تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲ معضل جوانان برای دریافت «وام‌ ازدواج»

دبیر ستاد ملی گرامی‌داشت هفته ازدواج، درباره آمار وام ازدواج پرداخت شده در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا ۶ تیر ۱۴۰۱، تعداد ۲۱۰ هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۲۸۵ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است که این رقم در مدت مشابه خود در سال قبل ۱۷۵ هزار فقره وام به مبلغ ۱۴۹ هزار میلیارد ریال بوده؛ در واقع شاهد رشد ۷۱ درصدی در پرداخت وام ازدواج بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مهدی متقی‌فر در نشست‌ خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ ازدواج ۱۲ هزار و ۲۰۳ مورد به نسبت سال قبل خود بیشتر ثبت شده است. در سال ۹۹ نرخ ازدواج ۵۵۶ هزار و ۷۲۷ مورد بوده و در سال ۱۴۰۰ این نرخ به ۵۶۸ هزار و ۹۳۰ مورد رسید که به معنی رشد حدود ۲.۲ درصدی ازدواج در سال ۱۴۰۰ است.

وی همچنین این خبر را هم داد که سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج در دست راه‌اندازی است.

وزارت جوانان بدنبال تدوین و صدور مجوز مراکز همسریابی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: بر اساس تبصره ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، معاونت امور جوانان می‌تواند با همکاری سازمان تبلیغات مجوز مراکز همسریابی را صادر کند که آیین نامه آن در حال تدوین و سامانه آن در حال راه اندازی است.

افزایش نرخ ازدواج در سال ۱۴۰۰ با حذف تشریفات و مراسمات اضافه

به گفته وی در سال ۱۴۰۰ برای دومین سال متوالی با افزایش نرخ ازدواج مواجه بودیم و طبق بررسی های انجام شده این افزایش به خاطر حذف تشریفات و مراسمات اضافه برای زوجین بوده و از همین رو این معاونت شعار هفته ملی ازدواج در سال جاری را "ازدواج آسان و آسمانی" قرار داده است.

متقی فر در بخش دیگر سخنان خود درباره پیگیری‌های این معاونت در راستای تسهیل پرداخت وام ازدواج توصیح داد: تسهیل پرداخت وام ازدواج نیاز به پیگیری و جریان سازی اساسی دارد و این پیگیری‌های متعدد در بحث وام ازدواج باعث رشد قابل توجه پرداخت در سه ماهه اول ۱۴۰۱ نسبت به‌مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ شده است.

«ضمانت» و نامشخص بودن زمان پرداخت وام ازدواج از مهم ترین معضلات جوانان

وی در ادامه به مشکلات موجود در بحث پرداخت وام ازدواج اشاره و تصریح کرد: ضمانت وام ازدواج یکی از مهم ترین معضلات جوانان ما است و بانک مرکزی باید در این حوزه فکری کند. این سلیقه‌ای عمل کردن بانک ها باعث مشکلات متعدد برای جوانان شده است.

متقی‌فر ادامه داد: مشخص نبودن سقف زمانی پرداخت وام ازدواج پس از ثبت نام برای ارجاع به شعبه از جمله مشکلات وام ازدواج است که برای ارجاع به شعبه زمانی مشخص نیست و برای زمان پرداخت وام به جوانان نیز مدتی مشخص نمی‌کنند. این نابسامانی باعث بهم خوردن زندگی دو جوان می‌شود. پیگیر این دو مشکل هستیم تا با کمک بانک مرکزی راهکاری اندیشیده شود.

دبیر ستاد ملی گرامی‌داشت هفته ازدواج با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان سالیان سال در حوزه بزرگداشت هفته ازدواج به صورت ملی در سراسر کشور برنامه‌های مفصلی با همکاری دستگاه‌های مختلف طراحی و اجرا می‌کند، ادامه داد: امسال نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را برای دستگاه‌ها ارسال کردیم و اتفاق خوبی در بین دستگاه‌ها برای ازدواج جوانان در حال شکل گیری است. ادارات کل ما در استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت هفته ازدواج برنامه‌ریزی کرده‌اند که از جمعه ۱۰ تیر ماه که سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است برگزار می‌شود و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

متقی‌فر درباره برنامه‌های هفته ملی ازدواج تصریح کرد: مهمترین برنامه ما برگزاری "جشن وصال" در دهم تیرماه و در تالار وحدت با حضور ریس جمهوری است که اتفاق مهمی در روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است. همچنین برنامه‌های رسانه‌ای با مشارکت صدا و سیما طراحی شده است. شعار امسال نیز ازدواج "آسان و آسمانی" است تا بتوانیم در بحث ازدواج آسان و حذف تشریفات عروسی گامی برداریم.

وی همچنین این را هم گفت که این معاونت با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تلاش است تا در بحث ازدواج آسان از طریق بیلبوردهای شهر تهران در فضای شهری فرهنگ سازی انجام دهد.

راه‌اندازی پویش انتقال تجربه‌های ازدواج آسان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، افزود: در این راستا پویشی را راه اندازی کرده‌ایم که از جمعه آغاز می‌شود و از جهت رسانه‌ای و فضاسازی شهری دنبال خواهد شد تا افراد تجربه‌های ازدواج آسان خود را منتقل کنند و ما بر اساس قرعه کشی جوایزی را برای این افراد در نظر گرفته‌ایم.

دبیر ستاد ملی گرامی‌داشت هفته ازدواج با بیان اینکه روز جمعه جشن "وصال" برگزار می‌شود، درباره این جشن توضیح داد: در این جشن مراسم تقدیر از موثرین حوزه ازدواج و خانواده و سخنرانی رئیس جمهوری را خواهیم داشت همچنین سجادی، وزیر ورزش و جوانان و یامین پور به عنوان دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان حضور خواهند داشت.

به گفته وی این معاونت سالانه حدود پنج هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج را در کشور برگزار می‌کند.

ایجاد میزهای تخصصی مشاوره ازدواج در اماکن عمومی

متقی‌فر در پایان سخنان خود با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی مشاوره، این معاونت قرار دادن میزهای تخصصی مشاوره را در اماکن عمومی نظیر مترو و پارکها را در دستور کار خود دارد، یادآور شد: برای آزمایش این امر، در ماه رمضان امسال در پنج ایستگاه مترو تهران میز تخصصی ازدواج را قرار دادیم که از طریق آن بیش از ۱۲ هزار مراجعه داشتیم. پیگیر این امر هستیم تا در تابستان نیز با همکاری شهرداری و مترو آن را انجام دهیم. در استان‌ها نیز انشاءالله این امر را عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، عناوین روزشمار هفته ملی ازدواج نیز جمعه ۱۰ تیرماه: ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار؛ شنبه ۱۱ تیر: مشاوره پیش از ازدواج، زندگی پایدار؛ یکشنبه ۱۲ تیرماه: خیرین، ترویج و تسهیل ازدواج؛ دوشنبه ۱۳ تیرماه: آموزش مهارت‌های زندگی، جامعه سالم؛ سه‌شنبه ۱۴ تیرماه: ازدواج، ترویج فرزندآوری، جامعه پویا و بالنده؛ چهارشنبه ۱۵ تیرماه: فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و آگاهی بخشی به جوانان و همچنین پنجشنبه ۱۶ تیرماه: سبک زندگی اسلامی، ایرانی و خانواده با نشاط نامگذاری شده است.

ببینید| یک نفر در صحرای سوزان مراکش، ژیان را به موتور سیکلت تبدیل کرد و نجات یافت logo-vid کانال عصر ایران در تلگرام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲ معضل جوانان برای دریافت «وام‌ ازدواج»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..