تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز تمدن عظیم ایرانی اسلامی، در سایه پیمان استراتژیک سه جانبه

به گزارش خبرگزاری بسیج، این یادداشت، در نگاهی به مسائل و اتفاقات منطقه و همچنین شکست سیاست تحریم غرب در مقابل ایران می‌نویسد، جهان امروز پذیرفته است که بدون ایران قادر به انجام هیچ کاری در منطقۀ غرب آسیا نیست. ایران عظیم بزودی به قدرت بلا منازع منطقۀ غرب آسیا و بازیگر بزرگ بین المللی تبدیل خواهد شد.

عرصۀ سیاست و سیاست ورزی عرصۀ کیاست، شجاعت، خردورزی، عزم و حکمت و حنکت است. دوست تا ابد دوست و دشمن تا ابد دشمن انگاشته نمی‌شود. هزارۀ سوم هزارۀ شگفتیها، افول‌ها و صعود‌ها است.

پس ازافول ستارۀ اقبال کمونیست‌ها و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جهان غرب به زعامت ایالات متحدۀ آمریکا یکه تاز میدان شد. اصرارو افراط غربی‌ها و انفراد در سلطه گری تا جائی پیش رفت که قلعه‌های مستحکم بلوک شرق را یکی پس از دیگری با لطایف الحیل تسخیر کرده و به قمری از اقمار خویش تبدیل نمودند.

تجربۀ تلخ حقارت دوران میخائیل گورباچف درمانده و پس از آن بوریس یلتسین ضعیف غرب گرا، از طرفی، واحیای غرور ملی و روشنگری جامعه شناسان، فیلسوفان و روشنفکران اصیل روسی که پیام الهی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف را نیز با جان و دل دریافت کرده بودند، زمینۀ انتخاب مردی مقتدر و ملی گرا که با زیر و بم دنیای سیاست آشنا بود فراهم نمود.

ولادمیر پوتین پس از رسیدن به قدرت، از ابتدای قرن بیست و یکم، با نگاه عمیق و آینده نگرانه اش ضمن بازگرداندن اقتدار و استحکام به خانه، سیاست خارجی فدراسیون روسیه را بازسازی کرد. روسیۀ پوتین با حضور نظامی در گرجستان، اکراین، سوریه، آذربایجان، و اقیانوس‌های دور و نزدیک نشان داد از لاک خود بیرون آمده است.

مسیر صعودی جمهوری خلق چین از نیمۀ دوم قرن بیستم آغاز و با سرعتی فزاینده و شتابی قابل قبول این کشور را به قدرت دوم اقتصاد جهان و یکی از پنج قدرت اول دنیا در تمامی صحنه‌های مورد اعتناء تبدیل کرده است. چینی‌ها نیز مانند روس‌ها امور منزل را با اقتدار و صلابت سرو سامان داده و با بهره گیری ازقدرت نرم و سیاست چند لایه ائی تمدنیشان در سراسر دنیا به انحاء مختلف حاضر شدند.

جمهوری اسلامی ایران به زعامت امامین انقلاب، خمینی کبیر و خامنه‌ای حکیم، پس از دویست سال افول حکومت مرکزی و فترت و سستی حکام و درماندگی مردم مظلوم این سامان، امنیت، اقتدار، صولت، و از همه مهمتر اعتماد به نفس، خودباوری، وعزت را به مردم مسلمان ایران بزرگ بازگردانید.

حضورفعال مردان میدان و سیاست دولت سیزدهم در حوزه‌های تمدنی ایرانی، روسی و چینی، نویدبخش آغاز نهضتی عظیم و باز سازی و باز زائی مقتدرانۀ تمدن ایرانی/اسلامی است.

سفر وزیر محترم امور خارجۀ ایران، دکتر حسین امیر عبدالهیان به چین و ابرام سند همکاری ۲۵ ساله با این کشور بزرگ و نیز سفر تاریخی رئیس جمهورمردمی، محبوب و محترم جمهوری اسلامی ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به "روسیۀ جدید" و دیدار ایشان با رئیس جمهور فدراسیون روسیه در موسکو و تمدید قرارداد ۲۰ سالۀ مشارکت راهبردی میان دو کشور؛ و همچنین تحرکات آگاهانه انبساطی دستگاه دیپلماسی نظام در منطقه، جهان اسلام، و سطح بین المللی در این راستا ارزیابی می‌شود.

