تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرش قزوین با نام "اعت&

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران و استاندار گشایش یافت، اظهار کرد: در دهه تولید و تجارت خوشحالیم که نمایشگاه خوبی با این ظرفیت و با حضور تولیدکنندگان قدرتمند کشور در قزوین برپا شده است.

او افزود: با تنوع و تولیدکنندگان شاخصی که در نمایشگاه مشاهده می‌شود، بدون تردید امیدواریم مردم قزوین استقبال خوبی از این رویداد داشته باشند و در بازدیدی که در روز اول مشاهده شد آن را بسیار پربار و پررونق دیدیم و حضور تولیدکنندگانی از استان‌های مختلف با بیش از ۳۰مشارکت‌کننده نقطه عطف نمایشگاه است.

این مسئول با اشاره به قدمت فرش اعتماد قزوین هم تصریح کرد: فرش قزوین با نام « اعتماد» قدمت یک‌صدساله دارد و تصمیم داریم این فرش و هنر، صنعت را مجددا احیا کنیم و از همه فعالان این عرصه در بخش تولید و بافندگان و صادرکنندگان دعوت می‌کنیم در احیای این فرش همراه سازمان صمت باشند تا برنامه‌های خود را عملی کنیم.

افضلی ادامه داد: بعد از دوسال محدودیت ناشی از کرونا امسال توانسته‌ایم نمایشگاه‌های تخصصی از جمله فرش دستباف را برپا کنیم و میزبان استان‌های کشور باشیم و امیدواریم علاقمندانی از استان‌های همسایه را نیز در این نمایشگاه شاهد باشیم.

او یادآورشد: در استان قزوین هشت‌هزار و ۵۰۰ قالیباف داریم که ۵۰درصد آن‌ها فعال هستند و در این راستا حدود ۳هزار نفر کارت بیمه تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: به علت تعطیل‌شدن فعالیت‌ها به‌دلیل کرونا در حال حاضر یک‌هزار و ۴۰۰نفر قالیباف به صورت بیمه شده رسمی داریم.

این مسئول افزود: قزوین ظرفیت بسیار خوبی در تولید فرش دستباف دارد اما متاسفانه این موضوع در سال‌های اخیر مغفول مانده و از این ظرفیت استفاده نشده است لذا مصمم هستیم از این ظرفیت به گونه‌ای استفاده کنیم تا هم محصول تولید فرش قزوین در کل کشور و کشورهای هدف شناخته شده و عرضه شود و هم به توسعه صادرات کمک کنیم.

افضلی اظهار کرد: از یک‌سال قبل موضوع احیای فرش برند اعتماد قزوین را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم این فرش شاخص را که در سال۱۳۰۹ کارگاهش ایجاد شده ولی در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده و به حاشیه رفته را دوباره احیا کنیم.

او ادامه داد: با اقدامات انجام شده تعداد ۱۲تخته فرش با برند اعتماد را سفارش داده‌ایم و بافته شده و به‌زودی در نمایشگاه آتی فرش دستباف در استان تهران رونمایی می‌شود و با این کار خبر احیای فرش اعتماد قزوین را به طور رسمی اعلام می‌کنیم.

افضلی گفت: ایجاد انجمن فرش اعتماد در قزوین و آموزش بافندگان را در دستور کار داریم و از رئیس مرکز ملی فرش ایران هم درخواست می‌کنیم که منابع لازم اعتباری برای تدارک دوره‌های آموزشی را تامین کنند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: از ادارات کار و فنی‌وحرفه‌ای استان هم درخواست کرده‌ایم به ما کمک کنند تا برنامه‌های پیش‌بینی شده برای احیای فرش قزوین و رونق این صنعت و هنر را عملی کنیم.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرش قزوین با نام "اعت&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..