تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب یلدا با کجارو؛ برترین مقالات «راهنمای سفر» کجارو

با نزدیک شدن به شب یلدا تصمیم گرفتیم پربازدیدترین مقالات «راهنمای سفر» در سایت را به شما همراهان همیشگی و دوست‌داشتنی کجارو معرفی کنیم. همراه کجارو باشید تا در ادامه مطلب آنچه دیگران بیشتر خوانده‌اند را مرور کنیم.

در طول بیش از یک سالی که از فعالیت وب‌سایت کجارو می‌گذرد، مقالات «راهنمای سفر» بسیاری نوشته و منتشر شده است. در این مقالات تلاش تیم کجارو بر این بوده تا راهنمای جامعی از سفر به هر مقصد را به شما مخاطبان عزیز ارائه دهد.

در مقالات راهنمای سفر، توضیحاتی کلی در مورد هر مقصد داده شد و بعد از آشنایی با آب و هوای هر شهر، اطلاعاتی در مورد هزینه‌های سفر ارائه شده که شامل هزینه اقامت، هزینه مواد غذایی و هزینه حمل و نقل عمومی است. بعد از توضیحات راهنما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جاذبه‌های آن مقصد به طور مختصر معرفی شده است. در نهایت غذاها و قوانین خاص آن کشور شرح داده شده است.

با نزدیک شدن به شب یلدا تصمیم گرفتیم برترین مقالات این بخش را به شما معرفی کنیم. در ادامه می‌توانید آنچه مخاطبان و همراهان کجارو از ابتدای سال ۹۵ در بخش راهنمای سفر بیشتر خوانده‌اند را مرور کنید. در انتها نیز ۱۰ مقاله داغ راهنمای سفر از ابتدای فعالیت سایت تا کنون معرفی شده است. همچنین با کلیک بر روی عنوان هر مقاله می‌توانید مقاله کامل را مطالعه کنید.

قره باغ نام یک منطقه‌ی مستقل هم مرز با ایران است که اخیرا نظرات مثبت فراوانی در زمینه‌ی گردشگری به خود جلب کرده است. این منطقه‌ی کوچک از نظر طبیعت و البته آثار تاریخی و مذهبی چون کلیساها و صومعه‌ها در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و تعداد زیادی گردشگر طبیعت‌گرد و مذهبی را به سوی خود می‌کشاند.

قره باغ

جمهوری خودخوانده‌ی ناگورنو قره باغ نام یک منطقه‌ی مستقل بوده که با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ایران هم‌مرز است. این منطقه دارای فرهنگ ارمنی و روی زمینی واقع شده است که آذربایجان و ارمنستان در آن از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ جنگ قومیتی به راه انداخته و هر یک تلاش بر پاکسازی قوم مقابل از آن داشتند. نام ناگورنو قره باغ به زیبایی گویای فرهنگ متنوع آن است. ناگورنو به زبان روسی به معنای کوهستانی، کارا (قره) در زبان ترکی به معنای سیاه و باخ نیز در زبان پارسی همان باغ است.

بیشتر بخوانید:

بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. سفر به این کشور همواره مورد توجه گردشگران در سراسر دنیا است. در کنار مکان‌های زیبا و دیدنی این کشور، قیمت‌های کم و ارزان نیز یکی از دلایل سفر به این کشور است.

هتل بلغارستان

بی‌شک بلغارستان می‌تواند به یکی از کشور‌های مورد‌علاقه‌ی هر گردشگر برای سفر تبدیل شود. پس از سفر به این کشور از دیدن قیمت‌های ارزان، مردم مهربان، تاریخ باور‌نکردنی، مناظر، سواحل و تفریحات شبانه شگفت‌زده خواهید شد. این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند تا بهتر از جا‌های مختلف این کشور زیبا دیدن کنید.

نجف شهر علم و عالمان دینی است و وجود آرامگاه امام علی (ع) به وجود این شهر معنویت خاصی بخشیده است. همه‌ی شیعیان و محبان اهل بیت آرزوی تشرف به بارگاه ملکوتی امیرالمومنین را دارند. در تمامی ایام سال زائران برای زیارت به نجف می‌روند اما در برخی ایام خاص مانند اعیاد یا شهادت امامان، تعداد زائران به بیشترین مقدار می‌رسد.

نجف

کشور عراق مدفن چندین امام شیعیان است و به همین دلیل این کشور را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی، به‌خصوص برای شیعیان نامید. شهر نجف که آرامگاه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) را در خاک خود به آغوش کشیده است، یکی از مهم‌ترین شهرهای عراق است و در گذشته بسیاری از عالمان دینی و مراجع برای تحصیل علوم دینی به‌ این شهر می‌آمدند. مرقد مطهر حضرت علی (ع) همچون جواهری است که این شهر را آراسته است. در اعیاد اسلامی و هم‌چنین ایام سوگواری و شهادت ائمه‌ی اطهار، نجف مملو از زائرانی می‌شود که برای عرض ادب و ارادت به پیشگاه مولای خود می‌آیند.

