تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگذشت بازیگر معروف سینمای ترکیه / جنید آرکین یا همان فخرالدین خودمان

جنید آرکین در ایران نیز با نام «فخرالدین» شناخته شده و به ویژه در دهه ۷۰ تا پایان ۹۰ میلادی محبوبیت زیادی داشت.

«جونید آرکین» بازیگر مطرح ترکیه‌ای که سابقه بازی در چند فیلم سینمای ایران را نیز داشت، در سن ۸۵ سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از حریت، «جنید آرکین» با نام اصلی «فخرالدین جورکلی‌باتیر» در ۸ سپتامبر ۱۹۳۷ در منطقه آلپو استان اسکی شهیر متولد شد و در سال ۱۹۶۱ از مدرسه پزشکی استانبول فارغ‌التحصیل شد و زمانی که دوره خدمت سربازی خود را در سال ۱۹۶۳ می‌گذارند، مورد توجه «سافاک بکشیلری» کارگردان سینما قرار گرفت و طی دو سال بعد در بیش از ۳۰ فیلم مقابل دوربین رفت.

او به تدریج به انتخاب اول سینمای اکشن ترکیه تبدیل شد و در خارج از مرزهای ترکیه نیز به شهرت دست یافت.

فخرالدین


«جنید آذرکین» در طول فعالیت حرفه‌ای خود طیف گسترده ای از شخصیت ها را به تصویر کشید، از شخصیت یک جنتلمن گرفته تا جنگجویان ترک، مهاجمان فضایی و رئیس پلیس. یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های او فیلم «مردی که جهان را نجات داد» بود که در سال ۱۹۸۲ نمایش داده شد.

او که در ایران با نام فخرالدین شناخته می‌شد در فیلم‌هایی ایرانی-ترکیه‌ای چون «یوسف و زلیخا»، «نسل شجاعان»، «میوه گناه»، «شیرین و فرهاد»، «صلاح‌الدین ایوبی»، «فرزند شمشیر»، «سه رفیق» و «بازی با مرگ» نیز نقش‌آفرینی کرده است.

ببینید| قتل به دلیل زیاد بودن سُس مایونز ساندویچ در آمریکا logo-vid کانال عصر ایران در تلگرام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگذشت بازیگر معروف سینمای ترکیه / جنید آرکین یا همان فخرالدین خودمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..