فی الواقع، فضای ایجاد شده در قرن بیست و یکم نشانه‌هایی از تغییرات ریشه‌ای و صعود‌ها و افول‌ها را بوضوح آشکار ساخته است. هم افزائی مردان میدان و مردان سیاست موازنۀ قدرت را به نفع ائتلاف جمهوری اسلامی ایران، چین، واوراسیاتغییر داده است.

تعداد انگشت شماری ازنظام‌های سیاسی امروز جهان، هم زمان، از نعمت گهربار تمدن/ملت/امت/حکومت برخوردار هستند. ایران یکی از معدود کشور‌های دارای این موهبت الهی است.

با وجود اینکه، چهل و سه سال تقابل مستمر وطاقت فرسای جبهه استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران تهدیدی

بزرگ علیه مردم ایران بوده است، اما، با لطف وعنایت خداوند، مردم متمدن، شجاع، و حکیم ایران، به زعامت امامین انقلاب، بسیاری ازتهدیدهارا به فرصت‌هایی ارزشمندتبدیل کرده اند.

در مقابل هر فشار و تلاش برای منزوی کردن کشور، ملت ایران از نعمت عمق تمدنیش بهره جسته و ازمرز‌های چین تا مصر و از جنوب قفقاز تا یمن سعید را محل جولان خود قرار داده است.
هر جا که مغرضان و منافقان بر طبل تفرقه افکنی مذهبی، یا دینی کوبیده اند، ملت ایران، ساز ملی گرایی را کوک کرده، وماهرانه، به بلندای دماوند پایدار، نوای روح نواز ایران‌ای سرزمین پر گهر را، به زیبایی هر چه تمامتر، سر داده اند.

آنجا که گروهی نظام اسلامی را آماج حملات مذبوحانة خود قرار داده اند، مردم ولایتمدار ایران اسلامی، حسین وار ازحریم ولایت و حرم جمهوری اسلامی ایران قاطعانه دفاع کرده اند. هر هجمة وحشیانه ای، دفاعی جانانه، و هر آفند ددمنشانه‌ای پدافندی داهیانه درپی داشته است.

ملت بزرگ ایران، قواعد بازی را به خوبی و بهتر از هر روز دیگری فرا گرفته است. مصحف شریف این نوید را داده است که إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا (خدا مؤمنان را از هر مکر و شر دشمن نگاه می‌دارد). ما ملت متاله مهدوی عمل گرائی هستیم. ما ملت امام حسینیم.
پیشرفت‌های علمی، امنیتی، نظامی، فرهنگی، و ... ملت ایران، تبلور ایمان نظری و عملی مردمان سختکوش، متمدن، و متدین مام میهن_ ایران بزرگ_ است. تحرکات مذبوحانة صهیونیستها، درشمال آفریقا، از صحرای غربی، مراکش، تا اتیوپی؛ سودان، و سومالی؛ و در غرب آسیا از لبنان تا یمن؛ و ازترکیه تا خزر؛ و در حوزة جنوبی خلیج فارس؛ ونیزتلاش برای خروج از انزوای تاریخی فرزندان ناخلف اسرائیل صهیونیست، رصد شده و سیاست انبساطی آن‌ها بی نتیجه خواهد بود. آن‌ها درتیررس سربازان جان برکف اسلام هستند.

در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی، حکمرانی، و... هیچ تئوری یا تفکر پلید غیر الهی و غیر اخلاقی پا به منصة ظهور نگذاشته، مگر اینکه منشائش صهیونیزم بوده، یا اینکه مورد حمایت جدی ایده پردازان و اربابان ثروت ومکنت این باندمافیائی بوده باشد. کمونیزم، مارکسیزم، کاپیتالیزم، سوسیالیزم، فمنیزم، فاشیزم، رادیکالیزم، سکولاریزم، لیبرالیزم، اُمانیزم وازهمه پلیدتر صهیونیزم بین المللی فقط نمونه‌هایی ازاین نحله‌های فکری غیر الهی شیطانی هستند.

