تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفتم تیر، حادثه کوچکی نبود

مرحوم شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، یکی از شخصیت‌های انقلاب اسلامی ایران بود که در طول فعالیت‌های خود، مسئولیت‌هایی چون؛ رئیس دیوان عالی کشور را  برعهده داشتند و همچنین از اندیشه‌های امام خمینی (ره) دفاع می‌کردند و پس از فعالیت‌های متمادی، در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، به همراه بیش از ۷۰ تن از یارانشان به شهادت رسیدند. ایشان به گفته امام خمینی (ره)، یک ملت بودند.

شهید بهشتی مورد هدف مخالفین انقلاب بود

امام خمینی رحمت الله علیه، در بخشی از سخنرانی خود در سال ۹۴، در خصوص شهید آیت الله بهشتی فرمودند: «ایشان را من بیست سال بیشتر می ‏شناختم. مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود؛ و آن چه که من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود. مخالفین انقلاب، افرادی را که بیشتر متعهدند، مؤثرتر در انقلاب ‏اند، آن‌ها را بیشتر مورد هدف قرار داده ‏اند. ایشان مورد هدف اجانب و وابستگان به آن‌ها در طول زندگی بود.»

شخصیت شهید بهشتی در کلام رهبر انقلاب اسلامی

همچنین، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود در رابطه با حادثه تلخ هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ فرمودند: هفتم تیر، حادثه کوچکی نبود. مدیران برجسته‌ی موثر حاضرِ در نظام را، یکجا، ۷۲ نفر را نابود کردند، به حسب ظاهر که شخصیتی مثل شهید بهشتی در میان این هاست.شهید بهشتی، جزو نوادر زمان بود. جزو کسانی بود که نظیر او را انسان در نسل‌های پیاپی کمتر پیدا می‌کند. شهیدان بشارت می‌دهند به کسانی که به آن‌ها ملحق نشدند. مثل من و شما.»

دکتر بهشتی، در بخشی از سخنرانی‌های خود فرموده اند: «آفت این انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هرچیزی را دکان کنند. دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت، دکان ریاست. باید سخت مراقب باشید که این خطری که در طول تاریخ، همیشه انقلاب‌های الهی را تهدید کرد و به آن‌ها ضربه زد، بلکه این بار جلوی آن را بگیریم.کسانی داعیان انقلاب و داعیان اسلام باشند که هرچه به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شوی، اعتقادت به اسلام بیشتر شود.»
«آقای من!
ما با اسم کاری نداریم. شما می‌خواهید اسم خود را لیبرال بگذارید، می‌خواهید اسم خود را غیر لیبرال بگذارید. فقط از تو می‌خواهیم که وقتی در یک اداره ای، رئیس آن اداره هستید، اگر دیدیم در برابر تبعیض و ظلم حساس هستید. اگر دیدیم در برابر فساد حساس هستید. در برابر رشوه حساس هستید. در برابر فاصله زیاد حقوق‌ها و درآمد‌ها حساس هستید و با حساسیت می‌کوشید به راه خدا و راه تقوا و راه عدالت و راه راستی و راه درستی بیارید بالای چشم ما. ما با اسم شما کاری نداریم.»
این شخصیت برجسته همچنین بیان کرده اند: «مگر می‌شود یک جامعه‌ای را بر محور دروغ تا آخر پیش برد؟
نمی‌شود!
عزیز من!
از در ِ راستی درآی
دروغ را
به کناری بنه!
همین نوجوان‌ها و جوان‌ها که گهگاه فریب دروغ امروزت را می‌خورند. همیشه در این حال، نمی‌مانند. فردا، ساعت دیگر، روز دیگر، هفته دیگر، ماه دیگر، سال دیگر، بالاخره بیدار می‌شوند و بر تو لعن و نفرین می‌فرستند که چرا ماه‌ها یا سال ها، آن‌ها را فریفته بودی!»

شهید بهشتی، در بخش دیگری از سخنرانی‌های خود خطاب به انسان‌ها تأکید کرده اند: «ای انسان، تو سازنده تاریخ و آینده هستی، تو قیامتت را هم خودت می‌سازی، حتی بهشت و دوزخ به دست تو ساخته می‌شود.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفتم تیر، حادثه کوچکی نبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..