تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوید انیسه خزعلی به دورکاران مادر: قانون دورکاری به نفع زنان تغییر می‌کند

قانون قبلی سال ۱۳۸۹ استاشکالاتی دارد که سبب شده کارفرماها تمایلی به دورکاری زنان نداشته باشند. مثلا گفته شده که کارفرما باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارمند در خانه را فراهم کند، خیلی جاها این امکان وجود ندارد و کارفرما کلاً زیر بار موضوع دورکاری نمی‌رود.

انسیه خزعلی این نوید را می‌دهد که رایزنی‌هایی در حال انجام است که دورکاری ادارات برای زنان دارای فرزند با درنظرگرفتن تدابیر خاص می‌تواند امکان پذیر باشد.

 روزنامه ایران نوشت: «در دوران کرونا، کارمندان بسیاری از مشاغل با فراهم‌آمدن شرایط و زیرساخت‌ها دورکار شدند. در این دوران بسیاری از مادران شاغل توانستند در کنار فرزندان خود به اشتغال هم بپردازند. با کاهش آمار فوتی‌ها و ابتلا به کووید-۱۹ به‌تدریج دورکاری‌ها هم از میان برداشته و همه پرسنل ادارات در محل کار خود حاضر شدند؛ هر چند امکان دورکاری که کرونا ایجاد کرد در دنیا به یک امکان تبدیل شده است. حالا انسیه خزعلی این نوید را می‌دهد که رایزنی‌هایی در حال انجام است که دورکاری ادارات برای زنان دارای فرزند با درنظرگرفتن تدابیر خاص می‌تواند امکانپذیر باشد.

به گفته معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دورکاری ویژه خانم‌ها بنا شده که قانون خاصی تدوین شود. قانون قبلی مربوط به سال ۱۳۸۹ است و اشکالاتی دارد که سبب شده کارفرماها تمایلی به دورکاری زنان نداشته باشند.

نوید انیسه خزعلی به دورکاران مادر: قانون دورکاری به نفع زنان تغییر می‌کند

او می‌گوید: به عنوان مثال در آن قانون گفته شده که کارفرما باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارمند در خانه را فراهم کند، خیلی جاها این امکان وجود ندارد و از خوف اینکه به کارفرما گفته شود که قانون را رعایت نکرده است، کلاً زیر بار موضوع دورکاری نمی‌رود.

می‌خواهیم این قانون را کمی تعدیل و شرایطی را فراهم کنیم که خانم‌ها با امکانات کمتر هم بتوانند دورکاری داشته باشند. امیدواریم وسعت این کار در راستای تحکیم بنیان خانواده و حفظ اشتغال مادران بیشتر از گذشته شود.»

ببینید| قتل به دلیل زیاد بودن سُس مایونز ساندویچ در آمریکا logo-vid کانال عصر ایران در تلگرام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوید انیسه خزعلی به دورکاران مادر: قانون دورکاری به نفع زنان تغییر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..