحانی مجاهد ، حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش

از این شهید سرفراز که در سخنرانی های خود به روشنگری نسل جوان می پرداخت ،  به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط داشت و مقالات و نوشته‌هایی  در زمینه‌های روش مطالعه ،  سخنرانی و بحث به یادگار مانده است .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به زندگی شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..