تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد/ تنوع فعالیت‌های تابستانی برای افزایش حضور و انتخاب دانش‌آموزان

ساعت: 16:00 منتشر شده در مورخ: 1401/04/07 شناسه خبر: 1879293

فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان امروز آغاز شد که استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی این فعالیت‌ها انتخاب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانی کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت، مطالبه همه خانواده‌های دانش‌آموزان است و انتظار می‌رود با تدوین برنامه‌های متنوع و بانشاط بتوان نیازهای جسمی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان را رفع و زمینه حضور مجدد و بانشاط آن‌ها در دوره تحصیلی بعدی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در 2 سال گذشته، فرصت برنامه‌های تابستانی را گرفته بود و امسال شرایط متفاوت‌تر است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی جامعه‌شناسان و دغدغه‌مندان این بود که شاهد شرایط خاصی در دوران پساکرونا خواهیم بود.

رفیعی با بیان اینکه همین مساله می‌طلبد که برنامه‌های امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: امسال باید به‌صورت ویژه در رفع نیازهای جسمی دانش‌آموزان و فاصله گرفتن از فضای مجازی تلاش کنیم و تاثیر آسیب‌های احتمالی دوران آموزش در فضای مجازی را از بین ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: تنوع در برنامه‌های اوقات فراغت، امکان حضور و انتخاب دانش‌آموزان در این عرصه را بیشتر خواهد کرد و آموزش و پرورش، ظرفیت لازم برای پوشش دادن این موضوع را دارد و افزایش جذابیت به جهت لزوم ایجاد انگیزه برای جلب تعداد بیشتری از دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در ایام اوقات فراغت باید سعی کنیم که برنامه‌ها شکل و محتوای دیگری داشته و منجر به جذابیت بیشتر شود، افزود: پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقدامات آماری، آسیبی است که در خیلی از برنامه‌های فرهنگی داریم و موجب اُفت کیفیت کار و عدم مشاهده خروجی و محصول مورد نظر می‌شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه موضوعات تربیتی، فرهنگی و پرورشی، مطالبه خیلی از خانواده‌ها است و به‌صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوعات پرورشی و تربیتی تا حدی تحت‌الشعاع برنامه‌های آموزشی قرار دارد و مشکلات مالی و اقتصادی می‌طلبد که در این ایام به‌صورت ویژه برای رفع نیازهای معنویف پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان عنایت ویژه‌ای صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: این ایام، فرصت مغتنمی است تا زمینه‌های بروز و کشف استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم کنیم که با استفاده از آموزش‌های مهارتی می‌توانیم این استعدادها را توسعه داده و کشف استعدادها در مسیر مناسب و مورد علاقه خود دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که در استان زنجان پیگیر هستیم، محوریت قرار دادن آموزش و پرورش در برنامه‌های اوقات فراغت است، ابراز کرد: دستگاه‌های مختلف، بودجه فرهنگی دارند و برنامه‌هایی هم اجرا می‌کنند که در جای خود ارزشمند است اما ظرفیت‌های آموزش و پرورش هم از قدمت بیشتری برخوردار بوده و هم از مطالبات خانواده‌ها است تا بتوانیم فعالیت‌ها را به‌صورت عادلانه در تمام مناطق توسعه دهیم.

*‌ فعالیت‌های تابستانی در قالب 8 کارویژه متنوع اجرا می‌شود

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ابتدای این آیین گفت: بعد از ۳۰ ماه وقفه به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا شاهد افتتاح فعالیت‌های تابستانی با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت و مدرسه کانون محله» در استان زنجان هستیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌های ویژه، جذاب و بانشاط در قالب ۸ کارویژه با موضوعات متنوع، طراحی و برای دانش‌آموزان سراسر کشور در پایگاه‌های تابستانی اجرا خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مدارس با اتمام ایام امتحانات در خرداد به ظاهر تعطیل می‌شوند اما پرورش و تربیت، جریان داشته و تعطیل‌پذیر نیست و فصل تابستان، فرصتی است تا دانش‌آموزان با حضور در مدارس و پایگاه‌های تابستانی به کسب مهارت مورد علاقه خود بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان با تجربه موقعیت‌های جدید می‌توانند در جامعه موثر باشند، افزود: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان و معماران آبادانی میهن اسلامی با کسب تجارب جدید و مفید و همچنین با قدم‌های استوار و ذهنی فعال و پویا می‌توانند قدم در عرصه شروع سال تحصیلی جدید بگذارند.

وی گفت: امسال با توجه به وجود آمدن شرایط ویژه آموزشی و تربیتی علاوه بر برنامه‌های مفرح تابستانی و در مسیر جبران و تثبیت یادگیری در دوره ابتدایی و تعمیق تثبیت یادگیری در دوره‌های متوسطه اول و دوم، ساعات آموزشی مناسبی برای دانش‌آموزان و دروس هدف در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از نارسایی‌های به وجود آمده در طول همه‌گیری ویروس کرونا را جبران می‌کند.

انتهای پیام/

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد/ تنوع فعالیت‌های تابستانی برای افزایش حضور و انتخاب دانش‌آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..