رژیم اشغالگر قدس، از بدو تاسیس نامیمون ونامبارکش، تاکنون، اسباب زحمت جهانیان وحتی خود بوده است. نگاه اگزستنشیالیستی به این پدیدة زشت و شجرة ملعونه، براین ادعا صحه گذاشته و مهر تایید می‌زند. دنیا ازاین غدة سرطانی چیزی جز فتنه گری و فتنه انگیزی، خشونت، جرم وجنایت، عهد شکنی و فساد و ... ندیده است.

هر جا که جنگ و خونریزی، غارت و تجاوز، فساد و فسق و فجور، برده داری جنسی و قاچاق انسان (وحتی اعضای او) وجود دارد، و اجمالا" هر جا که پلشتیست، اثری از دیو پلیدصهیونیزم دیده می‌شود.

مقابله ومبارزه با دیو غاصب صهیونیزم ومفهوم اصلی آن که شکلی از نژادپرستی و تبعیض نژادی است، چه در قالب مذهبی، چه سوسیال، و چه تجدیدنظر طلبش یکی از راهبرد‌های شالوده‌ای تمدنی، ایدئولوژیک و ملی جمهوری اسلامی ایران، از بدو تاسیس تا به امروز است. در نتیجه، قاطبة عقلای قوم و استراتژیست‌های تمدنی/ اسلامی/ ملی، که قائل به باز زایی تمدن شکوهمند ایران اسلامی/ اسلامی/ ایرانی هستند، دیدگاه یکسانی نسبت به این موضوع دارند.
وجود کیان نامشروع غاصب صهیونسیتی، شر مطلق و عدمش خیر مطلق است. بنابراین، متولیان اموردر این باره قائل به اتخاذ راهبرد‌های مشترک نظری و عملی هستند. رژیم اشغالگر قدس به خوبی می‌داند که ایرانیان دلیر، استادبزرگ اجرای سیاست انبساط وانتشار در حوزة قدیم تمدنی خود وخروج از فشار‌های انقباضی دشمنان هستند. ایالات متحده چنان درگیر مشکلات داخلی و خارجی است که حتی اگر بخواهد نمی‌تواندبه جای اسرائیل بجنگد. آمریکابه جای آن جرثومة فسادنخواهد جنگید. آن‌ها در خانه‌ای که غصب کرده انددرمانده وتن‌ها مانده اند. مرگ دیو پلید فرا می‌رسد.

قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. قُل موتوا بِغَیظِکُم إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدورِ (بگو: با همین خشمی که دارید بمیرید! خدا از (اسرار) درون سینه‌ها آگاه است). فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِیلاً إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً (پس صبر کن صبرى نیکو. همانا آنان آن روز را دور مى‏بینند؛ و ما آن را نزدیک مى‏بینیم). فتح الفتوح نزدیک است باذن الله.

در هشتاد سال گذشته، دولت‌های مختلف آمریکا با هر جهت‌گیری حزبی از هیچ تلاشی برای تضعیف استقلال و آزادی ایران و نقض حاکمیت آن دریغ نکرده‌اند، هدف از این اقدامات تامین منافع یکجانبة آمریکا از طریق تبدیل ایران به کشور ضعیفی است که به آمریکا وابسته است تا بتواند منابع و دارایی‌های ایران را غارت کند. به همین دلیل، آمریکا در تمامی قرارداد‌هایی که با ایران امضا کرده است، با توجه به شرایط، به طور یکجانبه تمامی تعهدات اخلاقی و قانونی خود را زیر پا گذاشته و از خود، سابقه‌ای از تجاوز، آزمندی، و خیانت مستمر در ذهن ملت ایران به جای گذاشته است. برجام آخرین عهد شکنی‌های آمریکا نخواهد بود.

تحولات میدانی در تمام سطوح، چه داخلی و چه خارجی، در سپهر سیاسی ایالات متحده آمریکاکه حاصل انتخابات جنجالی واعتراض آمیزی که مردم سالاری آمریکایی رابه چالش کشانیدونیزتحولات میدانی منطقه غرب آسیا به نفع جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، در سطوح راهبردی، رویکردی و حتی فنی، شیوة تعامل و کنشگری ایران را در جریان مذاکرات را تغییر داده است. در مقابل شرایط نابسامان و متزلزل آمریکا در ابعاد داخلی، بین المللی و درمنطقه غرب آسیا، کفه را به نفع ایران سنگین کرده است و لابی گران صهیونیستی اعم از یهودی و مسیحی و اذناب آن‌ها در اروپا و غرب آسیا به خوبی خطر گسترش فزایندة ایدئولوژیک و میدانی محور مقاومت در این منطقه را احساس می‌کنند.