شهر وان که مرکز استان وان است، بزرگ‌ترین شهر شرق ترکیه است. این شهر جزو شهرهای کردنشین ترکیه است و مردم آن به زبان کردی کرمانجی سخن می‌گویند. وان شهری تاریخی است و چندین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دارد. امروزه بسیاری از ایرانی‌ها برای تفریح، سفر و خرید به این شهر می‌روند.

http://images.kojaro.com/2016/10/999a72c1-4999-486a-a706-653f080ebe8b.jpg

وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه است که از لحاظ مسافت به ایران و استان‌های شمال غرب کشور نزدیک است. هزینه‌های مناسب هتل و سفر به این شهر، مردم را وسوسه‌ می‌کند که هم برای خرید و هم برای تفریح به آن سفر کنند. غنی‌ترین و مشهورترین صبحانه‌‌ی ترکیه متعلق به شهر وان است. گربه‌های وان هم شهرت جهانی دارند و از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

کربلا یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی عراق و حتی می‌توان گفت جهان است. مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در جهان تبدیل کرده است. در طول سال شیعیان و محبان ائمه‌ی اطهار برای زیارت به این شهر می‌روند اما در ایام محرم و صفر، به‌خصوص روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعداد زائران به اوج خود می‌رسد.

راهنمای سفر به کربلا

با وجود این که این روزها کشور عراق با با تروریست‌های تکفیری دست به گریبان است اما ترس از این تروریست‌ها هم نمی‌تواند عاشقان امام حسین را از دیدار و زیارت و عزاداری ایشان بازدارد؛ عزاداری در ماه محرم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل در این کشور برگزار می‌شود و تجمع شیعیان و محبان اهل بیت در روز اربعین حسینی یکی از بزرگ‌ترین اجتماع‌های مذهبی جهان است.

لاس وگاس شهری است که شاید در ذهن بسیاری از مردم تجملی باشد یا با بردن نامش همه به یاد نکات منفی این شهر بیفتند. اما برخلاف تصور این عده، وگاس شهری پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات مختلف است که با سفر به آنجا اوقاتی خوش را تجربه خواهید کرد.

آکواریوم ریف در لاس وگاس

لاس وگاس شهری است که در ایالت نوادا واقع شده است. اکثر مردم تفریحات مختلف، محل‌ها اقامت گران‌قیمت و فضای تجملی و خیال‌انگیز وگاس را دوست ندارند، اما این افراد به نکات منفی شهر وگاس توجه می‌کنند. رستوران‌های فوق‌العاده، غذاخوری‌ها، مردم این شهر، کنسرت‌ها، نمایش‌ها و دیگر برنامه‌ها به این شهر جذابیتی خاص بخشیده‌اند. بر خلاف ظاهر پر زرق و برق و تجملی وگاس، در این‌جا به راحتی می‌توانید نوشیدنی و غذای رایگان، بلیت‌های نمایش رایگان و هتل و هاستل با تخفیف‌های بسیار خوب پیدا کنید.

مجمع‌الجزایر کارائیب، مجموعه جزایری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. با سفر به این جزایر تجربه‌ای به یاد ماندنی کسب خواهید کرد. این جزایر را نمی‌توان مجموعه‌ای ارزان برای سفر دانست، اما با داشتن اطلاعات کافی می‌توان برای سفری با هزینه‌ی مناسب برنامه‌ریزی و از مکان‌های مختلف و زیبای این جزایر به خوبی دیدن کرد.

کشتی رانی در کارائیب

بیش از ۵۰۰۰ جزیره در کارائیب وجود دارد. انواع مختلفی چون تپه‌های دریایی و جزایر پست و مرجانی که هر‌ کدام جاذبه‌های خود را دارند و هزینه‌‌ی هر جزیره با دیگری متفاوت است. در سال‌های اخیر حتی جزایر آرام و ساکت نیز جزء مقاصد گردشگری منحصربه‌فرد جهان قرار گرفته‌اند. تصوری غلط در خصوص گران بودن این جزیره وجود دارد و برخی معتقدند سفر به این جزایر برای گردشگرانی که هزینه‌ی سفر برایشان مهم است مناسب و به صرفه نیست. با وجود گران بودن اقامت در این جزایر، هزینه‌ی غذا و فعالیت‌های مختلف از جزیره‌ای به جزیره‌ی دیگر متفاوت است. پس با داشتن اطلاعاتی در خصوص جزایر می‌توانید با توجه به میزان بودجه‌ی خود، مقاصد مناسب را انتخاب کنید.

