تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیاء مجدد مذاکرات می‌تواند نجات بخش باشد

به گزارش تابناک، حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص تحرکات جدید غربی‌ها در زمینه مذاکرات برجام، گفت: احیاء مجدد مذاکرات در یکی از کشورهای منطقه می‌تواند نجات بخش باشد، طرف‌های اروپایی و آمریکا باید به این واقعیت پی ببرند که برجام موضوع سیاسی یک کشور نیست بلکه موضوعی بین المللی و معاهده‌ای چندجانبه است که برای تحقق نتیجه این معاهده باید تلاش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص روشن و شفاف است، ایران با رعایت اصول و قواعد بین الملل و رعایت اصل تعهد متقابل مواضع خود را دنبال می‌کند. طرف‌های مقابل با خروج یکطرفه ایالات متحده و شیطنت‌های امریکا منافع ایران از برجام را خدشه دار کردند در حالی که ایران همیشه برای حل بین المللی و موضوعات منطقه ای اعلام آمادگی کرده است لذا برجام به عنوان یک معاهده بین‌المللی هسته‌ای باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار گیرد و برای جبران خسارتی که به ملت ایران زدند، تلاش کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌هایی صورت گرفته احترام می‌گذارد و با منطق مذاکره از حقوق خود دفاع می‌کند و برای صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان اهمیت بسیار قائل است.

نوش آبادی یادآور شد: سالها برای توافق هسته‌ای تلاش شد تا منافع همه طرف‌ها تامین شود، امیدواریم مذاکرات پیش رو به ثمر بنشیند و نتیجه روشنی داشته باشد. در این شرایط ما باید از تمام سوء ظن‌ها و حواشی که دیگران ایجاد می‌کنند، پرهیز کنیم. جمهوری اسلامی ایران به ادامه روند مذاکرات پایبند است و به آن اعتقاد دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو یا عدم لغو برخی از تحریم‌ها، گفت: تا زمانی که مذاکرات مجدد آغاز نشود، گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد اما مسائل پای میز مذاکره باید بیان و مطرح شود. ایران از حقوق ملت خود عقب‌نشینی نخواهد کرد البته نوع انعطاف و همکاری با اعضای برجام موجب باز شدن گره و خروج از بن بست خواهد شد، در این میان ابتکار عمل و فعالیت طرف‌های مقابل حائز اهمیت است.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مهم، برگزاری مجدد این نشست‌هاست، مباحث در متن و درون جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد تا آنچه به مصلحت کشور و منطقه است، مقرر گردد. موضوعات مطرح پیرامون لیست لغو تحریم‌ها مباحث رسانه‌ای است و هنوز چیزی روی کاغذ نیامده و نهایی نشده است، مهم این است که طرف‌ها به اجماع برسند و با رعایت تمام اصول و جوانب کار را نهایی کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیاء مجدد مذاکرات می‌تواند نجات بخش باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..