تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حماس: تصمیم احیای روابط با دمشق قطعی است/ باید بزرگترین پیمان حامی مقاومت را تشکیل دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مسئول روابط عربی در جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش گفتگوهای داخلی و خارجی را برای قطعی کردن ازسرگیری روابط با سوریه انجام داده است.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: بعد از مذاکرات داخلی و خارجی که رهبران و کادر حماس و حتی بازداشت شدگان در آن شرکت کردند تصمیم ازسرگیری روابط با دمشق گرفته شد.

وی درباره روابط با مقامات مصر گفت: ما اقدامات مثبتی را برای مطمئن کردن مصر در قبال گروه‌های تکفیری در شبه جزیره سینا اتخاذ کردیم. ما معتقدیم که این گروه‌ها بیش از هر طرف دیگری خطر علیه ما هستند. مصری‌ها ما را متهم می‌کنند که ما مرزها و تونل‌ها را باز کرده‌ایم تا این گروه‌ها از آن استفاده کنند اما در حقیقت آن‌ها خطر داخلی علیه ما و محیط دینی و سیاسی و فرهنگی ما هستند. ما به مصری‌ها گفتیم که این تونل‌ها برای غزه و مقاومت مفید است و پیشنهاد دادیم که ما مرزهای خودمان را ایمن کنیم و آن‌ها نیز مرزهای خودشان را ایمن کنند.

وی تأکید کرد: در صورتی که جنگ واقعی رخ بدهد ما آماده هستیم تا وارد نبرد دوم "شمشیر قدس" و نبردهای دیگر نیز شویم طوری که اسرائیل از میزان پیشرفت آن در مقایسه با نبرد اول شمشیر قدس غافلگیر شود.

الحیه درباره تشکیل پیمان عربی-اسرائیلی جدید گفت: این ائتلاف‌ها برای افزایش پیشروی و نفوذ اسرائیل در منطقه ایجاد می‌شود و هدف آن قطع سر محور مقاومت در خارج از فلسطین است و رأس محور مقاومت ایران است که هر روز قدرتمندتر می‌شود. برای همین اشغالگران در ظاهر برای بستن راه بر روی ایران در پرونده برجام تلاش می‌کنند اما در باطن هدف بستن راه امدادرسانی به روی گروه‌های مقاومت در منطقه است. ما خطر علیه مسئله فلسطین را احساس می‌کنیم چراکه هدف اصلی ایجاد "اسرائیل بزرگ" در منطقه است که از فرات تا نیل نفوذ داشته باشد. این پیمان می‌تواند به اسرائیل این امکان را بدهد.

وی تأکید کرد: برای مقابله با عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل نباید بگذاریم اشغالگران یک لحظه هم در آرامش باشند. همچنین باید بزرگترین پیمان حمایت از مقاومت و ضدعادی سازی روابط را تشکیل بدهیم. باید پیمانی را در منطقه تشکیل دهیم میان کسانی که اسرائیل را خطر می‌دانند و آمریکا را دشمن منطقه و پیمانی را که آمریکا در منطقه تشکیل داده خطری علیه ملت‌های منطقه می‌دانند. طرف‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند فقط ایران و حزب الله و حماس نیستند بلکه تمام کسانی هستند که معتقدند پیمان اعراب و اسرائیل به منافع منطقه عربی و اسلامی آسیب می رساند. همچنین باید آشتی را میان جریان‌های امت اسلامی به ویژه جریان‌های اسلامی و ملی ایجاد کنیم.

این مسئول حماس گفت: ما طرح‌هایی برای شکستن محاصره غزه از طریق وارد کردن کشتی‌های حامل کمک از خارج داریم. قبلا این تجربه را داشتیم اما به دلیل نبرد شمشیر قدس ناتمام ماند.

الحیه گفت: مداخله‌ها و کشمکش داخلی درباره هویت جانشین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد. "ماجد فرج"، "حسین الشیخ" و "جبریل الرجوب" در سطح سیاسی تفاوتی با عباس ندارند اما مسائل خارجی جانشین وی را قطعی می‌کند و واضح است که آمریکا و اسرائیل با حسین الشیخ موافق هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حماس: تصمیم احیای روابط با دمشق قطعی است/ باید بزرگترین پیمان حامی مقاومت را تشکیل دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..