استقلال ایران و مقاومت مستمر و داهیانه محور خیر در مقابل محورشرارت، دوست و دشمن را به تحسین وا داشته است. فی الواقع، آمریکایی‌ها از تمام ابزار‌های ممکن برای به زانو درآوردن مردم ایران استفاده کرده اند. رژیم اشغالگر قدس وکشور‌های غربی بخصوص آمریکا رشد فزایندة جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف فن آوری و علمی خصوصا" نظامی را بر نمی‌تابند. در دو دهه اخیر نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به حدی بوده که قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای را به شدت نگران کرده است. الهی بودن، مردمی بودن و صرف دفاعی بودن این قدرت عظیم ازمزایای قدرت نظام اسلامی بر دیگر نظام‌های بین الملی و منطقه‌ای دیگر است. پرده‌ها در حال فرو افتادن است و جمهوری اسلامی ایران با ویا بدون توان هسته ای، بزودی به قدرت اول امنیتی، نظامی و ایدئولوژیک منطقه غرب آسیا تبدیل خواهد شد. باور کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی قدرتمندترین اسلحه در مقابل دشمنان است. در حقیقت، مشکل اصلی نظام سلطه با مردم ایران این قضیه است. آمریکا هیچ گاه از توان هسته‌ای ایران به اندازه قدرت اصیل و ذاتی تمدنی و فرهنگی و ایدئولوژیک مردم مسلمان ایران نهراسیده است.

با ویا بدون قدرت هسته ای، پس از قرنها، جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران، در حال کسب مجدد وتثبیت جایگاه واقعی خوددر معادلات منطقه‌ای و بین المللی است.

چه با توافق و چه بی توافق، چه با داشتن قدرت هسته‌ای و چه بدون آن، سیاست ایالات متحده آمریکا و به تبع آن کشور‌های هم پیمان غربی و نیز محور " عادی ساز" روابط با رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن محور مقاومت بیشتر از پیش از تقابل نظامی به تقابل شدیدتر اقتصادی و فرهنگی متمایل خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران به چنان صلابت و ابهتی رسیده است، که بی شک قدرت اول بلامنازع منطقه خواهد شد. قدرت مادی و معنوی ملت بزرگ ایران، آمریکا و محور شیطانی را به تغییر استراتژی‌های کلان خود و کرنش در مقابل ملت بزرگ ایران وادار خواهد کرد.

وضع و اعمال تحریم‌های غیر انسانی علیه مردم ایران غیر قانونی و ظلمی آشکار است. با اجرای تحریم‌ها و اعمال محدودیتها، کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا حقوق بشر را نقض می‌کنند. رفع تحریم‌های جائرانه حق مسلم مردم ایران است. فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر شورای حکام آژانس بین‌المللی همیشه صلح آمیز بوده و هیچ گاه قوانین پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) از جانب جمهوری اسلامی ایران نقض نشده است. در عوض، طرف مقابل بصورت مستمر تعهدات خود را که مورد تایید و تاکید جامعه جهانی بوده را نقض کرده است. سکوت برخی کشور‌های عضو دائم شورای امنیت و نیز اتحادیه اروپا در این باره و همراهی با تحریم کننده، غیر قابل توجیه وسوال بر انگیز است.

زیاده خواهی، کارشکنی وعناد استکبار جهانی اعم از آمریکایی و اروپایی حد یقف ندارد. سیاست فشارحد اکثری شیطان بزرگ علیه ملت ایران شکست خورده است و ره به جائی نخواهد برد. در صورت عدم تمکین آمریکا، اتحادیه اروپا و همدستان آن‌ها و تن ندادن به حقوق مسلم ملت عظیم ایران، مسئولیت شکست مذاکرات برجام به عهده آنان خواهد بود.