نیوزلند، کشوری زیبا در جنوب شرقی استرالیا، با زیباترین مناظر طبیعی و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، مرکز ماجراجویی و هیجان دنیا است. سرزمین‌های آتشفشانی، جنگل‌های انبوه، غارهای منحصر به فرد و سواحل آبی در کنار شهر‌های زیبا باعث شده که این کشور مقصدی محبوب برای طیف گسترده‌ای از گردشگران باشد.

شهر زیبای کویینز تاون

نیوزلند مرکز هیجان دنیا است؛ طبیعت‌نوردی، پریدن با چتر، غارنوردی، بانجی جامپینگ، اسکی. همه چیز در اینجا می‌خواهد شما را از اتاق بیرون کشیده و به انجام کاری وادارد. به عنوان مقصدی محبوب برای مسافرانی که با کوله‌پشتی و به صورت اقتصادی سفر می‌کنند، نیوزلند واقعا به صرفه است و راه‌های زیادی برای کمتر خرج کردن ارائه می‌کند. وقت گذراندن در نیوزلند لذت‌بخش است، مردم رفتار دوستانه‌ای دارند و کشور بسیار زیبا است. بی دلیل نیست مجموعه ارباب حلقه‌ها در این کشور فیلمبرداری شده است. علاوه بر این شما با مسافرانی خوب و پرانرژی ملاقات خواهید کرد. نیوزلند یکی از بهترین کشورهای دنیا است و این راهنما می‌تواند به برنامه‌ریزی شما برای سفر به آنجا کمک کند. سفر به نیوزلند را نباید از دست داد.

بلژیک کشوری زیبا با فرهنگی غنی است که گردشگران زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. با وجود کوچکی، اما مکان‌های دیدنی بسیاری دارد و معماری‌ فوق‌العاده آن هر بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین سیب‌زمینی سرخ‌کرده و شکلات این کشور بسیار معروف بوده و ارزش امتحان کردن دارد.

بروکسل

بلژیک کشوری کوچک است، اما نقشی مهم در اروپا و تاریخ جهان دارد. اگر به دریافت اطلاعاتی از جنگ جهانی اول علاقه دارید، مکان‌های زیادی در این کشور وجود دارند که ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. اما چیز‌هایی که اکثر مردم به خاطر آن‌ها به اینجا می‌آیند، شکلات و سیب‌زمینی سرخ‌‌کرده‌ بلژیکی است. شکلات بلژیک رقیب شکلات سوئیسی است و اگر فقط یک بار سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ بلژیکی بخورید، نظرتان کاملا در خصوص سیب‌زمینی سرخ کرده تغییر می‌کند. گردشگران زیادی برای بازدید از شهر‌های قرون وسطایی، مکان‌های تاریخی و بسیاری جاهای دیگر به این کشور سفر می‌کنند. این راهنمای سفر به بلژیک، به شما برای آشنایی با بلژیک کمک زیادی می‌کند.

کاستاریکا کشوری است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. عموما کشوری ارزان محسوب نمی‌شود، اما جاذبه‌های دیدنی این کشور ارزش آن هزینه را دارد. با داشتن راهنمای سفری مناسب، بهتر می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از مکان‌های دیدنی و مهم این کشور دیدن کنید.

راهنمای سفر به کاستاریکا

کاستاریکا که در آن همیشه امکان تفریح وجود دارد، یکی از بهترین کشور‌های جهان برای سفر است. سواحل مجلل، حیات وحش و گیاهان متنوع، غذا و مردم این گشور، همه و همه از جاذبه‌هایش محسوب می‌شوند. کشوری خوب از نظر توریستی است و حتی ممکن است کمی گران به نظر برسد، اما این گرانی چیزی از دیدنی بودن این کشور کم نمی‌کند. سواحل این کشور مانند بهشت زیبا هستند و امکان انجام انواع فعالیت‌های مختلف مثل موج سواری، غواصی و انواع دیگر فعالیت‌ها وجود دارد. در اینجا همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. همچنین غذا‌های خوشمزه نیز طعمی لذیذ و متفاوت دارند. جاذبه‌های این کشور را نمی‌توان شمرد و برای دیدن آن‌ها باید سری به کاستاریکا بزنید.

مقالاتی که مشاهده کردید، پربازدیدترین مقالات راهنمای سفر در سال ۹۵ بوده‌اند. اما فهرست پربازدیدترین مقالات راهنمای سفر در کجارو از ابتدای فعالیت سایت تا کنون به این ترتیب است:

یلدا مبارک

پیشاپیش یلدا مبارک

منبع کجارو مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب یلدا با کجارو؛ برترین مقالات «راهنمای سفر» کجارو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..