تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو محکوم به قصاص در تهران با کمک خیرین و فعالان فضای مجازی آزاد شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی صالحی، دادستان تهران گفت: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر صلح، سازش و رضایت و با همکاری دادسرای جرایم جنایی تهران، خیرین و مردم، دو محکوم به اعدام که یکی از آنها به مدت 21 سال و دیگری 11 سال در زندان به سر می‌بردند، از زندان آزاد شدند.

دادستان تهران تصریح کرد: از خیرین و فعالان فضای مجازی که در این امر خیر همکاری کردند و نیز سرپرست دادسرای جنایی و همکاران شورای حل اختلاف آن ناحیه قدردانی می‌کنم و امیدوارم که صلح و سازش در تمام نقاط کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

گفتنی است؛ صلح و سازش طرفین دعوا در دستور کار دستگاه قضاست و دادگستری کل استان تهران در این خصوص کارنامه قابل دفاعی دارد. علی القاصی‌مهر، رئیس کل  دادگستری کل استان تهران روز شنبه 4 تیرماه در نشست خبری با رسانه‌ها بیان کرده بود: سال گذشته تعداد 215 هزار و 346 فقره پرونده از طریق صلح و سازش و اقدامات مصالحه همکاران ختم شده است. تقویت صلح و سازش در رسیدگی‌ها رویکرد ماست و با اقدامات جهادی، ‌میزان صلح و سازش 45.5 درصد افزایش یافته است. البته در بعضی از حوزه‌ها میزان مصالحه به 60 درصد رسیده است. ما برای توسعه و تقویت صلح و سازش در سال گذشته 150 شعبه ویژه را مستقر کردیم که توانستند بخشی از پرونده‌های ورودی را به مصالحه ختم کنند. همچنین در نتیجه عملکرد شوراهای ویژه صلح و سازش مستقر‌ در زندان‌ها بیش از 3 هزار زندانی آزاد شدند و 51 محکوم به قصاص از چوبه دار نجات پیدا کردند.

صالحی، دادستان تهران هم پیش از این و در 10 اردیبهشت‌ماه امسال درباره رهایی محکومان به قصاص گفته بود: در پرونده‌های مربوط به قصاص نیز به لحاظ اهمیت آن موضوع در دستور کار دادسرای تهران قرار دارد که در سال 1400 با تلاش بی وقفه صورت گرفته در استان تهران، تعداد 51 نفر از محکومان به قصاص با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو محکوم به قصاص در تهران با کمک خیرین و فعالان فضای مجازی آزاد شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..