قلب سلیم خاستگاه وجایگاه احساسات و حقیقت الهی است. بنابراین، قلب آلودۀ غیر سلیم انسان را به سوی افکار وکردار غیر الهی غیر مالوف مادی سوق می‌دهد. امروزه جهان اسیر فرهنگ غیر الهی باغیان و اشقیاءاست. جوانان جهان غرب از هرگونه هدایت اخلاقی و معنوی به دور هستند. چنین پدیده‌ای هیچ جای دیگر دنیا به اندازۀایالات متحدۀ آمریکا مشهود نیست. دنیای جوانان آمریکایی از بی هویتی و سردرگمی فلسفی، وجودی، جنسیتی، وبسیاری از انحرافات اخلاقی وهنجار‌های ناهنجاری که بازتاب جامعه‌ای فاقدارزش‌های انسانی، اخلاقی واجتماعی، مملو ومشحون است. آمریکا بر روی ویرا نه‌ها واجساد سرخپوستان و بومیان بخت برگشتۀ خود، ظلم وستم نژادی، تبعیض و نژاد پرستی، برده داری و ایده آل سازی سیستم آزمند و حریص بی رحم لیبرال سرمایه داری بنا شده است. بسیاری از جوانان آمریکایی بازتاب دهندۀ تحریف بیمارگونة این واقعیت هستندکه ایشان فاقد هرگونه اخلاق، معنویت و ترس از ذات اقدس اله و یا هر مقام قدسی هستند.

از هم پاشیدگی بنیان خانواده که شالودۀ جامعه است، از یک طرف، وعدم توازن و تعادل اجتماعی و معنوی که دامنگیرکشور‌های توسعه یافتۀ غربی، بویژه آمریکا شده است، از طرفی دیگر، چنان به مرحلۀ بحرانی رسیده که بی شک، به حول و قوۀ الهی، سقوط و اضمحلال امپراتوری‌های شیطانی شان غیر قابل اجتناب است. یانکی‌های منحرف معرفتی، فکری واخلاقی، دیوانه وار و بیمارگونه، نسل‌ها را چنان ناسازگار وهنجار گریز بر مبنای افکار پلید اهریمنی شان ساخته و پرداخته اندکه دیر یا زود مانند اتحاد جماهیر شوروی ودیگر امپراتوری‌های شیطانی شاهد پوسیدگی درونی و فروپاشی بیرونیشان خواهیم بود. فَصَبْرٌ جَمِیلٌ عجول نباشیم البته که خُلِقَ الْإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُرِیکُمْ آیَاتِی فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ. هنجار‌های زشت، پلشت، ومنحط جوامع به اصطلاح دموکراتیک غربی خود را به عنوان چهرۀ حقیر شر وفساد در همۀ سطوح نشان داده است.

براستی که هیچکس از زهر آن در امان نیست! جوانان آمریکایی قربانی ایسم وایدئولوژی فاسدی هستند که مبتنی بر انحرافی تاریخی و استدلالی غلط از فهمی بیماراز حقیقت آفرینش انسان الهی هستند! آتش جهالت و ضلالت، ظلم و جنایت، بی خردی و شقاوت تروخشک وخرد وکلان را با همدیگر خواهد سوزاند. وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ (وآنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند). مگر اینکه هدایت الهی نصیبشان گردد، توبه کرده و جبران ما فات کنند.

أَلَمْ یَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ هُوَ یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ یَأْخُذُ الصَّدَقاتِ وَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ (آیا نمی‌دانند که خداست که توبه را از بندگانش می‌پذیرد واوست که صدقات آن‌ها را می‌گیرد و اینکه خداست که توبه پذیر و مهربان است؟)
مشکلات جامعۀ آمریکا، بخصوص معضلات جوانان آن‌ها از آنچه که تصور می‌شود عمیق‌تر وترسناک‌تر است.

چنین به نظر می‌رسد که هیچ سیاستمدار یا مصلح اجتماعی، فرهنگی، وحتی اقتصادی غیر الهی قادر به حل کردن این مسائل و مشکلات نخواهد بود. کشتی ایالات متحدۀ آمریکا به گل نشسته است. انحطاطا و سقوط اخلاقی این جامعه اهریمنی، شالوده واساس نظام سیاسی شیطان بزرگ را هدف قرار داده است.

این کشور نه تنها دیگر الگویی برای جهانیان نیست بلکه فساد و انحطاط اخلاقی چنان بر آن چیره گشته که براحتی نشانه‌های فروپاشی اخلاقی در آن رویت می‌شود.

یادداشت: دکتر حسین امیدی، کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز تمدن عظیم ایرانی اسلامی، در سایه پیمان استراتژیک سه جانبه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..